WSBK & WSS - Silly Season 2008

hajen5 skrev:
2461877 Men..... var vi inte redan det?
Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.:tummenupp
 
valmers skrev:
2462177 Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.:tummenupp

Den nämde du aldrig.
 
samuel w skrev:
2461723 Finns det nåt gammalt groll mellan dem, nåt man missat? Hade suttit fint med lite tjafs i depån nästa år. :D
Vet inte men vem som helst kan väl bli ovän med Max :D
Bingo skrev:
2461758 Tipsa Alstare/Corona om en jädrans kvick förare i Amerika som heter Matt Mladin :fakta
Japp, han var för jäkla snabb på PI i vintras.
 
valmers skrev:
Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.:tummenupp
Är det helt säkert nu eller finns det en teoretisk chans?

Jag kan fixa färdiglackade kåpor till ett jädrans bra pris till dig. Startnumret behöver du inte bekymra dig om. Vi lackar dit sifferfältet och sen fixar Mattias likadana klibbor som kejsar Max har till dig :tummenupp

sandstream skrev:
Japp, han var för jäkla snabb på PI i vintras.
Jepp, dessutom är han mycket mild i sina uttalanden. En ödmjuk man, helt enkelt.
 
Last edited:
Max kommer vinna VM 2007. Dessutom kul när han (då han leder VM) kommer komma med sina uttalanden i stil med "The WSBK-championship is without question tougher than MotoGP, the difference is that i now have a good bike and a good team".:D
 
Chris Ash skrev:
2462454 Max kommer vinna VM 2007. Dessutom kul när han (då han leder VM) kommer komma med sina uttalanden i stil med "The WSBK-championship is without question tougher than MotoGP, the difference is that i now have a good bike and a good team".:D
Der ser man lätt framför sig:

"An equal bike is all I ever asked for."

:tummenupp

Ser ut att bli ett ständigt Eurosport-tittande 2007...
 
Last edited:
valmers skrev:
2462177 Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.:tummenupp

Ja det räcker ju med Haydens lilla löjliga skägg MotoGP..

/J
 
Jörgen #31 skrev:
2462955 Ja det räcker ju med Haydens lilla löjliga skägg MotoGP..

/J
Det är bittert va? En fyrtaktskille från USA leder före alla härliga tvåtaktsskolade förare.
 
Är det klart att twinnarna ska få kubik-handikapp 2008?
Enligt den här artikeln siktar Ducati på att lansera sin nya superbikemodell 2008 och den kommar att ligga strax under 1200 cc och kommer att ersätta dagens 999-modeller:
http://www.raptorsandrockets.com/News/2007_Ducati.htm

Enligt samma artikel kommer Aprilia och KTM med nya superbikemodeller 2008.
 
sandstream skrev:
2468281 Är det klart att twinnarna ska få kubik-handikapp 2008?
Enligt den här artikeln siktar Ducati på att lansera sin nya superbikemodell 2008 och den kommar att ligga strax under 1200 cc och kommer att ersätta dagens 999-modeller:
http://www.raptorsandrockets.com/News/2007_Ducati.htm

Enligt samma artikel kommer Aprilia och KTM med nya superbikemodeller 2008.
Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.

ja,vad jag tycker om detta behövs nog inte förklaras längre.
men äcklande är ju bara förnamnet!
 
R2 skrev:
2468549 Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.
Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
 
Nyteknik skrev:
2468715 Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
Det kan du räkna med att det är omöjligt :D It's not Italian you know...
 
R2 skrev:
2468549 Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.

ja,vad jag tycker om detta behövs nog inte förklaras längre.
men äcklande är ju bara förnamnet!

Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.
 
Chris Ash skrev:
2468854 Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.

Eller så kunde ju Ducati byggt en rad 4a för det verkar ju vara billigare och dessutom snabbare för mindre pengar...
 
Chris Ash skrev:
2468854 Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.
Finns väl inget som hindrar Ducati från att bygga en radfyra på < 1000cc?
De hoppar ju av AMA SBK till nästa år eftersom deras twinnar inte räcker till (kostar för mycket att trimma).
Mr. Dante skrev:
2468861 Eller så kunde ju Ducati byggt en rad 4a för det verkar ju vara billigare och dessutom snabbare för mindre pengar...
Helt sant men Ducati är en sån typ av tillverkare som vill vara annorlunda.

Nyteknik skrev:
2468715 Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
Då hade Ducati gråtit en skvätt och bett om att få köra med en 1500 twin.
 
Last edited:
sandstream skrev:
2468939 Ja, tur är väl det om de ska ha råd att hänga med kommande år :hihi
Det är ju kul att det finns lite variation från radfyrehegemonin. Utslätat, likriktat och tråkigt blir det ju annars.
 
Back
Top