Yamaha FZ-tråden

Den finns för i modellprigrammet. Yamaha Sverige har bestämt sig för att inte ta in den mer eftersom den säljer dåligt
 
Gå in via Yamaha Motor EU och titta på UK-sidorna... (skriver på mobilen, orkar inte länka)
Och här är länkarna...
FZ1-S Fazer: http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/sport-touring/fz1-fazer.aspx
FZ1-N: http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/roadster/fz1.aspx

High-performance all-rounder

When you open the throttle on the FZ1 Fazer, you’ll feel the surge of the 998cc Supersport-based in-line 4-cylinder engine.

Inside the aluminium chassis, this muscular engine delivers brutal performance in the mid-range, and excellent day-to-day versatility.

With its radical bodywork and compact dimensions, this stylish motorcycle has more street presence than anything in its class. It’s got the bodywork to defy the weather, storage for a weekend away, and the agility to cope with both town and country. It’s all you could ever need.

Details
1000cc Supersport-based 4-cylinder 998cc engine
Aluminium frame for great handling and balance
Extra-long swingarm for excellent suspension
Forward riding position for handling and comfort
Dual 320 mm front disc brakes for extra control
Fully-adjustable independent damping front fork
 
Last edited:
"Storage for a weekend away". :fniss
 
Jag bytte för en månad sen från en FZ6-S till en splitterny FZ1-S. Jag provkörde en FZ8-S (2011) och den var så lik sexan att det var ingen idé att byta till den...
 
Någon som har bytt baklykta och har det färskt i minnet? Har en eBay LED/klarglas som jag tänkte skruva på, men vid första anblick ser det ut att behöva demonteras en hel del. Tar emot...

(Har en FZ1-S)
 
Någon som har bytt baklykta och har det färskt i minnet? Har en eBay LED/klarglas som jag tänkte skruva på, men vid första anblick ser det ut att behöva demonteras en hel del. Tar emot...

(Har en FZ1-S)
Jag bytte på min nakna i vintras. Det var inte så invecklat eller jobbigt som det såg ut. Lossa några skruvar och ett gäng plasclips, sen är man framme. All plast på bakramen måste bort, vill jag minnas. Jag personligen tycker att det helt klart är värt det, för det blir bra mycket snyggare med klarglas. :)
 
Jag personligen tycker att det helt klart är värt det, för det blir bra mycket snyggare med klarglas. :)
Min tanke också. Gillar inte onödig bling-bling (typ Kawa Z800 bakljus) men hojen behöver en uppdaterad look. Att LED-ljusen dessutom syns betydligt bättre i dagsljus gör ju inte saken sämre.
 
Om du vill byta upp dig till något annat än FZ1 så titta på mt-07 och mt09

MT-09 har jag testkört. Fruktansvärt rolig motor. Hjullyft på 1:an, 2:an och 3:an utan att anstränga sig speciellt mycket. Dock känns hela hojen väldigt mycket som en trimmad moppe. Skulle aldrig byta min FZ8-N mot den. Däremot skulle jag gärna sätta motorn i min :)

Provkör både en och fem gånger innan köp är min rekommendation.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top