RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Bara de dagar bromsmedicinen inte bet...hajen5 skrev:2461877Men..... var vi inte redan det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bara de dagar bromsmedicinen inte bet...hajen5 skrev:2461877Men..... var vi inte redan det?
Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.hajen5 skrev:2461877Men..... var vi inte redan det?
valmers skrev:2462177Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.![]()
Vet inte men vem som helst kan väl bli ovän med Maxsamuel w skrev:2461723Finns det nåt gammalt groll mellan dem, nåt man missat? Hade suttit fint med lite tjafs i depån nästa år.![]()
Japp, han var för jäkla snabb på PI i vintras.Bingo skrev:2461758Tipsa Alstare/Corona om en jädrans kvick förare i Amerika som heter Matt Mladin![]()
Är det helt säkert nu eller finns det en teoretisk chans?valmers skrev:Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.![]()
Jepp, dessutom är han mycket mild i sina uttalanden. En ödmjuk man, helt enkelt.sandstream skrev:Japp, han var för jäkla snabb på PI i vintras.
Der ser man lätt framför sig:Chris Ash skrev:2462454Max kommer vinna VM 2007. Dessutom kul när han (då han leder VM) kommer komma med sina uttalanden i stil med "The WSBK-championship is without question tougher than MotoGP, the difference is that i now have a good bike and a good team".![]()
valmers skrev:2462177Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.![]()
Allt annat vore extremt pinsamt med tanke på hur hausad han är av vissa.Chris Ash skrev:2462454Max kommer vinna VM 2007.
Det är bittert va? En fyrtaktskille från USA leder före alla härliga tvåtaktsskolade förare.Jörgen #31 skrev:2462955Ja det räcker ju med Haydens lilla löjliga skägg MotoGP..
/J
Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.sandstream skrev:2468281Är det klart att twinnarna ska få kubik-handikapp 2008?
Enligt den här artikeln siktar Ducati på att lansera sin nya superbikemodell 2008 och den kommar att ligga strax under 1200 cc och kommer att ersätta dagens 999-modeller:
http://www.raptorsandrockets.com/News/2007_Ducati.htm
Enligt samma artikel kommer Aprilia och KTM med nya superbikemodeller 2008.
Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?R2 skrev:2468549Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.
Det kan du räkna med att det är omöjligtNyteknik skrev:2468715Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
R2 skrev:2468549Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.
ja,vad jag tycker om detta behövs nog inte förklaras längre.
men äcklande är ju bara förnamnet!
Chris Ash skrev:2468854Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.
Finns väl inget som hindrar Ducati från att bygga en radfyra på < 1000cc?Chris Ash skrev:2468854Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.
Helt sant men Ducati är en sån typ av tillverkare som vill vara annorlunda.Mr. Dante skrev:2468861Eller så kunde ju Ducati byggt en rad 4a för det verkar ju vara billigare och dessutom snabbare för mindre pengar...
Då hade Ducati gråtit en skvätt och bett om att få köra med en 1500 twin.Nyteknik skrev:2468715Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
Mr. Dante skrev:2468861Eller så kunde ju Ducati byggt en rad 4a för det verkar ju vara billigare och dessutom snabbare för mindre pengar...
Ja, tur är väl det om de ska ha råd att hänga med kommande årChris Ash skrev:2468907Som sagt, nu är det Ducati som håller i taktpinnen i WSBK.
Det är ju kul att det finns lite variation från radfyrehegemonin. Utslätat, likriktat och tråkigt blir det ju annars.sandstream skrev:2468939Ja, tur är väl det om de ska ha råd att hänga med kommande år![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |