Yamaha FZ-tråden

Bra tips. Kan du mäta med en iphone ungf antal db enligt vad som står på klisterlappen på ramhuvudet så skulle det vara ännu bättre

Hallå har mätt nu. Jag tror man ska mäta typ vid huvudhöjd som man sitter.
Där var det 75 db iaf. En cm från ljuddämparen var det 100 db.
 
Tyckte inte 15t framdrev gjorde någon nämnvärd skillnad. Tophastigheten med 16t vet jag ej men med 15t stannade den vid 236.
Känns som om att hela motorn vill mer än vad den levererar effektmässigt. Någon som har siffror när man satt pc samt öppnat upp luftburken? Skiljer ju bara 10 hk eller nått på fz6 och fz8 så borde ju gå att hämta x-antal hk någonstans.

Ingen som vill handla den innan jag skär sönder luftburken?:)
 
Tjena på er! Hmmm, det här med kopplingsljud, hur ligger det till med det? Hur mycket är normalt, och brukar det vara värre när motorn är kall? Min far och "tjuter" lite, (typ om man säger "wowowowowowowowowowowo med väldigt ljus stämma), i friläget, men så fort man drar in kopplingen, så hör man hur det slutar succesivt. Liksom "varvar ner". Kommer motortemperaturen upp över 80 grader, så hör det nästan inte alls, däremot. Hur låter era hojar? =) Tackar på förhand.

- - - Updated - - -

Tjena på er! Hmmm, det här med kopplingsljud, hur ligger det till med det? Hur mycket är normalt, och brukar det vara värre när motorn är kall? Min far och "tjuter" lite, (typ om man säger "wowowowowowowowowowowo med väldigt ljus stämma), i friläget, men så fort man drar in kopplingen, så hör man hur det slutar succesivt. Liksom "varvar ner". Kommer motortemperaturen upp över 80 grader, så hör det nästan inte alls, däremot. Hur låter era hojar? =) Tackar på förhand.
 
Tjena på er! Hmmm, det här med kopplingsljud, hur ligger det till med det? Hur mycket är normalt, och brukar det vara värre när motorn är kall? Min far och "tjuter" lite, (typ om man säger "wowowowowowowowowowowo med väldigt ljus stämma), i friläget, men så fort man drar in kopplingen, så hör man hur det slutar succesivt. Liksom "varvar ner". Kommer motortemperaturen upp över 80 grader, så hör det nästan inte alls, däremot. Hur låter era hojar? =) Tackar på förhand.

- - - Updated - - -

Tjena på er! Hmmm, det här med kopplingsljud, hur ligger det till med det? Hur mycket är normalt, och brukar det vara värre när motorn är kall? Min far och "tjuter" lite, (typ om man säger "wowowowowowowowowowowo med väldigt ljus stämma), i friläget, men så fort man drar in kopplingen, så hör man hur det slutar succesivt. Liksom "varvar ner". Kommer motortemperaturen upp över 80 grader, så hör det nästan inte alls, däremot. Hur låter era hojar? =) Tackar på förhand.

Låter inte bra i mina öron när jag låter så :D Skämt och sido så låter inte min FZ1-N så alls, däremot så får man en hästspark ibland när man kickar i 1:ans växel från friläge och stillastående vid rödljus.

Är inte mekaniker men att kika på lamellerna är nog inte en dum idé i ditt fall samt kontrollera kopplingsvajer och inställning av denna.
 
Låter inte bra i mina öron när jag låter så :D Skämt och sido så låter inte min FZ1-N så alls, däremot så får man en hästspark ibland när man kickar i 1:ans växel från friläge och stillastående vid rödljus.

Är inte mekaniker men att kika på lamellerna är nog inte en dum idé i ditt fall samt kontrollera kopplingsvajer och inställning av denna.
Ja, kanske en lamellkontroll är på sin plats. Vajern har lagom spel, och känns inte konstig på något vis. Ska försöka filma och se om telefonen tar upp ljudet så det hörs, så kanske det är lättare att förstår hur jag menar. :) Tack för din input.
 
Ingen som är sugen på en FZ8-s från 2011 (uttagen 2012) med nästan 2000 mil på mätarn och 2000milaservicen gjord?
Är i övrigt utrustad med slipon, öhlinare bak, touringruta, rensad bakdel, LEDblinkers, krashpuckar, bobbiner, värmehandtag och sidoväskor, Även sidokåpor finns men den ena har fått sig en liten lackskada av värre sort efter vad som mest kan liknas vid pinsam vältning. Original bakdämpare, ljuddämpare, ruta och ett depåstöd medföljer.
55000:-
 
Lutar åt ducce, multistrada. Men kan mycket väl bli en tigertraja eller gs, ska försöka få till provkörning av en smt snart med. Behöver något smuttare att åka långt på för våra resor. I framtiden blir det i princip bara touring och bankörning för mig, och fz:an klarar väl kanske båda 2, men inte direkt galant, så en lillvfr för bana är redan inköpt, åker dock på en liten motorrenovering på den...
 
