Krickan4
The Tivoli
Nja, jag var ned med pinnarna ett par gånger men då på bana.... I trafiken har jag inte lyckats än!! Kanske för feg, eller förnuftig??![]()
Jag var nere med pinnarna på min Cbr 1000rr på bana
SKÅNE FZ1N
Gött!!
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag var ned med pinnarna ett par gånger men då på bana.... I trafiken har jag inte lyckats än!! Kanske för feg, eller förnuftig??![]()
SKÅNE FZ1N

När drar ni ut era hojjar?![]()

När drar ni ut era hojjar?![]()
Rena rånet för en plastbit Till och börja skall snön vara borta från vägarna.... Sen får det gärna vara 10 grader varmt oxå...
Men iof är min hoj påställd året runt så när väder och vind tillåter startar jag upp den!! Men nånstans av månadskiftet mars-april blir det nog.
har en -07 Fz6 som behöver nya pipor, för ska jag vara ärlig, farmors permobil är mer upphetsande... Devil låter ju för jä**a nice men dyrt, gpr vad jag har hört låter väldigt likt men kostar mycket mindre. vilket ska man välja, det finns så många?
sen så har jag läst mycket hör om ersättningsrör, vad är det? Vad gör det?
Varför har FZ6 s2-07 98hk medans vanliga Fz6 -07 har 72?
Jag gissar att det är abs som gör att yamaha vågar ha 98 hästar men vad är det som gör skillnaden? databox eller annat bränslesystem, större spridare eller vad?
aha, jag förstår var kan man köpa sånt då? jag har lixom ställt in mig på Devil alltså. Ger det någon effekt skillnad btw?Ersättningsröret är för att ta bort katalysatorn.
Jag ha ett beggat remus kolfibersystem med ersättningsrör liggande om du är intresserad.
men vadå? det är bara en liten "plåtbricka" som tar bort ca 20 hästar?
Leovince slip-on, var de dyra nya? Ger de något extra kräma?Kommer man på 100hk sidan iaf hoppas jagFel fel..strypningen tar bort ca 7hk från "snik" motorn, så ca 85 hk i ostrypt utförande, då den andra har lite omarbetad motor.

Var har du fått detta ifrån.
Diskussionen har varit uppe i denna tråden flertalet gånger. Det är endast ett gasstop som spärrar gasreglaget, annars är motorerna identiska.![]()
Inte enligt Yamahahandlare från Gävle ialla fall, då jag tittade på "snik"modellen, han sa att det är omarbetad motor på 98 hk, en annan topp, nåja någon lär väl bänka någon gång så det blir svart på vitt.
En snabbt hopp från en "ostrypt" samt en "orginal" 98 lär ju märkas om inte annat.
Skulle vilja påstå att din säljare har dragit en vals för att du ska köpa den
ostrypta. Ni får tänka på att från början var motorn på 98hk så varför skulle
dom göra om toppen för att få mer effekt när det snarare är åt andra hållet
dom har gjort. Finns till och med en snubbe här i tråden (puttepk om jag minns
rätt) som har en 78hk som ger över 100hk på bakhjulet i bänk.
Hej. Ny här på forumet men har med stort nöje läst hela tråden. Mycket snack om effekt men jag skulle vilja ha ett klargörande angående lyset. Är det alltså bara ett halv-ljus och ett hel-ljus på dessa? Jag trodde dom hade dubbla h4 eller h7 och att det var därför FZ1-s fick så bra betyg i ljustestet när BIKE testade den. Och om så inte är fallet, var det en liten kabel man fick leta reda på för att koppla in halv-ljus på båda? Var den redan färdig eller måste den skarvas? Sitter det redan h4/h7 på den sidan då? Och hel-ljuset var man tvungen att byta hela insatsen på om man ville få det att funka eller? Verkar konstigt. Längtar tills jag får ta hem min egen så jag kan undersöka på riktigt. Hoppas vi får en riktigt bra hojåkar sommar utan olyckor.
Det är dubbla H4 på FZ1-S. Kanonlyse !!
Köper du en med ABS??
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA