Xr650 -03

PutteLiten skrev:
Jag fick välja och valde grusbusdäcken, pga analkande vintern.

Nu ska jag bara vänja mig vid den "konstiga" körställningen, "dubb"däcken och allt annat. Som att inte stänga av i onödan... :lol

Passa dig för att bli för entusiastisk i svängarna, grusdäcken ÄR hala. Speciellt när det är lite blött på asfalt, då kan det lätt bli lite speedway :)

Man vänjer sig snabbt vid att kicka, regel nummer ett på min XR är satt ge fan i gasen tills den har startat. Håll höger handen längre in på styret så att du inte gasar omedvetet.

nr1.
se till att alla strypningar tas bort!!! :banana (glöm inte bort plastbiten i luftboxxen)
se här
om du köper en flång ny så kolla så att b53e nålen sitter på 3e positionen.
på min så är 2 för tunt och 4 för fett.
när du skruvar lös locket på förgasaren så torka rent oringen från bensin och släng in den i frysen så att den krymper tillbaka till orginal storlek,(bensin gör så att den sväller), oftast så tar verkstaden bort strypningen direkt,men kolla så dom gjort det ordentligt.och slit ut den där förbannade strypsatsen i ljuddämparen. den stryper hojjen som fan.

orsakerna till strypningarna på hojjen är miljön och att den skall kunna klassas som mellan hoj. :kocko

sedan så rekomenderar jag starkt att du öppnar luftboxen och sätter in 70s lågfart munstycke och 195 huvudmunstycke, då lyfter hojjen lättare på "nästa växel" :banana

nr2 läs detta om du inte kickat igång en xr förut XR650R STARTING TIPS memorera tills du skall hämta den, :hihi

hoppas du hinner rejsa lite innan snön kommer :tummenupp

just d.. lite kvällsporr Honda XR650R verkstads manual.pdf 145mb

Last edited:
Tackar DwD!! :)

Jag får en 175 huvudmunstycke monterat. Ingick i Motard packetet. Övriga strypningar ska oxå tagas bort i samma veva. :)
Kan ju inte köra omkring med 15kw... :lol

Luftbox och övriga moddar väntar jag lite med. Får vänja mig vid hojen förs. Men jag har säkert en hel lista på moddar att göra till våren... :)

Ska memorera den där "kick" instruktionen.

Blue, bra tips med handen!! :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back