Xbox 360 Premium HDMI?

Är HDMI så viktigt för dig, förresten?
Vad är det som lockar med just den versionen?

För min del är det för att jag är prylbög. Min tv skriker efter att få använda sin ena HDMIport och jag kan inte mer än att ge vika för vad hon ber mig.
Sen är det ju den senaste boxen bortsett från Elite som bara är sprayad och dyrare.

Varför ska jag inte välja HDMIversionen? Så mycket skiljer det ju inte i pris.

Vart ska jag handla ifrån egentligen?
PSXcare verkar seriösa och bra men jag är svårövertalad att betala 1000:- mer för samma utförande som Modchippro.se erbjuder.
Sen säljer Manzoon.se samma kit för 4000:-
PSXcares pris ligger på 4490:-
Någon som har någon erfarenhet av Modchippro eller Manzoon?

Snälla hjälp mig i Xboxdjungeln, jag vill lira!!

Manzoon verkar vara bra eftersom de erbjuder gratis uppdatering av fw dock vet jag inte om psxcare gör det när man köpt konsolen från dem.

Nya kylflänsen är skönt att ha men lite synd att man inte får HDMI på köpet från
Modchippro!

Manzoon verkar vara bra eftersom de erbjuder gratis uppdatering av fw dock vet jag inte om psxcare gör det när man köpt konsolen från dem.

Nya kylflänsen är skönt att ha men lite synd att man inte får HDMI på köpet från
Modchippro!

Försent!

Var nere och köpte en box på EB precis.
Fattar inte hur man kan få jobba där om man har så dålig koll som killen i disken hade.
Han hade ingen aning om vad en HDMI AV Kabel var, för att köra optiskt ljud ut från boxen och samtidigt ha HDMIkabeln inpluggad.
Det är en Xbox orginalpryl, det tycker man att dom borde ha koll på.

Sen att jag inte ens fick med ett spel fastän jag "tjatade" tycker jag är riktigt dåligt.
Nu handlade jag enbart där för att det var nära.
Sen visade det sig att AVkablen tog slut igår kväll så nu måste jag ändå åka till ett annat EB för att köpa den :mad:

Vi får se om jag blir gladare till kvällen om jag nu får det flashat idag!

Försent!

Var nere och köpte en box på EB precis.
Fattar inte hur man kan få jobba där om man har så dålig koll som killen i disken hade.
Han hade ingen aning om vad en HDMI AV Kabel var, för att köra optiskt ljud ut från boxen och samtidigt ha HDMIkabeln inpluggad.
Det är en Xbox orginalpryl, det tycker man att dom borde ha koll på.

Sen att jag inte ens fick med ett spel fastän jag "tjatade" tycker jag är riktigt dåligt.
Nu handlade jag enbart där för att det var nära.
Sen visade det sig att AVkablen tog slut igår kväll så nu måste jag ändå åka till ett annat EB för att köpa den :mad:

Vi får se om jag blir gladare till kvällen om jag nu får det flashat idag!

Men har ni ingen elgiganten eller nåt där nere???
Om du nu ska bränna backuper så rekommenderar jag att du köper skivor ifrån
www.sweburn.com & då endast Verbatim. 20p inkl frakt ligger väl på ca 440:-
http://www.sweburn.com/product_info.php?products_id=33&osCsid=1ac8611a9c3757de5e869ce63665b28f
Btw: skulle aldrig gynna en butik som inte vet något speciellt inte EB games som är en ren spelbutik.

Last edited:
http://www.sweburn.com/product_info.php?products_id=33&osCsid=1ac8611a9c3757de5e869ce63665b28f
Btw: skulle aldrig gynna en butik som inte vet något speciellt inte EB games som är en ren spelbutik.
Kan bara hålla med ang. Sweburn, verkligen bra priser och snabb leverans.

PSXCARE är dyra, bara att konstatera. De är väldigt duktiga på det dem gör men för det behöver man ju inte ta ut överpriser då det finns andra företag som gör det lika bra men billigare.

Jo skivorna har jag koll på, brorsan är insatt i den här djungeln så han vet hur det funkar.
Jag kan säga som så här, boxen är återlämnad till EB. :rolleyes:

Kan bara hålla med ang. Sweburn, verkligen bra priser och snabb leverans.

PSXCARE är dyra, bara att konstatera. De är väldigt duktiga på det dem gör men för det behöver man ju inte ta ut överpriser då det finns andra företag som gör det lika bra men billigare.

