Yamaha FZ-tråden

Funderar på en CB 1000 RA eller en FZ1-N....
Skall provköra båda först tänkte jag men ni som redan har kört båda..
Vilka fördelar och nackdelar har ni märkt..vilken rekommenderas...?

jag har provkört FZ1-N. Det blev fort väldigt varmt i sadeln pga avgassystemet. Detta var en fin vårdag med sol. Hur är det då mitt i sommaren ? Körde i vanliga jeans, och det blev nästan FÖR varmt. Klonkande växellåda när man lägger i ettan. Lite för lätt styrning, undrar om det inte blir jobbigt i högre farter. Lättare styrt än min FZ6:a, nästan för lätt. Tyckte att man satt lite för högt upp, eller är det bara en vanesak

jag har provkört FZ1-N. Det blev fort väldigt varmt i sadeln pga avgassystemet. Detta var en fin vårdag med sol. Hur är det då mitt i sommaren ? Körde i vanliga jeans, och det blev nästan FÖR varmt. Klonkande växellåda när man lägger i ettan. Lite för lätt styrning, undrar om det inte blir jobbigt i högre farter. Lättare styrt än min FZ6:a, nästan för lätt. Tyckte att man satt lite för högt upp, eller är det bara en vanesak

att sitta högt upp och att den är lättstyrd är en smaksak men jag tycker det är klockrent, det som jag föll för. värmen i sadlen kan jag inte yttra mig om för det har jag faktiskt inte märkt av när jag tänker efter men det är ju bra för hemorojderna :tummenupp det är bara att provköra båda o känna sig för, alla är vi olika. vilken du än tar så får du en fin hoj

VA:confused: Det blir inte ett dugg varmt i sadeln. Avgassystemet e ju inte ens i närheten av röva. Nån värme har jag inte märkt av alls. Go växellåda med goa lägen. Mer sportigt=mer bestämd fot krävs. Ju kvickare styrning desto roligare o mer lättkört:tummenupp snabbstyrda hojar e ju det tillverkaren strävar efter. Ruskigt stabil cykel. En kanonhoj:tummenupp

Hallå. Har provat båda och tyckte mycket mer om Fz1. Mer ös och roligare att köra. Tyckte CB var för snäll. Så jag köpte mig en Fz1:yoparty

Man kan fira Nationaldagen olika...... Själv gick jag ut i garaget och skruvade!!

Öppnade upp luftintaget i luftburken och kopplade in PCIII´n och Speedo Healer. Imorgon skall jag provköra med lite olika mappar för PCIII´n.

//cage

Bifogat

• Air box.jpg
    Air box.jpg
    207.7 KB · Visningar: 120
  • PCIII SH.jpg
    PCIII SH.jpg
    242.4 KB · Visningar: 120
  • Air box std.jpg
    Air box std.jpg
    173.5 KB · Visningar: 101
Last edited:
Nu har man firat nationaldagen färdigt på vägarna, nu är de dax att ta till burken:) hoppas ni får en trevlig kväll! någon som har ett bra förslag på hur man konserverar en fzr1000 på bästa sätt funderar på att sätta undan min gammla cykel när jag kör min fz1.. finns det någon speciell olja elller är det bara att fylla upp den max med vanlig olja och sen köra runt startmotorn några varav?

Last edited:
Har slängt iväg den gamla svenssonlampan i hojen nu o satt i ett 5000k xeonenkitt, jag e helt sjukt nöjd, rekomenderar detta skarpt!

830 pistoler, levererat o klart till det lokala postombudet, beställde en måndagseftermiddag o hade grejerna på onsdagsmorgonen!

http://http://www.xenonkungen.se/motorcykel.htm

du skulle ha tagit lite bilder .. fick du plats med hela kittet i lamphuset ? Jag har beställt en sån

förresten hur blir det på besiktningen ? klarar man det med modden ? hittils visste jag att alla xenon mods är otillåtna

Last edited:
du skulle ha tagit lite bilder .. fick du plats med hela kittet i lamphuset ? Jag har beställt en sån

förresten hur blir det på besiktningen ? klarar man det med modden ? hittils visste jag att alla xenon mods är otillåtna

Är på jobbet nu, så har inga goa bilder på denna datorn, men jag lägger upp den bild jag har:)
Blev tokig av alla kablar, ballast o skit som skulle få plats bakom lampan, men en polare(goffen) kom förbi garaget o gav mig en hjälpande hand o efter ca 1 timmes svordommar, könsord o div besvärjelse så va allt på plats:banana

Vet ej vad besiktningsgubbarna säger, men jag ska dit först 2011, så det är ett senare bekymmer:D

Bifogat

• Yamaha.jpg
    Yamaha.jpg
    43.5 KB · Visningar: 138
oh fy fan vad fett ! den misstar man inte för en moped !

Ne det e ingen risk, vet inte om man inbillar sig, men känns som om man får mer "respekt" från övriga trafikanter, plus att det ser så j_ävla gött ut:D

Led Blinkers

Tjena,

Nu har man monterat dit Led blinkers och ny nummerskyllts hållare :)
Köpte ett Mad Doctors kitt från Ruck´n Run Racing.
Blev supernöjd med resultatet :yoparty

MVH
Johan

Bifogat

• Bak.jpg
    Bak.jpg
    170.7 KB · Visningar: 151
  • bak2.jpg
    bak2.jpg
    224 KB · Visningar: 138
  • Fram.jpg
    Fram.jpg
    254.9 KB · Visningar: 134
  • IMG_0110.jpg
    IMG_0110.jpg
    241.8 KB · Visningar: 122
  • Bak3.jpg
    Bak3.jpg
    248.1 KB · Visningar: 146
mm, jag har sett såna på en annan hoj - och jag måste varna dig att de syns jävligt dåligt i trafiken

byte

Står i kvalet att byta ut min fz6ns2-08 på 220 mil mot en -08 fz1 n
Vill ha lite mer pulver i motor. Någon som är intresserad av en snabb affär på en fz6-08 med Leovince titan rensad bakdel miniblinkers. iNTE EN SKRÅMA PÅ HOJEN. ENDAST 220 MIL:)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back