Xbox 360 Premium HDMI?

Jag skulle aldrig köpa HD-dvd till min 360, bortkastade pengar.

Dålig idé. Förra året hade Bluray 73% av HD-marknaden, och HD-DVD's största kund bytte nyligen till Bluray. Tror det var Warner.

Kriget är i princip vunnet.

Jag är inte med i matchen i den här tråden alltså! :va :)

Det innebär alltså att man inte har några filmer att köpa/ladda hem till hd-dvd knappt?

Jag är inte med i matchen i den här tråden alltså! :va :)

Det innebär alltså att man inte har några filmer att köpa/ladda hem till hd-dvd knappt?

Som FreddaGädda sa så kommer nog den här matchen att vinnas av BluRay.

Så visst kan du köpa HD-DVD filmer och ladda hem dom, ett tag till. Men sen då? När du har laddat hem eller köpt de filmer som finns och det inte produceras några nya längre?
Då är det stopp.

Satsa på en BluRayspelare istället. Samma skit skulle jag vilja säga, inte alls särskilt impad när man har kollat på en full-hdtv med BluRay i affärerna.

Som FreddaGädda sa så kommer nog den här matchen att vinnas av BluRay.

Så visst kan du köpa HD-DVD filmer och ladda hem dom, ett tag till. Men sen då? När du har laddat hem eller köpt de filmer som finns och det inte produceras några nya längre?
Då är det stopp.

Satsa på en BluRayspelare istället. Samma skit skulle jag vilja säga, inte alls särskilt impad när man har kollat på en full-hdtv med BluRay i affärerna.

Sätt dig hemma i soffan me en bra inställd TV så e du impad sen...

Va har 360 för nätverk? .. e de 10/100 eller finns de även gigabit?

Till gamesaves lär ju 256mb minne räcka i en evighet, ungefär.

Så om man bara ska ha det till gamesaves så räcker Arcaden?

edit1:

Går det att koppla en vanlig hdmi kontakt i x-boxen eller behöver man en adapter så den blir som den inringade på bilden? Har en hdmi dragen från DVDn till projektorn så det skulle ju vara bra om man bara kunde byta mellan x-boxen och DVDn när man ska använda apparaterna. :tummenupp

edit2: såg att den hade hdmi nu men en polare som har arcaden säger att den vanliga x-box kontakten med komponent/komposit/analogtljud sitter i vägen för hdmi uttaget :va :va

edit3: hittade lösningen http://www.chadledford.com/?p=50
:tummenupp :tummenupp
Beställer nog en 360 Arcade och en extra handkontroll (Trådlös,Vit) från Komplett.se nästa vecka, blir under 3100:- inkl. frakt till kompletts hämtbutik i Göteborg.
Måste bara vänta på att en polare ska flasha sitt 360 arcade så jag ser att det går att fixa utan att lämna in. :tummenupp

Bifogat

• xlåda.JPG
    xlåda.JPG
    27.8 KB · Visningar: 41
Last edited:
Ang ljudet så kan du köra så här om du nu inte köper en Elite!
http://www.chadledford.com/?p=50

Haha, vad fult, det fungerade ju.
Blev först skitsne för att min reciver inte fixade ljudet genom HDMI, men efter att ha sprättat den feta analoga kontakten så var det ju rena barnleken att koppla in både HDMI för bild och analogt ljud.

Löjligt microsoft!

Edit: Såg inte att du nyss hade frågat detta. Jag har nämligen ett Arcade och som sagt, det funkar att sprätta den där stora plastgrejen för att få plats med bägge sladdarna.
Enda anledningen till att ha HDD för mig skulle vara att ladda hem demos...vilket jag aldrig tidigare i hela mitt liv har varit i behov av så det kändes bra att spara 1000 spänn till spel redan där.

xbox 360, en extra handkontroll, 10 m hdmi + 1,5m hdmi, cod4 och CMR Dirt för samma pris som en PS3 40 gb utan nåt extra.

Last edited:
Om du nu skall ha den till o kika på film o vill kolla på filmer o Hd upplösning skall du nog inte köpa en Xbox.
WB kommer endast att släppa filmer i Blueray så Ps3 is the way to go om du skall ha en film/spel maskin. O så det att du får typ allt me ps3,an
Xbox som media center ser ut att inte ha ngn framtid som det e nu me WB,s pr.

http://www.blu-ray.com/news/?id=803

Last edited:
Dålig idé. Förra året hade Bluray 73% av HD-marknaden, och HD-DVD's största kund bytte nyligen till Bluray. Tror det var Warner.

Kriget är i princip vunnet.

Åfan! :jisses

Om du nu skall ha den till o kika på film o vill kolla på filmer o Hd upplösning skall du nog inte köpa en Xbox.
WB kommer endast att släppa filmer i Blueray så Ps3 is the way to go om du skall ha en film/spel maskin. O så det att du får typ allt me ps3,an
Xbox som media center ser ut att inte ha ngn framtid som det e nu me WB,s pr.

http://www.blu-ray.com/news/?id=803

Nähe? :hihi

Hämtade boxen i fredags (beställde i tisdags kväll), tycker jag iaf var snabb leverans då det är 50 mils postväg.

Vad ska jag ha för spel nu då?
Jag har COD 4, CMR: DIRT, GH3 (fast ingen gura då dom har vart slut i hela landet sen jul :mad: )

Jag väntar såklart med spänning på GTA IV men tills dess vet jag inte riktigt vad jag vill ha.
Army of Two verkar ball, men har ju inte kommit ut än.

Jag gillar nästan alla sorters spel, utom filmspel och fjantiga hopparuntochsamlablinkandestjärnorienfärgrannfantasivärldsspel.

Fifa 08 ska jag få snart.

Har ni några bra tips på gedigna och bra spel? :)

Panajo: MX vs ATV Untamed är ok men inte något mer. MotoGP är ju annars roligt speciellt på LIVE. Bioshock är ruskigt snygg & bra även Assains creed.

Kör hellre colin,s Dirt än t,ex Forza 2 alt Gotham racing 4.
Är inte direkt förtjust i mass effect, för mkt rollspel.

Ett riktigt snygg flygspel är Ace combat 6.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT