Yamaha FZ-tråden

När drar ni ut era hojjar? :banana

Till och börja skall snön vara borta från vägarna.... Sen får det gärna vara 10 grader varmt oxå...

Men iof är min hoj påställd året runt så när väder och vind tillåter startar jag upp den!! Men nånstans av månadskiftet mars-april blir det nog.
 
mmmmm

Min hojj är aldrig påställd ännu, lite väl frustrerande att köpa en spraljans ny hojj o bara ta hem den till garaget :rolleyes:

10 grader varmt o inge grus/snö låter som en bra regel!

Fan, grämer mig fortfarande över ett köp av en tankpad (vanlig carbonlook).... 250 spänn!! :huvet Rena rånet för en plastbit :mad:
Till och börja skall snön vara borta från vägarna.... Sen får det gärna vara 10 grader varmt oxå...

Men iof är min hoj påställd året runt så när väder och vind tillåter startar jag upp den!! Men nånstans av månadskiftet mars-april blir det nog.
 
har en -07 Fz6 som behöver nya pipor, för ska jag vara ärlig, farmors permobil är mer upphetsande:P... Devil låter ju för jä**a nice men dyrt, gpr vad jag har hört låter väldigt likt men kostar mycket mindre. vilket ska man välja, det finns så många?
sen så har jag läst mycket hör om ersättningsrör, vad är det? Vad gör det?
 
har en -07 Fz6 som behöver nya pipor, för ska jag vara ärlig, farmors permobil är mer upphetsande:P... Devil låter ju för jä**a nice men dyrt, gpr vad jag har hört låter väldigt likt men kostar mycket mindre. vilket ska man välja, det finns så många?
sen så har jag läst mycket hör om ersättningsrör, vad är det? Vad gör det?

Ersättningsröret är för att ta bort katalysatorn.
Jag ha ett beggat remus kolfibersystem med ersättningsrör liggande om du är intresserad.
 
Hej hopp i slasket, jag har tagit bort peggarna under fotpinnarna för de tog i mest hela tiden när man svängde. När man har gjort detta och kör på bana kommer man att slipa ner fotpinnarna, sedan kommer bullerburken att ta i om man kör med orginal (den skall bort innan säsongen kommer igång). Jag har plockat bort centralstödet så jag kan inte svara på om detta kommer att bråka också.
 
Varför har FZ6 s2-07 98hk medans vanliga Fz6 -07 har 72?
Jag gissar att det är abs som gör att yamaha vågar ha 98 hästar men vad är det som gör skillnaden? databox eller annat bränslesystem, större spridare eller vad?
 
Varför har FZ6 s2-07 98hk medans vanliga Fz6 -07 har 72?
Jag gissar att det är abs som gör att yamaha vågar ha 98 hästar men vad är det som gör skillnaden? databox eller annat bränslesystem, större spridare eller vad?

Bara ett litet plåtbleck som stoppar gasreglaget. Gå några sidor bakåt så hittar du en väldigt bra beskrivning på hur man enkelt avlägsnar strypningen.
 
Ersättningsröret är för att ta bort katalysatorn.
Jag ha ett beggat remus kolfibersystem med ersättningsrör liggande om du är intresserad.
aha, jag förstår var kan man köpa sånt då? jag har lixom ställt in mig på Devil alltså. Ger det någon effekt skillnad btw?
 
men vadå? det är bara en liten "plåtbricka" som tar bort ca 20 hästar?

Fel fel..strypningen tar bort ca 7hk från "snik" motorn, så ca 85 hk i ostrypt utförande, då den andra har lite omarbetad motor.

Själv åker jag o hämtar denna på söndag som det ser ut nu:tummenupp
2007:a med 148,5 mil, hur lång ikörning är det på dessa:va Leovince slip-on, var de dyra nya? Ger de något extra kräma?Kommer man på 100hk sidan iaf hoppas jag:tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 004.jpg
    Bild 004.jpg
    74.8 KB · Visningar: 139
Last edited:
Fel fel..strypningen tar bort ca 7hk från "snik" motorn, så ca 85 hk i ostrypt utförande, då den andra har lite omarbetad motor.

