Det kan mycket väl vara orginalkedja som är 6-7 år, jag vet inte men jag tror jag har orginalkedja på själv på min nuvarande hoj som jag själv har satt i 2000 mil i, totalt straxt över 4000 mil, men jag skall byta drivpaket till våren..
250 mil så bör det vara orginaldäck(fram iaf) hojen bör se ut som ny, när jag köpte min fz6 så var den 2 år gammal och totalt 147 mil, alltså nyskick. Drivpaketet "slits" inte om hojen stått i flera år, om den inte stått ute och rostat sönder...Bromsbelägg bör vara i mycket bra skick. Det bör vara samma däck som när den lämnade fabriken både fram och bakdäck, om personen kört lugnt och inte "burnat".
Säljer man en hoj med så låga mil, så är det ett säljargument, men då skall hojen motsvara förväntingarna och är det några större fel, repor, glapp, nednötta däck, bromsbelägg så skulle jag inte köpa
Servicebok och historik kan ju om inte annat för din egen dokumentation och för framtida försäljning vara bra att det är med, men den har väl bara hunnits servats någon några ggr max.
250 mil så bör det vara orginaldäck(fram iaf) hojen bör se ut som ny, när jag köpte min fz6 så var den 2 år gammal och totalt 147 mil, alltså nyskick. Drivpaketet "slits" inte om hojen stått i flera år, om den inte stått ute och rostat sönder...Bromsbelägg bör vara i mycket bra skick. Det bör vara samma däck som när den lämnade fabriken både fram och bakdäck, om personen kört lugnt och inte "burnat".
Säljer man en hoj med så låga mil, så är det ett säljargument, men då skall hojen motsvara förväntingarna och är det några större fel, repor, glapp, nednötta däck, bromsbelägg så skulle jag inte köpa
Servicebok och historik kan ju om inte annat för din egen dokumentation och för framtida försäljning vara bra att det är med, men den har väl bara hunnits servats någon några ggr max.
Last edited: