WSBK & WSS - Silly Season 2008

Swedie skrev:
Inte för att jag gillar Suzuki, men kommer nog heja på han o sen haga som vanligt.
Butter och Haga skulle ju kunna köra Team Torpedo Yamaha i WSBK nästa år :D

Tänk så tråkigt WSBK kommer att bli 2007 när Skägget vinner varje heat med 20-30 sekunder och tourar hem titeln.

Gustav O skrev:
2581538 Du glömmer en hel radda förare till ditt "fyndiga" team.
Bara de bästa torpederna får plats.

valmers skrev:
2581655 Tänk så tråkigt WSBK kommer att bli 2007 när Skägget vinner varje heat med 20-30 sekunder och tourar hem titeln.
Det bästa är nog att spela in racen och snabbspola.

Last edited:
sandstream skrev:
2575556 Hörde det också och tänkte att både en och annan taliban här på SH måste ha satt Oboyen i fel strupe.
Två duktiga svenskar som sadlar om till stora klumpiga gatsoffor, någon måste tala dem till rätta :D
De är ambitösa och vill ut i VM. Att ta sig in i GP-VM är såklart deras förstaprioritet men det är svårt pga en massa orsaker och då söker man andra vägar. Inget konstigt med det och jag lyckönskar dem och kommer hålla alla tummar jag kan för deras skull 2007, oavsett klass.

Iof är detta BSB, men deras synpunkter på K7:an i SBK-skick.

Chris Walker
“I started out on the 2006 bike so I could compare with the new GSX-R, On the K7 the engine is in development specification and there were road bike parts being used but even then it was a noticeable improvement over the old race bike."

“The new bike was easier to ride, Accurate and took less effort to hold its line and do what I wanted it to do. It’s really encouraging as my lap times were good and there still remains a lot of untapped potential. It’s a fast user-friendly bike and the team will now be working to make it even quicker. I’m smiling.”

Cal Crutchlow (körde bara däcktester på en K6)
“It’s been a good test and I’ve learnt a lot about what you can adjust and change on a Superbike – there is a lot more than I have ever had to think about before. PJ, my Chief Mechanic, has also learnt a lot so from that point of view it’s been a great test."

“Personally I am a little disappointed to have been beaten by my team mate but we all know the 2007 bike is at least a half second or more better than the 2006 GSX-R, so I’m okay with it. I can’t wait to get my hands on the new bike so I can test it. January can’t come quick enough.”

Ferracci ska köra med MV Agusta i SBK VM. Kul!
Två förare var av den ena ska vara Luca Scassa.

Gustav O skrev:
2590074 Ferracci ska köra med MV Agusta i SBK VM. Kul!
Två förare var av den ena ska vara Luca Scassa.
som det står på superbikeplanet.com ja

whats the news?

R2 skrev:
2590089 som det står på superbikeplanet.com ja

whats the news?
Alla kanske inte läser där och nyheten är ju relevant för tråden så du får ta och försöka mästra någon annan. :D :såjaponken

Gustav O skrev:
2590100 Alla kanske inte läser där och nyheten är ju relevant för tråden så du får ta och försöka mästra någon annan. :D :såjaponken
aha,sånt som läcker över hit så folk slipper surfa till andra sidor..

aj zee the påjnt :confused:

Gustav O skrev:
2590100 Alla kanske inte läser där och nyheten är ju relevant för tråden så du får ta och försöka mästra någon annan. :D :såjaponken
Fortsätt att förmeddla nyheter från andra sajter, suveränt att själv slippa surfa runt över allt :tummenupp
R2 skrev:
2590114 aha,sånt som läcker över hit så folk slipper surfa till andra sidor.. aj zee the påjnt :confused:
Istället för att surfa runt på andra sajter i onödan kan du väl träna på att skriva stora bokstäver 10 minuter per dag :D ;)

Gustav O skrev:
2587878 De är ambitösa och vill ut i VM. Att ta sig in i GP-VM är såklart deras förstaprioritet men det är svårt pga en massa orsaker och då söker man andra vägar. Inget konstigt med det och jag lyckönskar dem och kommer hålla alla tummar jag kan för deras skull 2007, oavsett klass.
Riktigt intressant o skit skoj om det blir en realitet..Jag är övertygad att det på lång sikt om/när det byggs nytt/frächas upp här hemma typ Anderstorp gynnar mkt att så många svennar (ambasadörer) är ute o kör typ "rätt serie" för att få hit stora evenemang.. Bara att önska lycka till :tummenupp

moroder skrev:
2591289 En film från Biaggis test på Vallelunga :
Måste kännas coolt att köra en enkel test och ha ett par tusen fans på läktaren :D
Synd att kamermannen skakade så förba......

I slutet på filmen var d ju folktomt överallt. Dom tröttna väl o gick hem :tummenupp

Kul att se Biaggi i action igen. Tiden, 1.39.23 på Vallenlunga, hur konkurrenskraftig är den? Vet ju att det är ett test, men det skulle vara intressant och se jämförelser redan nu. Kollade wsbk-hemsidan men de verkar inte ha kört på den iår?

Samme skrev:
2593140 Kul att se Biaggi i action igen. Tiden, 1.39.23 på Vallenlunga, hur konkurrenskraftig är den? Vet ju att det är ett test, men det skulle vara intressant och se jämförelser redan nu. Kollade wsbk-hemsidan men de verkar inte ha kört på den iår?
De kör Endurance-VM där. Jag vet inte var men hittar deras tider bara. Skulle vara kul att veta vem som är snabbast, Biaggi eller Miinin :D

sleven skrev:
2592980 äntligen!
Nästa år blir en fest :tummenupp

Last edited:
Bingo skrev:
2593163 De kör Endurance-VM där. Jag vet inte var men hittar deras tider bara. Skulle vara kul att veta vem som är snabbast, Biaggi eller Miinin :D

Nästa år blir en fest :tummenupp

Enligt www.worldendurance.co.uk så var bästa kvaltiden på Albacete i år 1.31.407. Om nu det säger något...

Back