Yamaha 250tdr

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Superduke xr600r 250cr
Tips info och kunskap om denna modell mottages tacksamt.
Funderar på att köpa en sån verkar ju vara en rolig hoj 2takt 50h 150kg.
Mitt problem är att jag väger nästan 100kg och är 186cm lång så det kanske blir en slö moppe för mig?
Jag har aldrig sett nån (bara på bild) så frågan är är den för liten för mig?

Min tankegång är annars att plocka lite delar från rd350 rd500 bla den reglerbara avgasporten (eller den kanske redan sitter på?) så den blir lite mer lättkörd på låga varv men även lite trimm skulle va kul, och andra hjul kanske från tzr eller likn.
Hetsig mini motard :rofl

Brian skrev:
Mitt problem är att jag väger nästan 100kg och är 186cm lång så det kanske blir en slö moppe för mig?

Min tankegång är annars att plocka lite delar från rd350 rd500 bla den reglerbara avgasporten (eller den kanske redan sitter på?) så den blir lite mer lättkörd på låga varv men även lite trimm skulle va kul, och andra hjul kanske från tzr eller likn.

Kul idé. Hojen är ju en stehård klassiker. Kör hårt!

Edit: Samma motor som TZR250 - med YPVS.

Bifogat

• 11111111135385862-2655-1081078603_3.jpg
    11111111135385862-2655-1081078603_3.jpg
    12.4 KB · Visningar: 120
Ja :D visst låter det kul

Bara önskar nån kunde ge lite info om den strl och likn då jag troligtvis måste åka till Tyskland för att titta på en till salu.

Brian skrev:

den e rätt liten storleksmässigt tycker jag (177cm..)men rd350 motorn finns det folk som slängt i så man kan få rätt bra fart på dom och ypvs ventil finns redan på 250 motorn....

Jag har kört en sån, en av de första bushojarna helt klart.
Användbarhet för annat än bus är extremt låg.
Den är större än en TZR250 men visst är det en liten hoj.

Personligen skulle jag inte vilja ha den som enda hoj.
Modellen sålde väldigt dåligt i Sverige minns jag, den var som sagt lite före sin tid.

:4skrika :( hmm kanske ska sluta fantisera f*n lät så jäkla kul och till rätt pris med gott om delar och tillomed jag kan nog riva den motorn och kanske få ihop den igen :näsblod
Såg även att det var samma försäkringsklass som 250tzr 5 inte så kul jag trodde den var off road klassad.

:huvet va skall man då jaga xr600 klr650 or what samma frågor som många ställer sig hmm jag vet

Om du skall köpa rolig tvåtaktare kanske RGV 250 är ett alternativ. 91 o 92 med USD gaffel och banansving ligger på ca 65 hk och 140 kg(torr) samt att hojen passar personer över 180.

Carbon skrev:
Om du skall köpa rolig tvåtaktare kanske RGV 250 är ett alternativ. 91 o 92 med USD gaffel och banansving ligger på ca 65 hk och 140 kg(torr) samt att hojen passar personer över 180.

Funderar mest på grussmiskare delvis pga försäkringen.
Har hört att rgv skall vara svårmeckad?

nej den har inet ens bredvid asfalten att göra, det är bara ett utseende, lite grusväg på sin höjd.
Det är inte ens nån tvekan om att det är en stadshoj.

Silwer skrev:
nej den har inet ens bredvid asfalten att göra, det är bara ett utseende, lite grusväg på sin höjd.
Det är inte ens nån tvekan om att det är en stadshoj.

nu är du ute å cyklar :D
tdr250 funkar tillåmed på en crossbana :tummenupp

på asfalt som är mycket dålig är den som bäst.

grussväg funkar mycket bra. :7peta

En sådan var jag bra nära att köpa för ett par år sedan.

Tänkte precis som du bygga en billig mini-motard, men efter att ha provkört så insåg jag att den kändes lite för klen så jag köpte en riktig motard istället.

Som bushoj vid sidan om är den nog jäkligt kul, men inte som enda hoj.

real skrev:
En sådan var jag bra nära att köpa för ett par år sedan.

Tänkte precis som du bygga en billig mini-motard, men efter att ha provkört så insåg jag att den kändes lite för klen så jag köpte en riktig motard istället.

Som bushoj vid sidan om är den nog jäkligt kul, men inte som enda hoj.

Jo det lutar nog mer åt det hållet för min del också, tittar på Honda xr600 och Kawasaki klr 650 eller kanske en Ktm ser att du har en 620 hur är service intervallerna och dyl på den?
Dyra reservdelar?
Verkar finnas till bra priser i Tyskland :D

obruT skrev:
nu är du ute å cyklar :D
tdr250 funkar tillåmed på en crossbana :tummenupp

på asfalt som är mycket dålig är den som bäst.

grussväg funkar mycket bra. :7peta

haha, det blir lite jobbigt på crossbanan, den jag körde hade aldeles för klen fjädring för sådanna övningar:lol

Silwer skrev:
haha, det blir lite jobbigt på crossbanan, den jag körde hade aldeles för klen fjädring för sådanna övningar:lol

Går ju att åtgärda rätt lätt ioförsig ;)

Brian skrev:
Jo det lutar nog mer åt det hållet för min del också, tittar på Honda xr600 och Kawasaki klr 650 eller kanske en Ktm ser att du har en 620 hur är service intervallerna och dyl på den?
Dyra reservdelar?
Verkar finnas till bra priser i Tyskland :D

Jag är mer än helnöjd med min motard.
Just 620:in är det väl lite svårare med delarna, eftersom den är lite äldre, men min har inte behövt mer än nya däck och en ny kedja.

Ventiljustering och så skall ske var 500:de mil, gjorde det själv nu i vintras.

Min är ursprungligen från Tyskland, importerad -99, uppenbarligen såld som motard från början med KTM´s egna prylar. Inreggad med 17" så det är bara att besiktiga.

Jag gav 38 för den för 2 år sedan, och det var billigt :)

real skrev:
Jag är mer än helnöjd med min motard.
Just 620:in är det väl lite svårare med delarna, eftersom den är lite äldre, men min har inte behövt mer än nya däck och en ny kedja.

Ventiljustering och så skall ske var 500:de mil, gjorde det själv nu i vintras.

Min är ursprungligen från Tyskland, importerad -99, uppenbarligen såld som motard från början med KTM´s egna prylar. Inreggad med 17" så det är bara att besiktiga.

Jag gav 38 för den för 2 år sedan, och det var billigt :)

Mest rädd att få problem vid regbes då dom kan vara rätt kinkiga med att dom skall vara oförändrat skick :va eller nått sen vill jag såklart ha den lv reggad då kan dom väl kvida på ljudet också :4skrika

Hittar ingen info på nätet om nån som importerat en sån här skapelse

Brian skrev:

Välkommen i gänget över 90kg :)

Jag är 1,90 och väger 95kg :/
Sitter också och letar efter en hoj men så nu slog det mig om man skulle köpa en Honda NSR 125 eller en Yamaha TZR 125 så kommer den inte gå speciellt fort :) och sedan kommer nog motorcykeln se väldigt liten ut när man kommer körande på den :gnissla

Carbon skrev:

min gamla honda cr 500 hade snäppet över 70hk och vägde 102kg :D
undrar hur den hade varit att köra på bana ifall man hade satt på motarddäck och drevat upp den. hade nog inte varit tråkigt i alla fall.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8