Yamaha FZ-tråden

Vari ligger skillnaden mellan Leo Vince "slipon" i Carbon och Titan!?
Är det bara utseende och några ynka gram i viktskillnad?
Blir ljudet annorlunda och isånnafall vilket låter mest gött?

Har beslutsångest över vilket jag ska välja till min svarta FZ6a...
Hjälp med förslag någon?!?!:)

Skippa funderingarna över leo o handla dig ett Devil, så blir du garanterat nöjd!:tummenupp
 
det trodde jag också, men kunde inte hitta det i servicemanualen
Fan va sjukt sitter å kollar i min nu,det står volt å watt men ej benämning på lamporna. men 12v 60w/55,0w är ju H4. fast du kan ju ha nåt annat på lillen..
 
Hejsan tänkte lägga upp lite bilder på min FZ6-N.






Är rätt så nöjd nu hur det ser ut men har ändå lite kvar att köpa från köplistan jag gjort :D
Ett rakare styre hade varit mysigt och en ensitskuts. Är det någon som kan rekommendera ett lite mer rakt och lägre styre eller blir det skönare me ett cross styre?

//Mvh Burman
 
Hejsan tänkte lägga upp lite bilder på min FZ6-N.






Är rätt så nöjd nu hur det ser ut men har ändå lite kvar att köpa från köplistan jag gjort :D
Ett rakare styre hade varit mysigt och en ensitskuts. Är det någon som kan rekommendera ett lite mer rakt och lägre styre eller blir det skönare me ett cross styre?

//Mvh Burman


Nice, ser bra ut!:tummenupp
Backspeglarna är riktigt schyssta...funderat på dem där själv! Det som gör mig tveksam är att om man ändå ska ha backspeglarna kvar så vill man ju att man ska kunna använda dem, hur bra ser du med dem där om ens ngt alls!?:confused:

Lycka till med att hitta styre och ensitscuts.
Ensitscuts för FZ6an finns på bikeshop.se om du undrar!
 
Nice, ser bra ut!:tummenupp
Backspeglarna är riktigt schyssta...funderat på dem där själv! Det som gör mig tveksam är att om man ändå ska ha backspeglarna kvar så vill man ju att man ska kunna använda dem, hur bra ser du med dem där om ens ngt alls!?:confused:

Lycka till med att hitta styre och ensitscuts.
Ensitscuts för FZ6an finns på bikeshop.se om du undrar!

Tackar :D
Mjo dom är små backspeglarna men när man väl har ställt in dem så behöver man dra in armbågarna närmare kroppen för att man ska se nått och kör du riktigt fort så vibbrerar dem som fan så man ser bara att det "glystrar" om man har något bakomsig.

Okay tack för tippset ska kolla upp det.
 
Fan va sjukt sitter å kollar i min nu,det står volt å watt men ej benämning på lamporna. men 12v 60w/55,0w är ju H4. fast du kan ju ha nåt annat på lillen..

eller hur, det var så jag också körde, härledning :)

Då var det dags att byta bakdäck och undrar om någon köpt via www.mcdackonline.com?

Det som sitter på min FZ1-N 08 är:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....Cookie=&language=&typ=MOTO-R-128187&dsco=1121

Någon som vet om det finns några andra alternativ som skulle fungera bra och kanske tom är billigare?

BRIDGESTONE / BRIDGESTONE
BT020 / BT020
120 70 17 W Front / 190 50 17 W Rear
Price: 203,00 € (VAT includeed)
+ ca 30€ frakt från Rodamoto.es

245€ för Dunlop Roadsmart

Köpt både mc och bildäck där och är nöjd med dom. Ska snart beställa därifrån igen. :tummenupp

jag har köpt bildäck, och var för det mesta nöjd med kvaliten. avråder från att använda deras rekommenderade verkstäder för montering och balansering, de kan inte handskas med precisionsinstrument.
 
Last edited:
Angående strypningen..

