WSBK & WSS - Silly Season 2008

Vad tror ni om det här kommer Alstare att bilda Suzuki sattelitteam
och ta med sig Biaggi tlii MotoGP...de vore väl grymt:tummenupp
Jag är tveksam till om Suzuki klarar mer än ett enmans satellit-team. De håller tydligen på med en utredning sedan tidigare för att se om de kan ha 3 cyklar nästa år (två i fabriksteamet och en i ett satellit-team).
 
WSBK - Silly Season 2008

dags snart igen,
JT försvinner det är klart, vem ersätter i Ten Kate, Sofouglu? Fabrizio?
Biaggi tillbaka till GP?
Xaus tillbaka i på fabriks-Ducati?
Fortsätter gamlosen Troy och Troy?
och Charpentier, kan han ladda om?
Kan kwak få ihop en konkurrenskraftig hoj någon gång?
Hur påverkar nya reglementet?
Kommer KTM, Aprilia och MV Agusta till start?
 
Sufouglo hoppas och tror jag, och jag tror han kommer vinna alla serien han kör i framöver..
chansar Fuscati på Xaus igen..? mja, slutar babyliss?
nya reglementet gör att en ducce vinner men chimpans..
kolla bara nu på Brands, i race ett tjuvstartar bayliss precis lika mkt/lite som Max, men ajaj han kan ju inte få straff.

Kawa tar ju krafttag nu med V Ferrari som teamchef och ny hoj igen och en uttalad ambition och pengar från fabriken..
förare? Hopper knuffar ju ut nån från motogp teamet som kan flyttas över, fast en "topförare" kommer dom ju att jaga.

MV kör säkerligen som planerat med Foggy som teamchef, två förare, troligen polita som kör MV i usa för ferrachi och så försöker dom snärja en gammal räv.

KTM provar nog under året med en 1200 RC8,
och likaså aprilia med nya V4an.

Yamaha, Edwards kanske flyttar ner, kan bli bra ihop med Haga

Biaggi stannar nog gärna kvar, men suzuki borde byta storrökarn mot en ungtupp..
 
Last edited by a moderator:
men som sagt, duccereglerna kommer sabba allt..
kolla bara nu på Brands, i race ett tjuvstartar baylis sprecis lika mkt/lite som Max, men ajaj han kan ju inte få straff.
Reagerade också på det men det kanske var så att de inte hann straffa honom eftersom han vurpade efter 4-5 varv?
 
Ten Kate sägs vara på gång med 4 hojar i både WSBK och WSS. Vore kul, om dom inte dödar serien då. (iofs behöver man ju kunna köra hoj för att vinna... men iaf)
 
MV kör säkerligen som planerat med Foggy som teamchef, två förare, troligen polita som kör MV i usa för ferrachi och så försöker dom snärja en gammal räv.
Det är Luca Scassa som kör för Fast by Ferrachi på MV i USA. Iofs inte omöjligt att han får köra i SBK men ändå.
 
Väldigt tyst här.

• Edwards till WSBK?
• Biaggi kvar i WSBK?
• Checa till WSBK?
• Synd att vi aldrig får se Mladin i WSBK. Det hade varit riktigt intressant.
 
Med tanke på vad Edwards sagt om SBK-hojar och att han har ett nära samarbete med Michelin så tror jag inte han vill köra WSBK. Han har väl tom sagt att han hellre lägger av än kör där igen.
 
Dirk Heidolf, som kör Keifer aprilia i 250GP i år, har samtal med Yahama Germany för att ev köra för dom i WSS nästa år.
 
Ten Kate kommer köra med fler hojar nästa år. Inte klart om det blir under egen flagg eller staellit team.

Sätena hos Ten Kate är populära. Xaus, Sofouglu, Hodgson, Barros, Jonathan Rea, Leon Haslam och Checa ryktas vara på gång.

Roland Ten Kate hintar om att de inte kommer satsa på en ung förare i första hand eftersom det kommer vara en ny Fireblade till 2008 så vill de ha någon som är erfaren nog att utveckla den.
 
Back
Top