bmw ska släppa en S1000F till hösten eller tidigt nästa år troligtvis. Och troligtvis billigare än en begagnad multistrada. Har hört gott om den nya ktm adventure 1200 . SMT var rolig upp till 120 km/h
 
Blir det multistrada så åker jag ner till Italien och hämtar en, vips så försvinner 30-40000 på priset och utbudet är långt mycket bättre. Dessutom får man ju då börja sin bekantskap med hojen på en resa genom alperna, mycket bättre start på ett hojägande har jag svårt att tänka mig :tummenupp Jag är dock fortfarande kluven, vi får se vad det blir!
 
Jag bytte på min nakna i vintras. Det var inte så invecklat eller jobbigt som det såg ut. Lossa några skruvar och ett gäng plasclips, sen är man framme. All plast på bakramen måste bort, vill jag minnas. Jag personligen tycker att det helt klart är värt det, för det blir bra mycket snyggare med klarglas. :)
Så, nu har jag gjort det 2 ggr ;)

Tror inte att man kan ta några genvägar, som minst måste man:
Lossa 2 clips + 2 skruvar under sadeln.
Lossa 4 M6 och 2 M8 bultar under sadel/kuts.
Lossa 4 M8 för skylthållare under kutsen och låt den hänga.
Lossa ett 10-tal plastclips under bakdelen och ryck loss innerskärmen.
Koppla ur bakljusets elkontakt

Sedan går bakdelens ytterhölje inkl baklyktan att ta loss helt så man kan komma åt de två skruvarna som håller fast "bygeln" som går över baklyktan. Därefter bara 3 skruvar i själva lyktan.

Första gången satte jag dit en billig eBay Hong Kong LED klarglas/chrome reflektor (<200kr ink frakt). Såg alldeles för poppigt ut på min helsvarta hoj och matchade inte Yamahas lätt rökiga LED-blinkers. Beställde en lite dyrare med rökfärgat glas och e-märkning från Tyskland i stället (ca 500 kr). Det blev perfekt, nu är jag nöjd :)
 
Så, nu har jag gjort det 2 ggr ;)

Tror inte att man kan ta några genvägar, som minst måste man:
Lossa 2 clips + 2 skruvar under sadeln.
Lossa 4 M6 och 2 M8 bultar under sadel/kuts.
Lossa 4 M8 för skylthållare under kutsen och låt den hänga.
Lossa ett 10-tal plastclips under bakdelen och ryck loss innerskärmen.
Koppla ur bakljusets elkontakt

Sedan går bakdelens ytterhölje inkl baklyktan att ta loss helt så man kan komma åt de två skruvarna som håller fast "bygeln" som går över baklyktan. Därefter bara 3 skruvar i själva lyktan.

Första gången satte jag dit en billig eBay Hong Kong LED klarglas/chrome reflektor (<200kr ink frakt). Såg alldeles för poppigt ut på min helsvarta hoj och matchade inte Yamahas lätt rökiga LED-blinkers. Beställde en lite dyrare med rökfärgat glas och e-märkning från Tyskland i stället (ca 500 kr). Det blev perfekt, nu är jag nöjd :)
Ja, det där tillvägagångssättet känns bekant. :)
 
Så, nu har jag gjort det 2 ggr ;)

Tror inte att man kan ta några genvägar, som minst måste man:
Lossa 2 clips + 2 skruvar under sadeln.
Lossa 4 M6 och 2 M8 bultar under sadel/kuts.
Lossa 4 M8 för skylthållare under kutsen och låt den hänga.
Lossa ett 10-tal plastclips under bakdelen och ryck loss innerskärmen.
Koppla ur bakljusets elkontakt

Sedan går bakdelens ytterhölje inkl baklyktan att ta loss helt så man kan komma åt de två skruvarna som håller fast "bygeln" som går över baklyktan. Därefter bara 3 skruvar i själva lyktan.

Första gången satte jag dit en billig eBay Hong Kong LED klarglas/chrome reflektor (<200kr ink frakt). Såg alldeles för poppigt ut på min helsvarta hoj och matchade inte Yamahas lätt rökiga LED-blinkers. Beställde en lite dyrare med rökfärgat glas och e-märkning från Tyskland i stället (ca 500 kr). Det blev perfekt, nu är jag nöjd :)

Har du ingen bild att posta, och en länk till den du köpte? funderar på detta som en lämplig vintersyssla
 
Jag köpte min på S-Racing. Jäkligt billigt, och snabb leverans.
 
Någon som vet ifall ett 4-1 avgasrör från en 1988 fz 750 passar rakt av på en 86a?

Skulle behöva ett snabbt svar!
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top