Xr650 -03

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Funderar på en XR650 -03.

Vilka service intervall och så är det på den.
För Honda sa att om man inte flöjer boken och gör alla servicarna så gäller inte 5års garantin.
Ja, det kanske inte spelar så stor spellevink, men vill ändå veta hur ofa det är tänkt man ska skicka iväg ett par 1000 lappar.


Hur är den att köra motoväg? (OBS, jag är van vid kåplöst.)
Pallar den motorväg utan att gå sönder? Eller är den för hårt trimmad som t.ex 450 är?


Funderar nämlingen på att byta in min Bulldog mot en XR. Men lite osäker på om jag vill ta förlusten ett sådant byte innebär. (Får ju skit pris vid inbyte...). Men åandra sidan, hur lönt är det att ha en MC som bara står och sammlar damm? TLRen kan allt och lite till som Bullen kan. TL är till och med skönare (imho) att göra lång touring på... :lol
OK, city cruising är Bullen bättre på (TL suger balle på att köra i 50...), men då har jag hellre en XR650... :D

Vad tycker ni (uhu, jag kan redan gissa... :lol ), ska jag ta förlusten och byta?
 
jupp.. du ska ha en stämpel varje 100a mil för att garantin ska gälla i 5år.. annars gäller den bara i 2år.

Tips om du känner någon som kan stämpla..

JAg har inga problem att köra i 140 på motorvägen.

byta bullen mot xr? välj själv... kan annars ta din bulle rakt av mot min xr.
 
Xr:en är absolut inga problem att åka med i motorvägsfart, i sommras sålde ag av xr:en mot en wr 426:a å den vill man INTE åka motorväg med :(
 
Byta olja ska man göra var 300:e mil enligt Honda manualen.
Förutom, upp till vad kan de va, 500 mil då är de var 100e mil. Och de är långt ifrån 10 timmars intervaller som man får ta med många andra liknande hojar. Dock så är ju inte XR:en extremt trimmad, men själv kör jag iaf helt jämnt med en EXC525 0-140km/h.
Motorväg tycker jag handlar mest om vad man tycker om fartvind. Att ligga och cruisa i +110 tycker inte jag är kul med en så upprätt körställning.
Dock är de absolut inget plågande för motorn att köra runt 100, ligger och brummar på låga varv.

de va lite vad jag tycker...
 
Fixx skrev:
jupp.. du ska ha en stämpel varje 100a mil för att garantin ska gälla i 5år.. annars gäller den bara i 2år.

Tips om du känner någon som kan stämpla..

JAg har inga problem att köra i 140 på motorvägen.

byta bullen mot xr? välj själv... kan annars ta din bulle rakt av mot min xr.


Är detta din??

XR 650
 
:D

Nu är XR650R -03 SuperMotard inköpt. :D
(Sista i butiken)

Får vänta tills måndag. Då är alla delar monterade... :D

:hoppa
 
Grattis! :squid
Du kommer inte bli missnöjd, fan saknar min Honda :7peta vi hade trevligt på grusvägarna :kär
 
Marals76 skrev:
Grattis! :squid
Du kommer inte bli missnöjd, fan saknar min Honda :7peta vi hade trevligt på grusvägarna :kär


Tyckte du XRen var bättre än 660??
Eller är de bara "helt olika"??

Jag är säker på att jag kommer vara nöjd med XRen. Jag har funderat på det LÄNGE, men trode fan inte det skulle gå så fort...
Fick så bra pris på Bullen att det bara var att slå till på en gång.
När Putte köper står börsen stilla... :D

(För er som undrar så var det nästan ett rakt byte... :) + Mostardkittet, som kostade "lite"...)

Nu har jag "allt" en man behöver.
En vacker, väljudande och härligt V-Twin plast räser och en Stånka SuperMotard/Offroad. :kär
Vad mer kan önska sig?? (Förutom mer pengar och snyggare brudar... :crash )
 
PutteLiten skrev:
Tyckte du XRen var bättre än 660??
Eller är de bara "helt olika"??

Jag är säker på att jag kommer vara nöjd med XRen. Jag har funderat på det LÄNGE, men trode fan inte det skulle gå så fort...
Fick så bra pris på Bullen att det bara var att slå till på en gång.
När Putte köper står börsen stilla... :D

(För er som undrar så var det nästan ett rakt byte... :) + Mostardkittet, som kostade "lite"...)

Nu har jag "allt" en man behöver.
En vacker, väljudande och härligt V-Twin plast räser och en Stånka SuperMotard/Offroad. :kär
Vad mer kan önska sig?? (Förutom mer pengar och snyggare brudar... :crash )

Skoj hoj! Då har jag ju en riktig vapenbroder nu... :)
 
Holy Rider skrev:
Är det för mycket effekt i 660n ?

Noop inte det. Gillade bara XR:en väldigt mycket grym på att smiska grus vilket är mig mycket kärt.... måste fan hitta pengar under någon sten så jag kan fixa riktiga fälgar till min 660 :huvet
 
Blue skrev:
Får du den levererad med motardhjulen eller Offroadhjulen?
Jag har precis klätt på min XR vinterkläderna.


Jag fick välja och valde grusbusdäcken, pga analkande vintern.

Nu ska jag bara vänja mig vid den "konstiga" körställningen, "dubb"däcken och allt annat. Som att inte stänga av i onödan... :lol
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top