ECkSaGt !
Min tjej är sjuksyrra, en polare pilot.
Skulle någon utav dom få jobba utan cert.......
Helt rätt det många säger, mycket beror på kommunikations missar. Det håller jag med om.
Ett ex är att man kommer hem till en familj som vill ha pris på A. Man lämnar pris eller kör på timme.
Men när man kommer dit så ska man helt plötsligt gå runt och titta på både B-C-D-E jobb under tiden. Då är det inte lustigt att jobb A tar lång tid och priset blir högre än vad som var sagt från början. Det är ofta man kommer till ett jobb som ska ta 3 timmar, men man blir där 5-7 timmar för att kunden då har 5 andra jobb dom vill göra men inte sagt ett dugg om från början. Som snickare vill man ju vara trevligt och tillmötes gående och lyssna på kunden, men jag åker ju inte till jobbet för att stå 1-2timmar om dagen för att jobba gratis.
Vi var hos en familj med utländsk påbrå för en tid sedan. Dom hade fått en vattenskada i badrummet. Vi rev skadan och skulle återställa, dom fick prover på golv och vägg och beställde själva detta hos golvfirman. När matrialet kommer, så säger dom att det är fel. Okej en extra resa för oss fram och tillbaka för att beställa nytt åt dom. Men det var dom själva som lämnat fel artikel nr för dom hade kvar deras lapp därnere. Det gick minst 1 timme per dag i att bara göra sig förstod när vi diskuterade om hur dom skulle ha det i badrummet. När golv och väggar var satta och toa och handfatt var på plats, så säger dom att dom ska fixa resten själva. 2 månader senare ringer försäkringsbolaget och frågar varför vi inte gjort klart den skadan, jag talar om läget och dom ber mig åka ut och titta på det. Näe då är varken lister/foder, tröskel på plats, jag frågar om det inte stämde att dom skulle fixa detta själva. Jo det skulle dom, men dom hade inga grejer

Istället för att ringa oss direkt, ringer dom försäkringsbolaget som då undrar vad fan vi håller på med.
Är det inga som kan komma med sköna historien ?
Själv har jag klarat mig ifrån snusktanter och annat som ska blotta sig eller försöka ta på en. Enda jag varit med om var en fin piga i 20års åldern som visste att jag stog och jobbade i hallen, men valde ändå att ställa sig och byta om med öppen dörr, hon visste att hon var fin och ville visa det.