Yamaha DT lr TZR?

Tobbe_88

ram,silver metallic.kåpor,svart metallic
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Sala
Hoj
Yamaha DT125R-89
Vilken hoj föredrar ni..lr tycker verkar bäst?
 
TZR, behöver inte varva sönder den i 110.

Edit: förresten en jävligt onödig tråd.
 
dt helt klart. har både dt samt en rg (inte en tzr, men samma typ av hoj iaf :rolleyes: )

& på dt:n har man lätt roligast på :tummenupp
 
Har iof inte kört en TZR, men eftersom jag kör en hel del inne i stan så borde DTR lämpa sig mer för det. Ute på kurviga vägar funkar det också bra, förutsatt att du har däck för det.
 
komiskt. först massa beröm till tzr (av sånna som har en sån) sen kom dt-folket & då fick även den lite berömm :rolleyes:

alltså bör båda vara bra hojar eftersom dom som har en är nöjd med den :tummenupp

så var det färdig disskuterat & nu kan vi stänga alla trådar angående detta! :fatta!
 
Men det är ju ingen idé att ni svarar. För ni svarar ändå bara den hoj ni själva har. Dessutom har inte alla ens kört båda hojarna. Ni kan ju inte säga att den hoj ni har är bättre bara för ni själva har den, när ni dessutom inte kört den andra.

Fråga någon som haft båda två eller kört båda två, kört båda två länge också..
 
P-E skrev:
Men det är ju ingen idé att ni svarar. För ni svarar ändå bara den hoj ni själva har. Dessutom har inte alla ens kört båda hojarna. Ni kan ju inte säga att den hoj ni har är bättre bara för ni själva har den, när ni dessutom inte kört den andra.

Fråga någon som haft båda två eller kört båda två, kört båda två länge också..

skrev det nyss :7peta
 
P-E skrev:
Men det är ju ingen idé att ni svarar. För ni svarar ändå bara den hoj ni själva har. Dessutom har inte alla ens kört båda hojarna. Ni kan ju inte säga att den hoj ni har är bättre bara för ni själva har den, när ni dessutom inte kört den andra.

Fråga någon som haft båda två eller kört båda två, kört båda två länge också..

Bättre med en tråd utan svar. :7peta
 
Tobbe_88 skrev:
Vilken hoj föredrar ni..lr tycker verkar bäst?


lätt DT. För tzr, de e juh bara gasa-gasa :tummenupp man kna juh igentligen inte göra något me dom.. de gå juh typ inte stegra.. o kan man inte stegra so är de juh inge ql att köra motorcykel, va o körde en tzr. de enda ja lyckades med va spinna på grus, o hur ql är det :huvet men DT. :tungan dom är de lätt o stegra me, "iaf min" oså är man inte vägbunden. få man för sig so äre juh bah dörna in i skogen.:yoparty
men antar de kommer no viktipetter o säger.. "jo, e gå vist stegra med tzr o de går utmärkt att köra i skogen me dom o de e hur ql som hälzt att köra dem. o dessutom so svara du precis som vi föruspodde.. tycka din egna hoj är bäst.. ah, du see.. ni är syniska.. " :rofl :7peta
 
Last edited:
Självklart blir det en dtr så länge man inte vill åka över 110-120 för då är det tzr som gäller.
Men ska man lära sig "stunta" så glöm tzren och köp en DTR :D
 
Ruyy skrev:
lätt DT. För tzr, de e juh bara gasa-gasa :tummenupp man kna juh igentligen inte göra något me dom.. de gå juh typ inte stegra.. o kan man inte stegra so är de juh inge ql att köra motorcykel, va o körde en tzr. de enda ja lyckades med va spinna på grus, o hur ql är det :huvet men DT. :tungan dom är de lätt o stegra me, "iaf min" oså är man inte vägbunden. få man för sig so äre juh bah dörna in i skogen.:yoparty
men antar de kommer no viktipetter o säger.. "jo, e gå vist stegra med tzr o de går utmärkt att köra i skogen me dom o de e hur ql som hälzt att köra dem. o dessutom so svara du precis som vi föruspodde.. tycka din egna hoj är bäst.. ah, du see.. ni är syniska.. " :rofl :7peta

Temporary Internet Files: Lunarstorm.
 
Jag har ju inte nån av dom, men jag har en superduperextremmegadunder offroad med jäääättemycket effekt (41hk) och sen en slö honda....

Så jag har som ni förstår självklart roligast på HONDAN :yoparty

Sen är iofs DTn touring, det är inte min, så jämförelsen kanske blir lite sne hursomhelst tror jag det enbart är upp till var o en vad som är roligast, så försök att testa båda två.
 
Ruyy skrev:
lätt DT. För tzr, de e juh bara gasa-gasa :tummenupp man kna juh igentligen inte göra något me dom.. de gå juh typ inte stegra.. o kan man inte stegra so är de juh inge ql att köra motorcykel, va o körde en tzr. de enda ja lyckades med va spinna på grus, o hur ql är det :huvet men DT. :tungan dom är de lätt o stegra me, "iaf min" oså är man inte vägbunden. få man för sig so äre juh bah dörna in i skogen.:yoparty
men antar de kommer no viktipetter o säger.. "jo, e gå vist stegra med tzr o de går utmärkt att köra i skogen me dom o de e hur ql som hälzt att köra dem. o dessutom so svara du precis som vi föruspodde.. tycka din egna hoj är bäst.. ah, du see.. ni är syniska.. " :rofl :7peta


Kan inte du dra tillbaka till fjunarstorm ditt jävla moppefucko?! :kocko
 
"På internet kommunicerar man med skrift. Om man skriver som en idiot, blir man bektraktad som en sådan."

Har själv inte provat TZR:en, men gissar på att den är riktigt rolig att framföra på kurvigare vägar! Gillar dock DT:n, då den är lite allt-i-allo-hoj.
 
Ruyy skrev:
lätt DT. För tzr, de e juh bara gasa-gasa :tummenupp man kna juh igentligen inte göra något me dom.. de gå juh typ inte stegra.. o kan man inte stegra so är de juh inge ql att köra motorcykel, va o körde en tzr. de enda ja lyckades med va spinna på grus, o hur ql är det :huvet men DT. :tungan dom är de lätt o stegra me, "iaf min" oså är man inte vägbunden. få man för sig so äre juh bah dörna in i skogen.:yoparty
men antar de kommer no viktipetter o säger.. "jo, e gå vist stegra med tzr o de går utmärkt att köra i skogen me dom o de e hur ql som hälzt att köra dem. o dessutom so svara du precis som vi föruspodde.. tycka din egna hoj är bäst.. ah, du see.. ni är syniska.. " :rofl :7peta
Wow, killen ta de lungt.....Duvet en dt kan du ju inte köra en go kurvig väg med som du kan göra med en tzr och hur kul är det att ligga på bana med en dt jamenar jag har haft både dt och tzr och jag kan säga att det är 50 gånger roligare med sporthoj, men sen har ja också provat en Husky wr och det var inte så pjåkigt de heller......=)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top