Yamaha FZ-tråden

Jag har inga stämplar sedan tidigare, så jag gjorde min själv. Det är här fördel att vara tjej, för det är INTE mycket utrymme att leka på. Bra med små fingrar.
Totala kostnader för material: 960:-. Luftfilter, oljefilter och tändstift. Olja för ytterligare ca 400:-. Tog ca 2h ink lite svordomar innan jag kom på att man har ett verktyg i verktygssatsen som hjälper till vid tändstiftsbytet... =) (2h hela arbetet alltså, inte bara tändstiften... hrm)
Den går mycket jämnare på låga varv och är inte lika orolig när den är kall.

Sjuuukt nöjd med den. =)
 
Rakt styre

Såg tidiagre att det var en del problem med nya styren då vajer och dyligt inte nådde. Jag funderar på att skaffa ett rakt styre till min FZ1-N men vet inte vad jag ska köpa :va vill inte behöva byta massor med andra saker bara för styrets skull.
 
Omg! Jag betalade 4900 (inklusive byte av bromsvätska). Var servar du din? Lillemans var lika dyra
 
Tjena!

Köpte en Fz6-n 06 för någon vecka sedan. Mycket trevlig hojj att leka på.
Det sitter nu ett leo vince system på och den går lite ojämnt. Har fått höra att jag måste mappa om den pga systemet som sitter på... Ni som har erfarenhet får gärna upplysa mig.
 

Bifogat

  • IMG_5012.jpg
    IMG_5012.jpg
    255.2 KB · Visningar: 88
du behöver inte göra nåt annat än att varva den till 14.000 RPM i varje växel :yoparty

Går den ojämnt på tomgång kan du prova höja den ett par hundra rpm
 
Tjena!

Köpte en Fz6-n 06 för någon vecka sedan. Mycket trevlig hojj att leka på.
Det sitter nu ett leo vince system på och den går lite ojämnt. Har fått höra att jag måste mappa om den pga systemet som sitter på... Ni som har erfarenhet får gärna upplysa mig.

Har också ett Leo-system på min. Går också lite ojämnt på tomgång. Men säljaren sa att det inte är någon fara, men för att det ska bli optimalt ska den mappas.

Har kört 500 mil nu med mitt utan några som helst problem, bara ett stort leende varje gång man drar i rullen.
 
Tjena!

Köpte en Fz6-n 06 för någon vecka sedan. Mycket trevlig hojj att leka på.
Det sitter nu ett leo vince system på och den går lite ojämnt. Har fått höra att jag måste mappa om den pga systemet som sitter på... Ni som har erfarenhet får gärna upplysa mig.



hej du!

Har samma hoj som dig med leo på. Behövs ingen mappning, går som en klocka. Tomgång vad är det? Alla har väl full gas hela tiden? :va:D
 
Haha jag det är kanske inget världs problem :D
Den går ju som en dröm bara man vrider på rullen!
Men jag var ändå inne på Carlbarks i Kumla idag och frågade lite...
De förklarade för mig att jag behöver en Powercomander 3 (som skulle kosta 3000 / 3500) och om de skulle hjälpa mig att mappa cykeln skulle de ta ca 3500 för bänkningen... Fick även veta att man kan mappa själv men vet inte om det är något jag ska ge mig in på... Har fått höra av bekanta att Carlbarks kan vara lite dyra men har ingen egen uppfattning om detta...
Alla tips och erfarenheter är välkomna!
 
Haha jag det är kanske inget världs problem :D
Den går ju som en dröm bara man vrider på rullen!
Men jag var ändå inne på Carlbarks i Kumla idag och frågade lite...
De förklarade för mig att jag behöver en Powercomander 3 (som skulle kosta 3000 / 3500) och om de skulle hjälpa mig att mappa cykeln skulle de ta ca 3500 för bänkningen... Fick även veta att man kan mappa själv men vet inte om det är något jag ska ge mig in på... Har fått höra av bekanta att Carlbarks kan vara lite dyra men har ingen egen uppfattning om detta...
Alla tips och erfarenheter är välkomna!

Vart man köper PCIII´n billigast i Sverige vet jag ej men nog tror jag du kan få loss den billigare än vad firman säger..... Sök och du skall finna.
Ang bänkning, jag har åkt till Västerås och Motospeed ett par gånger. De säljer iof även PCIII, men jag är MKT nöjd med deras bemötande och kunskap. De är ju även imoprtör av Dynojetbänkarna så jag tror de vet vad de gör. De tar 2500:- för en mappning...
Kolla med Christian på Motospeed, BTW jag skall dit med FZ1án om nån vecka!!!
 
Man får tacka för informationen!
Känner att jag har fått ett litet hum om hur jag ska gå till väga.
Detta blir något jag får ta tag i till våren...
Denna helgen blir det att kränga på nya däck. Micheln Pilot Road fick det bli...
 
Hejsan, har ingen instruktionsbok på min FZ1 och är kass på engelska, så den på hemsidan hjälper mig inte heller :(. Undrar hur spänd kedjan ska vara och vart ifrån jag mäter?

Plus en fråga till, ska jag byta olja och och fräsh olja i den över vintern eller ska jag byta olja till våren?

//Burman
 
du har en 08 - du MÅSTE enligt garantikraven göra årlig service hos auktoriserad handlare. Då kan de spänna kedjan till dig också.
Annars ska du ha ett klistermärke på svingen på vänster sida, eller om det var på kedjeskyddet. Där står det ang. kedjespel
 
Är det ens möjligt att få bensin i oljan på en direktinsprutad FZ6 S2?
Upptäckte precis att oljenivån har ökat med tiden och mätstickan luktar lite bensinaktigt så jag misstänker att något sådant har hänt. Men det finns ju inga förgasare om kan stå och läcka och den går i övrigt kalasfint. Kan det vara något annat som kan resultera i liknande symptom?
 
Omg! Jag betalade 4900 (inklusive byte av bromsvätska). Var servar du din? Lillemans var lika dyra

Har en kontakt som Jag oftast går till. Han byte även broms vätskan!! Mitonga har väll annars bra priser? Fick byt packboxar på mitonga och han tog 1400kr .. Tyckte Jag inte alls var farligt:)

Vart man köper PCIII´n billigast i Sverige vet jag ej men nog tror jag du kan få loss den billigare än vad firman säger..... Sök och du skall finna.
Ang bänkning, jag har åkt till Västerås och Motospeed ett par gånger. De säljer iof även PCIII, men jag är MKT nöjd med deras bemötande och kunskap. De är ju även imoprtör av Dynojetbänkarna så jag tror de vet vad de gör. De tar 2500:- för en mappning...
Kolla med Christian på Motospeed, BTW jag skall dit med FZ1án om nån vecka!!!

Har du tagit bort strypningarna? Alla yama är strypta..
 
Last edited:
Back
Top