Var har du fått detta ifrån. :va

Diskussionen har varit uppe i denna tråden flertalet gånger. Det är endast ett gasstop som spärrar gasreglaget, annars är motorerna identiska. :fakta
 
Var har du fått detta ifrån. :va

Diskussionen har varit uppe i denna tråden flertalet gånger. Det är endast ett gasstop som spärrar gasreglaget, annars är motorerna identiska. :fakta

Inte enligt Yamahahandlare från Gävle ialla fall, då jag tittade på "snik"modellen, han sa att det är omarbetad motor på 98 hk, en annan topp, nåja någon lär väl bänka någon gång så det blir svart på vitt.

En snabbt hopp från en "ostrypt" samt en "orginal" 98 lär ju märkas om inte annat.
 
Last edited:
Inte enligt Yamahahandlare från Gävle ialla fall, då jag tittade på "snik"modellen, han sa att det är omarbetad motor på 98 hk, en annan topp, nåja någon lär väl bänka någon gång så det blir svart på vitt.

En snabbt hopp från en "ostrypt" samt en "orginal" 98 lär ju märkas om inte annat.

Skulle vilja påstå att din säljare har dragit en vals för att du ska köpa den
ostrypta. Ni får tänka på att från början var motorn på 98hk så varför skulle
dom göra om toppen för att få mer effekt när det snarare är åt andra hållet
dom har gjort. Finns till och med en snubbe här i tråden (puttepk om jag minns
rätt) som har en 78hk som ger över 100hk på bakhjulet i bänk.
 
Hej. Ny här på forumet men har med stort nöje läst hela tråden. Mycket snack om effekt men jag skulle vilja ha ett klargörande angående lyset. Är det alltså bara ett halv-ljus och ett hel-ljus på dessa? Jag trodde dom hade dubbla h4 eller h7 och att det var därför FZ1-s fick så bra betyg i ljustestet när BIKE testade den. Och om så inte är fallet, var det en liten kabel man fick leta reda på för att koppla in halv-ljus på båda? Var den redan färdig eller måste den skarvas? Sitter det redan h4/h7 på den sidan då? Och hel-ljuset var man tvungen att byta hela insatsen på om man ville få det att funka eller? Verkar konstigt. Längtar tills jag får ta hem min egen så jag kan undersöka på riktigt. Hoppas vi får en riktigt bra hojåkar sommar utan olyckor.
 
Skulle vilja påstå att din säljare har dragit en vals för att du ska köpa den
ostrypta. Ni får tänka på att från början var motorn på 98hk så varför skulle
dom göra om toppen för att få mer effekt när det snarare är åt andra hållet
dom har gjort. Finns till och med en snubbe här i tråden (puttepk om jag minns
rätt) som har en 78hk som ger över 100hk på bakhjulet i bänk.

Vals o vals? Gör det på detta sättet så då tappar de många kunder, 100Hk på bakhjulet för att tagit bort en strypning, jo tjo flöjt! När det är 98 på veven:rolleyes: Räkna med 10-13% effekt tapp i transmissionen, skulle det då vara 110 på veven? Då har han trimmat ordentligt, snudd på r6 prestanda..Kom inte tjatande om något effektsystem, för det ger inte så mycket, liten volym mindre extra prestanda.
 
Last edited:
Hej. Ny här på forumet men har med stort nöje läst hela tråden. Mycket snack om effekt men jag skulle vilja ha ett klargörande angående lyset. Är det alltså bara ett halv-ljus och ett hel-ljus på dessa? Jag trodde dom hade dubbla h4 eller h7 och att det var därför FZ1-s fick så bra betyg i ljustestet när BIKE testade den. Och om så inte är fallet, var det en liten kabel man fick leta reda på för att koppla in halv-ljus på båda? Var den redan färdig eller måste den skarvas? Sitter det redan h4/h7 på den sidan då? Och hel-ljuset var man tvungen att byta hela insatsen på om man ville få det att funka eller? Verkar konstigt. Längtar tills jag får ta hem min egen så jag kan undersöka på riktigt. Hoppas vi får en riktigt bra hojåkar sommar utan olyckor.

Det är dubbla H4 på FZ1-S. Kanonlyse !!

Köper du en med ABS??
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top