Tjena.. Någon som har testat att bocka undan brickan på 78hk versionen av fz6an? Om någon testat har ni svart på vitt hur mkt det gjorde? Dvs bänkat den efteråt? Blev det grundeffekt- 98hk? Vet iaf att det var tal om det tidigare i denna tråd, vissa påstod att det gav fulleffekt medans vissa påstod att även en elektronisk strypning fanns.. Någon (kommer ej ihåg namn) lovade att bänka efteråt..

Har funderingar på att göra det för att få en lite vassare maskin.. Vet inte riktigt vad som händer med garantin o grejer bara..

Ni som har gjort det- hur gjorde ni? Gärna utförlig beskrivning av verktyg etc, vill ju gärna kunna återställa den till original också ALLRA helst utan att det syns att man varit där o pillat :tungan
Är det järn den där piggen är gjord av? Riskerar man att den spricker när man bockar undan den?


Alternativt blir det att byta upp den mot en större hojj ;)

Någon som e sugen ? 08a- uttagen 09.. 200 mil, leovince + nyservad

55 k :D?

Ojj det blev många frågor på en gång men vadfan :P
 
Last edited:
Tjena.. Någon som har testat att bocka undan brickan på 78hk versionen av fz6an? Om någon testat har ni svart på vitt hur mkt det gjorde? Dvs bänkat den efteråt? Blev det grundeffekt- 98hk? Vet iaf att det var tal om det tidigare i denna tråd, vissa påstod att det gav fulleffekt medans vissa påstod att även en elektronisk strypning fanns.. Någon (kommer ej ihåg namn) lovade att bänka efteråt..

Har funderingar på att göra det för att få en lite vassare maskin.. Vet inte riktigt vad som händer med garantin o grejer bara..

Ni som har gjort det- hur gjorde ni? Gärna utförlig beskrivning av verktyg etc, vill ju gärna kunna återställa den till original också ALLRA helst utan att det syns att man varit där o pillat :tungan
Är det järn den där piggen är gjord av? Riskerar man att den spricker när man bockar undan den?


Alternativt blir det att byta upp den mot en större hojj ;)

Någon som e sugen ? 08a- uttagen 09.. 200 mil, leovince + nyservad

55 k :D?

Ojj det blev många frågor på en gång men vadfan :P


Jag bockade undan min för ett par veckor sen.
Vet inte hur det är med elektronisk strypning men säger att den går bra möe fortare och bättre drag än innan. (no shit sherlock)
Så kör på bara. Sen tror jag inte försäkringsbolaget tycker det är jättebra.
Har inte pratat med dem än... Väntar nog lite med det också.
Men jag lossade på slangen från kylaren och tog tag med en tång och drog till den så den blev rak. Så slipper man tänka på den. De klart ska du dra den fram och tillbaka så lär den lossna till slut men ingen fara om du gör det nu och sen när du säljer hojen i så fall.
Jag ångrar det inte i alla fall....
 
jag var så komma åt å böja plåten men en tång, trångt som fan är det men det går. Tycker åxå att den går lite bättre men det vart gode "lång" gas på den. Funderar på att köpa en ny rulle så man får kortare gas.
 
Hej! Är en nybliven medlem här och en relativt nybliven ägare av en fz1-n 08. Har beställt en abs kåpa "mag kåpa" den som skulle komma i slutet av den här veckan eller början på nästa vecka. Någon som vet om de är i oljetråget man monterar fast fästerna till den i? är det så inte risk för oljeläkages om man drar åt skruvarna fel? eller man kanske måste ha en momentnyckel? om nu monteringen ska göras på de sättet? tacksam för svar
 
Tack för tipset. Fick kåpan idag så blir att montera imorrn. Är 4 st skruvar från oljetråget jag måste bort med. Tror du man vågar lossa alla 4 samtidigt och sen montera fästerna till kåpan och sen korsdra fast dom? Eller är de bättre att montera en sida åt gången ochdra fast?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top