WSBK & WSS - Silly Season 2008

Jag vet ju inte exakt vad soom sagts men enligt skriverier så skulle Toseland tackat nej efter att bla. pratat med Barros. Jag väljer att tro att det var gammal som var äldst där för att det blir roligare då. :)
 
Qatar killen Al Naimi Mashel wild card till Donington e på vissa listor Suzuki K7 o även sett att han ska köra zx10rr :confused:

Inge mer wild card på G ?
 
..
Med tanke på att Ten Kate och Gresini har samma storsponsor (Hannspree) kanske det blir Gresini för Toseland nästa år. Vore kul att se honom i MotoGP :)

Ronald Ten Kate var nere på senaste MotoGP-racet Jerez för att diskutera den senaste TC-modellen. Men han pratade även med Honda och DORNA där om att eventullt köra med Ten Kate i MotoGP. Ronald sa att planerna är inte längre nu mer än att dom kollar på möjligheten och gör en budget för det.

Så Toseland kan nog fortsätta i samma team då. Enda blir väll vad man gör med sponsorn, som redan finns representerad i ett annat team i MotoGP?
 
Last edited:
Ronald Ten Kate var nere på senaste MotoGP-racet Jerez för att diskutera den senaste TC-modellen. Men han pratade även med Honda och DORNA där om att eventullt köra med Ten Kate i MotoGP. Ronald sa att planerna är inte längre nu mer än att dom kollar på möjligheten och gör en budget för det.
Vore trevligt med ett team till och ännu roligare om de inte körde Honda men den chansen är väl minimal.

Ten Kate Suzuki låter bra :)
 

Vore ytterst trist för alla utom de som gillar Ducati :(

Varför skulle det vara så? Menar du att alla som gillar Ducati skulle må bättre med en serie utan konkurrens? Om så är fallet (vilket jag verkligen inte hoppas att du tycker/tror) är du ju dum på riktigt.

Med bästa hälsningar

Mackan
 
Varför skulle det vara så? Menar du att alla som gillar Ducati skulle må bättre med en serie utan konkurrens? Om så är fallet (vilket jag verkligen inte hoppas att du tycker/tror) är du ju dum på riktigt.
Jag tänker mest på hur det såg ut för ett par år sedan när Ducati dominerade och ett fåtal japanska tillverkare la ner tid och pengar på att försöka konkurrera. Nu har de äntligen fått till en bra serie där alla stora tillverkare är med och fajtas. Vore trist om det återigen blev en Ducati-cup.
Han har ju gjort det innan?
Men är inte risken rätt stor att Hopper och CV får bättre delar än ett satellitteam?
Tror du att Biaggi så här i slutet av sin karriär skulle acceptera att spela "andra fiol"?
 

Men är inte risken rätt stor att Hopper och CV får bättre delar än ett satellitteam?
Tror du att Biaggi så här i slutet av sin karriär skulle acceptera att spela "andra fiol"?

Suzuki vet nog med sig att det är rätt bra att satsa på en förare med Biaggis bakgrund.

Biaggi spelar ju redan andra fiol iom att han kör suzuki i wsbk. Fast han verkar ju trivas rätt bra i WSBK-depån, som både enligt honom och rätt många andra är mer avslappnad än gp-depån.
 
eller så kan det vara ett utspel av Batta för att påverka reglerna till sin fördel,
han är inte helt korkad.

eller så är det bara sånt som händer den dan??? (kolla datering på artikeln)
 
Biaggi spelar ju redan andra fiol iom att han kör suzuki i wsbk. Fast han verkar ju trivas rätt bra i WSBK-depån, som både enligt honom och rätt många andra är mer avslappnad än gp-depån.
Men han spelar förstafiol i Suzuki-teamet, något han kanske inte skulle göra vid en comeback i MotoGP för Suzuki.
eller så är det bara sånt som händer den dan??? (kolla datering på artikeln)
Finns andra som också skriver: http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...apr2-8/apr0207biaggisteamthreatenswsbwalkout/
 
Andrew Pitt ska ställa upp i WSS600 på Valencia.
På en rätt vass hoj är det sagt.
 
det finns ju ett par R6:or lediga efter senaste helgen
 
Nu är ju det givetvis inte en sån de ska köra
utan en racehoj som ser ut som en sån...
hoppas de har budget och förare så att de kan fajtas,
då kan det bli kul.. :tummenupp
 
Testtider Misano.

Fastest times (both days combined):
Troy Bayliss (Ducati) 1’35”3
Troy Corser (Yamaha) 1’35”6
Lorenzo Lanzi (Ducati) 1’35”9
Noriyuki Haga (Yamaha) 1’36”6
Ruben Xaus (Ducati) 1’36”8
Fonsi Nieto (Kawasaki) 1’36”9
Regis Laconi (Kawasaki) 1’37”1
Michel Fabrizio (Honda) 1’38”2
Marco Borciani (Ducati) 1’39”0
Mauro Sanchini (Kawasaki) 1’39”0
 
Back
Top