WSBK & WSS - Silly Season 2008

#space skrev:
2569190 Ojj! jag trodde Lanzi presterat för dåligt/ojämnt i år för det fina kontraktet:confused:
Samma här. Han var ju riktigt på hugget 2005 men årets säsong var en besvikelse i mina ögon.

sandstream skrev:
2569809 Samma här. Han var ju riktigt på hugget 2005 men årets säsong var en besvikelse i mina ögon.
Hörde nån gång att Lanzi har haft en riktigt tuff säsong privat, hans pappa som gick bort eller liknande. Det är ju inte omöjligt att det smittar av sig på tävlandet med.

samuel w skrev:
2570132 Hörde nån gång att Lanzi har haft en riktigt tuff säsong privat, hans pappa som gick bort eller liknande. Det är ju inte omöjligt att det smittar av sig på tävlandet med.
Det var nytt för mig men om det stämmer så lär det garanterat göra sitt till de dåliga resultaten.

Corser har redan testat med en Yamaha R1 på Mugello.

Troy Corser
"I can't believe how well today went and I'm really happy with my first day on a Yamaha Superbike, I started off with one of Andrew Pitt's bikes and worked with the crew getting a comfortable position and the usual stuff. The engine feels flatter off the bottom and is a bit peaky, but the bike is very stable under braking and the handling is pretty good also. The spin and wheelie control is very adjustable and, of course, one of the biggest differences is the suspension - which is now Ohlins. At the end of the day, I tried a few laps on one of Haga's bikes, but it was way too hard for me! I'm happy today because it took me hardly any time getting comfortable and I was able to get down to some pretty good lap times without pushing hard at all! I had no dramas, no crashes, no running off the track or anything like that, and I am surprised how well it's all gone gone today. Now I'm really looking forward to riding it at the Valencia tests and seeing how it stacks up against the rest of the boys."

Bifogat

• corser.JPG
    corser.JPG
    101.4 KB · Visningar: 97
samuel w skrev:
2570132 Hörde nån gång att Lanzi har haft en riktigt tuff säsong privat, hans pappa som gick bort eller liknande. Det är ju inte omöjligt att det smittar av sig på tävlandet med.

Ja, killarna som kommenterar WSBK har ju nämnt det ett par gånger. De berättade även att han stod sin far mycket nära, och att pappan alltid varit med vid tävlandet. Så jag tycker att det är sympatiskt utav teamet att ge honom ytterligare en chans. Det gick ju bättre mot slutet utav säsongen.

Enligt komentatorerna på Eurosport så skall Cajback och Milanovic köra WSS på Stiggys 06 hojar.

Grymt med lite svenskar i serien när stiggy lägger av :tummenupp

Magnus skrev:
2575552 Enligt komentatorerna på Eurosport så skall Cajback och Milanovic köra WSS på Stiggys 06 hojar.
Grymt med lite svenskar i serien när stiggy lägger av :tummenupp
Hörde det också och tänkte att både en och annan taliban här på SH måste ha satt Oboyen i fel strupe.
Två duktiga svenskar som sadlar om till stora klumpiga gatsoffor, någon måste tala dem till rätta :D

sandstream skrev:
2575556 Hörde det också och tänkte att både en och annan taliban här på SH måste ha satt Oboyen i fel strupe.
Två duktiga svenskar som sadlar om till stora klumpiga gatsoffor, någon måste tala dem till rätta :D
taliban.gif

sandstream skrev:
2575556 Hörde det också och tänkte att både en och annan taliban här på SH måste ha satt Oboyen i fel strupe.

Chansen att få en bra plats i GP-vm är minimal och kostar för mycket. Om man ens som svensk kan få en sådan plats även om man pröjsar för det.
Då är det enklare med WSS, hoppas de får ihop hela teamet och satsningen, det är stort och inget enkelt uppdrag, men håller tummarna för dem.

5000 fans kom igår (28 okt) till Valelunga till det officiella testat för Max Biaggis wsbk-satsning. Tyvärr lämnar ju Barros WSBK, men ersätts av enligt mig... en än mer intressantare förare Max Biaggi! Han har nog fler fanns än Barros! Ska bli riktigt kul o följa hans körning. Inte för att jag gillar Suzuki, men kommer nog heja på han o sen haga som vanligt.

CD35698E-000F-49B2-BB3B-DB5053F42A4F3578E0-800-0.JPEG

Back