FreddaGädda
Guest
Verkar som om många har haft problem med RRoD.
Fan vilken skit! Varför kan inget vara fulländat någon gång?
Hur ska man göra för att undvika detta?
Läste att det var viktigt att nätdelen (stora tjocka klumpen på strömkabeln) skulle ligga eller hänga fritt så att den inte överhettas.
Sen var det någon som hade satt på en intercooler på baksidan, är detta nödvändigt?
Sen kunde man tydligen byta kylfläktarna i själva lådan också?
Sen var det någon som hade ställt ner hastigheten på dvdspelaren (var för att dämpa oväsendet den för.)
Tråkigt att man ska behöva köpa massa förebyggande saker för att nya grejer inte ska haverera ihop.
Är det så här illa, ska jag behöva tänka om och skita i att handla eller köpa ett PS3 istället?
Som jag skrev i mitt första inlägg är haveriproblemet i det största eliminerat. RRoD är 90mn-processorns verk.
Nätdelen behöver inte hänga löst.
Intercooler behövs inte.
Du behöver inte byta kylfläktar.
65nm = Svalare = Inga Eftermarknadslösningar.
Punkt.
Det hörde jag från en säljare på Game, eller om det var EB Games..
Haha. Det är kanske inte så viktigt att köpa hos en "kunnig" handlare då?
Min uppfattning är att dom som jobbar på Game och EB Games inte alltid är sådär jättebra på det dom säljer. Ska jag köpa saker nånstans så blir det på Game. Dom är bättre än EB Games här i Malmö åtminstone.
Rykten och allmänna osanningar har aldrig haft problem att sprida sig.
Om nu inte Sony hade klantat till det & gett ut för få titlar så hade de varit garanterat 1:a.
Tillåt mig upplysa om att det inte handlar om Sonys inställning till att släppa roliga spel. Snarare handlar det om att PS3ans hårdvara i kombination med kodstruktur gör det längder svårare att göra spel till den konsolen. Plus att Sony har gett ut erkänt dåliga utvecklingsverktyg till spelprogrammerare. Till skillnad från Xbox där spel är tämligen lättprogrammerade både pga hårdvaran och verktygen. Sony kan lösa problemet genom att ge ut bättre verktyg, men det gör de inte. Om de är för svårt eller för att det är för att de inte bryr sig, det lämnar jag åt någon mer befogad att svara på.
Ju mer jag läser desto mer får jag en känsla av att Sony utnyttjar sitt stora namn för att kunna slacka och göra undermåliga produkter utan att tappa marknad. Faktiskt.
Last edited: