Yamaha FZ-tråden

Behöver lite tips/idéer, har ledsnat lite på att behöva vifta med hela foten när jag växlar, någon som hittat något recept på att åtgärda detta på fz8:an? Kortare infästning vid motorn, förlängning av växelpedalen bakåt tex?
 
Behöver lite tips/idéer, har ledsnat lite på att behöva vifta med hela foten när jag växlar, någon som hittat något recept på att åtgärda detta på fz8:an? Kortare infästning vid motorn, förlängning av växelpedalen bakåt tex?

Justering av växelspak?
 
Jag märke att Yamaha Center HBG kör också "momentet är i armbågen". De hade levererat myn nya hoj med feldraget moment på styrkronan, det ena gaffelbenet hade åkt upp 6mm
 
Hej.
Jag har nu plöjt nästan hela tråden, puh...

Jag var på g att köpa en FZS 1000 men har nu börjat kolla på FZ1 (s) också.
Läste i en mc-tidning fr 2006 om att gaspådraget ibland kan upplevas som oprecist och med viss fördröjning.
Är detta ett känt o vanligt "fel" eller hur är det? Kan d åtgärdas?

Har inte stått mycket om det i tråden...

Tacksam för svar.
 
Kan tyvärr inte svara om fz1. Kan dock säga att lådan på min 2011 fz8 bråkar, 2:an hoppar ur vid fullgasacceleration ca var 3:e 4:e gång, och ibland vill den inte upp på 3:an, som om man inte släppt ner pedalen helt innan man växlar. Detta på en 650 mil gammal hoj. Skitprylar. Ska ringa o reklamera skräpet imorgon.

Någon mer som haft liknande problem?
 
Kan tyvärr inte svara om fz1. Kan dock säga att lådan på min 2011 fz8 bråkar, 2:an hoppar ur vid fullgasacceleration ca var 3:e 4:e gång, och ibland vill den inte upp på 3:an, som om man inte släppt ner pedalen helt innan man växlar. Detta på en 650 mil gammal hoj. Skitprylar. Ska ringa o reklamera skräpet imorgon.

Någon mer som haft liknande problem?

Ja det är förståeligt att du är förbannad. Min låda började klonka efter 1-2 mil. In och reklamera direkt. Yamaha har varit riktigt bra med garantigrejer. Och tro inte att andra märken är skonade. Polarens honda knackar i motorn och har hört om andra hondor med motorproblem. Jag har även hört om r1:or som behövde motorbyte. Triumph med elfel, aprilia med bromsfel, ktm med rasade motorer suzuki med sprickor i ramen etc.
 
Hej.
Jag har nu plöjt nästan hela tråden, puh...

Jag var på g att köpa en FZS 1000 men har nu börjat kolla på FZ1 (s) också.
Läste i en mc-tidning fr 2006 om att gaspådraget ibland kan upplevas som oprecist och med viss fördröjning.
Är detta ett känt o vanligt "fel" eller hur är det? Kan d åtgärdas?

Har inte stått mycket om det i tråden...

Tacksam för svar.

Inget jag känner till ..
 
Hej.
Jag har nu plöjt nästan hela tråden, puh...

Jag var på g att köpa en FZS 1000 men har nu börjat kolla på FZ1 (s) också.
Läste i en mc-tidning fr 2006 om att gaspådraget ibland kan upplevas som oprecist och med viss fördröjning.
Är detta ett känt o vanligt "fel" eller hur är det? Kan d åtgärdas?

Har inte stått mycket om det i tråden...

Tacksam för svar.

Hejsan,

Det stämmer men det kan åtgärdas med.
Jag provade 2 hojar efter varandra, en som är original och en som var fixad.
Det är en stor skillnad tycker jag.

/Baeckis
 
Ok, tack för svar... lite olika verkar det som...

Vet Du Mortis om det är dyrt/svårt att åtgärda ?
 
Var det inte detta som Cage fipplade med?
Först har du ju FCE och sen var det fliesen man skulle klippa lite med.

AIS är ett häftigt namn på en enkel luftretur. Pluggar man igen den får man lite fetare avgaser. FCE gör på/av känslan mjukare - inte lika ryckigt
 
flies-modden (brickorna) skulle inte jag ge mig på då det är lite svårt att göra ogjort
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top