XR1200 för bankörning

:tummenupp
...blir fint de där....Haru beställt grejjerna nu då??...bellypan m.m....

Har beställt Öhlins:are fram och bak och nytt helsystem med mappning. Väntar lite med single cuts och belly pan.... det blev dyrt ändå. Tror att det kommer att bli bättre bromsar före "kosmetiska" saker.
 
hehe, stålande....
Jag sitter inte på några storkovan och nöjer mig med lite andra blinkersglas m.m...hehe...
men jag ska ju ha den några år så, visst kommer det att inhandlas såsmåningom.....:tummenupp
 
Intressant byggtråd !
Harris har en del saker till XR 1200.

http://www.harris-performance.com/

/P

Ja de är ju hovleverantör till XR race serien i UK. Har ett intressant gaffelkit som jag funderat på, kostar ca 380 pund....

Är det inte bättre köpa en sporthoj?? Om nu bankörning är syftet, då finns det mycket bättre och roligare hojar för detta t.ex. Ducati 1098 om det är twin som är intressant.:tummenupp

Joo.....fast det är roligare att göra det oväntade....jag kommer aldrig bli Rossi även om jag köper en Ducce. :va
Superduken jag hade innan var 3ggr bättre än vad XR:en kommer att bli så visst har du en poäng..

F
 
Last edited:
Värför en xr1200?....den har en egen karaktär...sen för min del är ju också det, värför en yamaha istället för en suzuki eller kawa...samma där...Ha en egen stil och det där med vibrationerna...:tummenupp
 
Du gör helt rätt! Varför skall man göra det lätt för sig?
Köra bana skall man göra för att det är roligt. Gör man bra från sig och utvecklar sig själv och hojen till det bättre så är det väl skit samma om man blir omkörd. Klart att man kan få bättre varvtider på en fullblodsducce, men det är ju ingen utmaning :tummenupp
 
Om jag inte får till det för bankörning så kan jag ju alltid prova på lite motocross :)
[YOUTUBE-ID]Fqgwo_WdyRo[/YOUTUBE-ID]
 
Roland Sands har att tänderna i en XR1200.....

IMG_0936.jpg


Kolla in fälgarna på webbsidan nedan:
http://rolandsandsdesign.com/wp/2010/05/03/xr-1200-build-2/

Video på bygget med lite körbilder.
[YOUTUBE-ID]_SXrbZFi83E[/YOUTUBE-ID]
 
LED blinkers och bakljus behövs ju också :tummenupp

Orginalen kan ju inte sägas vara smakfulla, sen får jag se om det som jag släpade hem blir det som faktiskt monteras men skillnaden lär bli stor.

IMG_20110109_220443.jpg


IMG_20110109_220456.jpg


Fredrik
 
Hmm inga av grejorna har kommit hem så det är lite stiltje i garaget men jag har fått ett ordernummer och ett numemr för att spåra sändningen.

Passade på att beställa en miniskylt med chassienummer och S-märke från miniskylt.se för att komplettera LED blinkers och bakljus när baken städas upp.

Har också mätt ett antal saker för att se hur stor skillnaden blir när bakdämparna kommer.

Höjd sadel - 78cm
Höjd passagerarsadel - 89cm
Höjd avgas - 19cm
Höjd fotpinnar - 32cm
 
Äntligen....prylarna har kommit från Twinmotorcycles i Holland. Tog en bild på skönheterna från Öhlins.

2011-01-26%2023.58.15.jpg


Läge att städa garaget och kanske slå på värmen där, det finns ju en del planer förutom dessa "bolt-on" lösningar.

Belly pan
17 tums framhjul
Modifierad framskärm - den verkar vara gjord för 19 tums sportster framhjul så det är väldigt mycket luft mellan skärm och hjul :va
Förbättra lyset
Kanske byta ut blinkerreglagen till att ha både höger och vänster vid vänster tumme. Idag sitter höger reglage på höger sida - jag kan inte sätta på eller stänga av blinkersen utan att gasa....:mad:

Nu får det sluta snöa för jag vill ha vår :Bugar
 
Kul att det börjar komma lite grejjer till hojen. :tummenupp
 
Har du fått på några av de nya komponenterna på hojen?
 
Last edited:
Tyvärr inte...har hunnit med att plocka bort bakljuset och blinkers men inte fixat till det nya. Dämparna ligger bredvid och ser sugna ut att hamna på men familjeaktiviteter äter tid just nu.

Hoppas få till något i helgen

F
 
Mmmm, motorcykelgodis:D

Gillar XR:en, definitivt en frän hoj:tummenupp Det enda jag egentligen inte gillar är stuket på avgaseriet, varför dra ner och sen upp igen liksom?:va Nej, klart bättre då med ordentliga flattrack-pipor á la Jürgen:tummenupp

Störtskönt projekt, håll oss uppdaterade (görna med mycket bilder)!:tummenupp
 
bilder......bilder e alltid kul....:tummenupp

Några inlägg ovanför detta finns bilder :tummenupp

Du får väl för bövelen förlägga familjeaktiviteterna i garaget!
:rolleyes:

Ja jag vet men de är lite petiga och vill ha lite varmare än +2grader....

Fixa det däringa projektet någon gång så jag slipper hamna i det...då kanske jag kan fixa hojen på arbetstid :D

Mmmm, motorcykelgodis:D

Gillar XR:en, definitivt en frän hoj:tummenupp Det enda jag egentligen inte gillar är stuket på avgaseriet, varför dra ner och sen upp igen liksom?:va Nej, klart bättre då med ordentliga flattrack-pipor á la Jürgen:tummenupp

Störtskönt projekt, håll oss uppdaterade (görna med mycket bilder)!:tummenupp

Jag valde ett helsystem från Twin motorcycles för det ger bäst vridmoment över hela registret. Håller med om att flattrackstuket är klart coolt men de pipor som finns är för högljuda. Skrev om det i XR1200-tråden på Modellspecifika vad den nu heter.

Fredrik
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top