Yamaha FZ-tråden

Hej på er! Någon som vet hur mycket en silverlackad framskärm till en FZ1-N kostar? Och kan någon tipsa om var man kan beställa billiga krachpuckar?

Hej på dig!

Jag kan ge det här som ett allmänt tips till er som inte visste att man inte kan stoppa vilka krashpuckar som helst på dessa hojar (FZ1.

Krachpuckarna får inte ligga an mot ramen eller klämma på något sätt för då uppstår det spänningar som gör att svetsfogen brevid spricker.

Det är byt några ramar pga detta och den här informationen fick jag höra på yamaha center.
 
Hej på dig!

Jag kan ge det här som ett allmänt tips till er som inte visste att man inte kan stoppa vilka krashpuckar som helst på dessa hojar (FZ1.

Krachpuckarna får inte ligga an mot ramen eller klämma på något sätt för då uppstår det spänningar som gör att svetsfogen brevid spricker.

Det är byt några ramar pga detta och den här informationen fick jag höra på yamaha center.

Aj då:näsblod den skiten vill man ju helst slippa:gnissla lika bra och sattsa på orginaltillbehör isf:tummenupp tack för den infon:tummenupp
 
En fråga till BARRY: vad är det för slip on du har på din hoj? Vet du var man kan beställa ett sånt? Det såg riktigt bra ut på hojen!!
 
En fråga till BARRY: vad är det för slip on du har på din hoj? Vet du var man kan beställa ett sånt? Det såg riktigt bra ut på hojen!!

http://www.mrsdirect.co.uk/section.php?manufacturer=5&section=Yamaha%20FZ1%20Fazer%202006

Mycket prisvärd burk och sen är den inte så tystlåten
av sig heller :tummenupp

Jag är bara lite nyfiken på hur många vi är i skåne som kör Fz1n eller s!

Jag har bara 150 mil till skåne :rolleyes:
 
Last edited:
Tjena. Ville bara säga att jag är ny i denna tråd, köpte en flong ny Fz-6 S (78hk) versionen 08:a till ett bra pris. Några runtom halland som kör FZ?

P.s någon med erfarenhet av hur länge ett bakdäck håller vid normal körning?


God fortsättning =)

Hallå. Är oxå ny på denna tråd, köpte en ny FZ-6 N -07:a i april förra året, är grymt nöjd med hojen.

Jag har nu kört ca 500 mil med orginaldäcket, o det håller säkert en 300 mil till...har kört rätt så normalt...
 
Jag är bara lite nyfiken på hur många vi är i skåne som kör Fz1n eller s!

Jag är från Skåne, Lund närmare bestämt!

Hej på dig!

Jag kan ge det här som ett allmänt tips till er som inte visste att man inte kan stoppa vilka krashpuckar som helst på dessa hojar (FZ1.

Krachpuckarna får inte ligga an mot ramen eller klämma på något sätt för då uppstår det spänningar som gör att svetsfogen brevid spricker.

Det är byt några ramar pga detta och den här informationen fick jag höra på yamaha center.

Jag har ValterMoto. Är det några problem med dem?
 
Jag har ValterMoto. Är det några problem med dem?


Jag vet inte, jag vill inte börja bedöma vilka puckar som passar eller icke.
Utan det är bättre att man åker till YC och hör efter.

Jag har själv från NGC-Racing och det har hållt i 1200 mil.

Är det verkligen ingen annan som har hört det här? :va
 
Jepp! hörde talas om det i sommar, men jag fick inte ihop det hela:va .. Tänkte, det måste ju bero på spänningar i ramen så fall, mao att det blir för trångt. (postat i tråden tidigare) Själv har jag monterat ett par PP-tuning på min, inga sprickor än så länge iaf.:tummenupp

Jag vet inte, jag vill inte börja bedöma vilka puckar som passar eller icke.
Utan det är bättre att man åker till YC och hör efter.

Jag har själv från NGC-Racing och det har hållt i 1200 mil.

Är det verkligen ingen annan som har hört det här? :va
 
Tänkte beställa ett Leovince av Arnold någon gång i framtiden.. Förresten, vet någon om en sida eller vart jag får tag i någon schysst "tankpad" som passar bra på våra modeller? Om någon har monterad så bifoga gärna bild ;)

Så här ser min tankpad ut. Tycker den blev lite roligare än en vanlig standard svart eller i carbon look :)

pict2651smallzw2.jpg


pict2658smallky0.jpg


Har även bytat ut blinkers till mini blinkers, lägger upp bilder på hur det ser ut med om där är någon som är sugen på att göra detta med så ser ni hur det ser ut. Är inköpt på Yamaha Center i hbg.

pict2665smalley0.jpg


pict2663smallwc9.jpg
 
Kugg

Jag har planer på att dreva ner min FZ1 en kugg men jag har sett att flera av er har kuggat ner en fram och upp två bak. Hur pass stor blir skillnaden med endast en kugg, är det värt besväret eller skall man gå hela vägen och kugga om både fram och bak?

Inte lätt att vara dum...
 
Jag har planer på att dreva ner min FZ1 en kugg men jag har sett att flera av er har kuggat ner en fram och upp två bak. Hur pass stor blir skillnaden med endast en kugg, är det värt besväret eller skall man gå hela vägen och kugga om både fram och bak?

Inte lätt att vara dum...

Tja det beror väl på vad du är ute efter.... Vill du bli wheeliekung bör du nog göra bägge två.
Men att öka två kugg bak ger en ganska liten procentuell ökning av utväxlingen, minska en kugg fram ger STOR skillnad!!

Jag monterade ett 16t drev fram och tycker att hojen passar mig bättre nu. Känns som den är mer "harmonisk" och den TEORETISKA minskningen av toppfarten struntar jag i.... Men jag kommer nog inte att öka bakdrevet!!

Nu skall en Speedo Healer införskaffas för korrigering av hast mätaren.

//cage
 
Fotpinnar FZ1

Hej!
Någon med en FZ1 som varit med om att fotpinnarna tar i vid nedlägg som jag läst om i flera tester att dom klagar på?
Jag menar då under gatkörning.
 
Hej!
Någon med en FZ1 som varit med om att fotpinnarna tar i vid nedlägg som jag läst om i flera tester att dom klagar på?
Jag menar då under gatkörning.

Nja, jag var ned med pinnarna ett par gånger men då på bana.... I trafiken har jag inte lyckats än!! Kanske för feg, eller förnuftig??:confused:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top