Jo jag tyckte också det vid en första anblick.
Men en Xbox 360 Premium HDMI kostar hos EB 3499:-
Åk (5 mil en väg) till Chip n´ Play och lägg till senaste versionen av Iextreme 499:-, expressinstallation 599:-, skulle det råka vara en Benq i tar dom 699:-

Summa för box hos EB och flash = 4100:- ca, + bensinkostnader fram och tillbaka.

Rätt skönt att sitta hemma och klicka på en knapp och få den till närmsta ICA.
Får hoppas att den inte också är ompackad bara :näsblod

Last edited:
Vad är det för skillnad mellan 360 Arcade och bara 360? förutom att arcadeen är billigare?

Vad är det för skillnad mellan 360 Arcade och bara 360? förutom att arcadeen är billigare?

Om jag har förstått det rätt finns det 3 varianter att välja på:

Arcade = Ingen hårddisk, inget headset

Premium = 20 GB hårddisk, headset mm

Elite = Svart, 120 GB hårddisk, HDMI

Nu kan man ju välja HDMIversion både på Arcade och Premium med.

Jo jag tyckte också det vid en första anblick.
Men en Xbox 360 Premium HDMI kostar hos EB 3499:-
Åk (5 mil en väg) till Chip n´ Play och lägg till senaste versionen av Iextreme 499:-, expressinstallation 599:-, skulle det råka vara en Benq i tar dom 699:-

Summa för box hos EB och flash = 4100:- ca, + bensinkostnader fram och tillbaka.

Rätt skönt att sitta hemma och klicka på en knapp och få den till närmsta ICA.
Får hoppas att den inte också är ompackad bara :näsblod

Va fan ta 100:- extra bara för att det sitter en Benq i? :confused:
Det som blir dyrare är om du har en Hitachi v79 som tydligen kräver lödning.
Så jag undrar vad de grundar på att ta 100:- extra bara för att det är en benq?
Men vad tar det för en 360 på lokala stormarknade dvs elgiganten-onoff-pccity-siba?

Va fan ta 100:- extra bara för att det sitter en Benq i? :confused:
Det som blir dyrare är om du har en Hitachi v79 som tydligen kräver lödning.
Så jag undrar vad de grundar på att ta 100:- extra bara för att det är en benq?
Men vad tar det för en 360 på lokala stormarknade dvs elgiganten-onoff-pccity-siba?

Jag har inte kikat runt så mycket på de stora varuhusen.

Hursomhelst har jag beställt en Premium HDMI med Iextreme från PSXcare nu, det får kosta dom sura lapparna extra. :)

Kan man se nån annanstans än på kartongen vilken version man har?

På baksidan av burken så står det vilket datum dvdspelaren gjordes, ju nyare den är desto svårare att knäcka.
Men då måste man ju öppna kartongen givetvis.

Varför vill man ha hårddisken då? Bilder/filmer/musik? Eller har det någon påverkan på spelandet?

Kan man göra en flashning själv, med hjälp av ett gäng halvextrema dator-nördar?

Syftade till xboxen alltså!

Mmm menar du typ premium, arcade mfl?
Stort sett alla nya har HDMI. Om du menar nya processorn mm så är det inte alltid lätt att hitta även om det finns en del tips!

Varför vill man ha hårddisken då? Bilder/filmer/musik? Eller har det någon påverkan på spelandet?

Kan man göra en flashning själv, med hjälp av ett gäng halvextrema dator-nördar?

Det är väl mst gamesaves men om man ska utnyttja MS marketplace i framtiden så kommer hårddisk att behövas. 256mb minne är lite i minsta laget så ha en 20gb så har du lite.

Finns väldigt bra instruktioner hur man gör men det är inget jag skulle våga mig på. Psxcare har eet bra forum där det står lite saker!

Last edited:
Mmm menar du typ premium, arcade mfl?
Stort sett alla nya har HDMI. Om du menar nya processorn mm så är det inte alltid lätt att hitta även om det finns en del tips!

Det är väl mst gamesaves men om man ska utnyttja MS marketplace i framtiden så kommer hårddisk att behövas. 256mb minne är lite i minsta laget så ha en 20gb så har du lite.

Finns väldigt bra instruktioner hur man gör men det är inget jag skulle våga mig på. Psxcare har eet bra forum där det står lite saker!

Alltså, jag har en vanlig xbox360 med hårddisk och vill kunna köpa till en hd-dvd. Förstod det som att man behöver veta om man har nya versionen eller ej då..?

Alltså, jag har en vanlig xbox360 med hårddisk och vill kunna köpa till en hd-dvd. Förstod det som att man behöver veta om man har nya versionen eller ej då..?

Dålig idé. Förra året hade Bluray 73% av HD-marknaden, och HD-DVD's största kund bytte nyligen till Bluray. Tror det var Warner.

Kriget är i princip vunnet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...