XR 1200-tråden.

Tampella

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Nacka
Hoj
2009 Harley Davidson XR1200
Underbart Sturgis...dom velar fortfarande :) jag hör av mig i helgen!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
120 mil blev det i helgen, upp till Norska gränsen och tillbaka igen.
Kroppen tog lite stryk men hojen fungerade klanderfritt.
Men lite saknade man en kåpa att krypa ner bakom.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Så där då!!!
Då skakade fästbultarna till slip-on systemet av... :(

Fi fan, är det metric eller imperial?
Sifverts är iaf stället man vill gå till, kostar någon krona mer än vanligtvis men servicen och utbudet är super :).
http://www.sifvert-skruv.se/sv/

Själv lossnade skruvnippeln för mig så jag har åkt runt med trekvartshandtag och returvajern som gas, haha ni kan ju föreställa er det glappet i gasen.
Men man fick in knycket tillslut, men aningen bökigt att krypköra :D.

Imorse klickade jag på en salva locktight så skruvnippeln bör sitta kvar, hon går som en dröm och kopplingen är sylvass :kär.
 
Last edited:

Tampella

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Nacka
Hoj
2009 Harley Davidson XR1200
Nu är besten tillbaka hos Probike. De kröp till korset o erkände att de slarvat bort (sålt) originalsystemet. Så nu blir det service, batteribyte, bänkkörning o nytt system eller "något annat alternativ" till ett skönt rabaterat pris. Blir nog bra...kan ändå inte köra på ett tag. Har pajat foten (igen :-()
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X

Två XR på en vanlig bandag.
Greg Hutcheson och Paul James som båda tävlat i AMA xr1200 V&H serien.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X

Har inte postat denna förut, svårt att hålla koll på vilka som har rättigheter till att filma och vilka som sen väljer att ladda upp dom gratis.

Superfränt iaf, stötte f.ö på en svart xr1200 med svarta V&H i nacka igår, tror inte hen såg mig men det såg bra ut från avstånd :).

Edit:
Jag gjorde en playlist med alla 'rounds' utom 4an som dom inte laddat upp, vet ej varför.
 
Last edited:

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
DSC_0080.jpg

Ena 'breather hose'n var helt igentäpt/vikt och den andra såg ut såhär.

Lär väl ta en månad att få in nya, probike verkar vara underbemannade och svarar inte i telefon :mad: .

Ska försöka få tag i ett par ifrån staterna + ett par Heightblocks medans jag håller på.

Här har vi rena rånet för en lurkare som funderar på att köpa HD's bästa hoj.
Blocketannons: http://www.blocket.se/alvsborg/Harley_Davidson_XR1200X__endast_285_mil_61138870.htm?ca=11&w=3&last=1

Harley Davidson XR1200X, endast 285 mil -11
84 000:

"Säljer min Harley till förmån för andra fritidsaktiviteter. Den går oerhört fint och gillar kurviga vägar. Besiktigad 2015-03-31 utan anmärkning, nästa besiktning 2017. Den är utrustad med Power Commander för bättre effekt samt Vance & Hines avgassystem, som förutom att ge några hästar ytterligare också ger ifrån sig ett häftigt ljud. (Allt monterat på Probike och originalsystemet medföljer förstås.)

- 285 mil
- Servicebok (160 + 200 mil)
- Vance & Hines avgassystem
- Power Commander
- Larm
- Mattsvart
- Billig försäkring (1698 sek/år)

Bakdäcket behöver snart bytas, kan sälja utan detta gjort alt. så fixar jag det innan försäljning. Alla böcker finns, utförlig instruktionsbok på svenska m.m.

Pris utan nytt däck: 84 000 sek
Pris med nytt däck: 86 500 sek

CB1000, R1200R, R NINE T, Street Triple, Speedmaster"
 
Last edited:

Tampella

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Nacka
Hoj
2009 Harley Davidson XR1200
Hehe...jag står på probike nu. Det är lite lätt kaosartat här :)
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Hehe...jag står på probike nu. Det är lite lätt kaosartat här :)

Fråga vad dom ska ha för två breather hoses och om det finns på hyllan!
Står du på HD syd lider jag med dig, att dom inte kan ha klok ventilation på ett ställe där 90% springer runt i läderställ?
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Nu har tråden varit död allt för länge!
Man ser dock en XR till och från på gatorna, nästan synd att de är så snabba så att man knappt hinner få sig en glimt ;).
Även på blocket dyker det upp en då och då, folk verkar pilla och modifiera en hel del av att döma ifrån bilderna.

Synd att det inte dokumenteras och delas erfarenheter, orkar ni ta en sekund att skriva av er och lägga upp bilder vore det en god gärning för trådens överlevnad.

Jag har inte kört så lite som i år sedan jag var 16 och tog lätt motorcykelkörkort.
Blev en liten dipp efter Isle of man äventyret 2014 och i år har jag flyttat från en stadsdel till en annan och då var jag tvungen att säga upp mitt garage.

Har iaf lite godis på hyllan inför vintern.
Köpte mig ett par 1" risers ifrån Loner Industries för att få lite mer spelrum för mina club bars som i fullt styrutslag inte ger tillräckligt med utrymme för fingrarna mellan knapparna och tanken.
6.jpg
handlebars.jpg

Slog även till på en 3D printat luftburk som jag planerar att installera i och med att jag kan lägga undan pengarna till det väldigt efterlängtat avgassystemsbytet.
DSCN1397.jpgDSCN1431.jpgDSCN1432.jpg

Drömmen vore att ha råd med lite vassare motordelar i samma veva inför en ny bänkning med mer luft och tystare (rostfritt) effektsystem.

Annars rullar traktorn på, den har fått ett minimalt skramlande missljud som jag var överdrivet paranoid över ett tag men efter att ha haft kontakt med diverse motorkunniga oljetroll konstaterades det att det inte var några konstigheter.

Så nu är vi uppe på 3000 felfria mil, jag är fortfarande kär och imponerad av denna antika kurvmaskin.
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag hoppas att HD återupplivar modellen igen. Eller bygger vidare på konceptet med en körbar Harley iaf.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Såhär ser hon ut nu för tiden.
DhzYJdAh.jpg

1TuqerEh.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top