Wsbk Vallelunga Circuit 2007. **OBS! Spoiler**

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3205113 Vad har en racesäsong med detta att göra, och jag hoppas att jag aldrig har påpekat för någon om hur mycket de borde satsa på sitt rejsande?! Detta handlar om ett par hundringar för att slippa tjura och gnälla över att de inte har Eurosport, och för att slippa lägga ner all tid på att leta efter materialet i efterhand. Jobba över två timmar istället och köp ett konto är ungefär vad jag tycker…
Yes, I hear ya.

Det var blott en uppfattning jag fått och en fråga jag kände för att få ett svar på. No offence intended.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Japp, det är den där leken som är sådär en femtielva gånger större än RR och där en korpmatch i divison 7 mellan Nisses Städ och Dragans Pizzeria drar mer publik än en SM-tävling i RR :hihi

Vems fel är det?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
motsättningen mellan fotboll och roadracing verkar lite konstlad om man tittar på fotbolls- och roadracingintresset i Spanien eller Italien.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Vems fel är det?

Folk är bara mainstream, och inkörda på det de tror är det bästa eftersom många aldrig ifrågasätter det man uppfattar som självklarheter.

99% av svenskarna väljer glögg istället för grappa.
99 % väljer pizza i stället för ostron.
99 % lyssnar hellre på Rix FM än P2.
99 % ser hellre på när svenska damlandslaget i fotboll spelar mot Nordkorea än går upp kl 03.45 en söndag för att se en VM deltävling i Moto GP.
 

sandstream

Guest
Folk är bara mainstream, och inkörda på det de tror är det bästa eftersom många aldrig ifrågasätter det man uppfattar som självklarheter.
För att inte tala om de som sköter sportrapporteringen i Sverige.
Att fotboll är stort kan jag förstå då var och varannan kollar eller spelar själva. Men gamla sporter som tennis, skidåkning, slalom mm som vi svenskar var stora i för 20 år sedan hänger fortfarande kvar som om det skulle finnas ett stort allmänintresse. Vem kollade en slalomtävling sist? Vem njöt av en femmil sist? Vem kollade lagfinalen i pingis sist?
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
motsättningen mellan fotboll och roadracing verkar lite konstlad om man tittar på fotbolls- och roadracingintresset i Spanien eller Italien.

Undrar varför du tycker att det är konstlat här?
I Spanien och Italien visas fotboll och motorsport på TV:ns sportkanaler.
I Sverige var det så i årtionde efter årtionde (har slutat titta på SVT så jag vet inte om det fortfarande är så) att sporten redovisades huvudsakligen av Sportspegeln som varade i 45 min.
35 av dessa ägnades åt fotboll och sedan fick resten av sporterna dela på de överblivna 10 minuterna. Åtminstone nån av reportrarna var väl mest intresserad av att komma in i omklädningsrummen ... intressant hur mäktigt ett felplacerat särintresse kan bli ...
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Benjan Motoren plockar poäng! Hurray!! :cool:

Taget från sids.se:

"Arne Tode körde in som 7:a för team Stiggy Motorsport Honda och mer överraskande ändå
Graeme Gowland på 11:e plats för team Benjan Motoren!

Gowland, 21-årig engelsman, har en rekordsnabbb karriär inom roadracing. Tog licens i augusti 2005 och började tävla kort därpå. Gowland var mycket lovande inom MX men tröttnade på skador och beslöt sig för att prova road racing istället. Blev omedelbart förälskad
i sporten. Killen är okänd för oss - mer info om Gowland under dagen / hans karriär är mycket snabb och intressant.

MC-historia: fick sin första mc, Honda QR50, i 3-års åldern. Startade som 6-åring i en mx-tävling på en automatväxlad Malagutti och det blev också början på en berg o dalbanekarriär under de kommande 13-åren.

Vann många tävlingar och mästerskap när han klättrade uppåt genom automatväxlat, 60cc, 80cc, 100cc och 125-klasserna på klubb-, nationell- och internationell nivå. Fick den beskärda delen av skador, en del mer allvarliga än andra men kom alltid tillbaka starkare, mer bestämd och mer motiverad som förare.

Tog sin första seger i en Brittisk Mästerskapstävling 2001. Som 16-åring 2002 med i ACU BYMX elite academy-satsningen tillsammans med 11 andra lovande förare. Flyttade 2003 till Midlands, lite söderut, för att komma närmare banorna och tränaren Paul Martin. Vann 2004
Brittiska 'under 21' Mx Mästerskapet som han dominerade med 7 vinster på 12 starter och var på podiet i alla racen trots att han körde de två sista tävlingarna med utmattninssyndrom pga överträning...

Borta från tävlandet en stor del av 2005 med nyckelbensbrott och därpå en skulderskada. Prövade i augusti 2005 roadracing och blev omedelbart förälskad i sporten.

Trots nybörjarstatus fick han en del sponsorer och kunde 2006 starta i Virgin Mobile Cup-serien som körs i 12 omgångar i samband med Brittiska Superbikemästerskapen. Tävlade ofta, även på klubbnivå, och skaffade sig snabbt erfarenhet. Vann i slutet på Croft, Cadwell Park och sista omgången på Brand Hatch GP-slinga. Fick under senhösten tillfälle att köra tre tävlingar i Spanska SuperSportserien för Joe Darcey Team och erbjudandet om en full säsong 2007. Flyttade i februari till Spanien och på den vägen är det..."
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Ducatis! Hur proffsig och seriös känns en sport där några få italienare i ett litet skjul går och skruvar ihop en vm-vinnande hoj? Rena garage-serien. Värre än is-racing. :tungan

Då är det nog jappsens fel istället eftersom de inte kan prestera bättre med minst 4 st mångmiljardföretag i hojbranschen ... fast, de kanske inte vill ... :)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Undrar varför du tycker att det är konstlat här?
I Spanien och Italien visas fotboll och motorsport på TV:ns sportkanaler.

Jamen, Gazzetta dello Sport är 75% fotboll under sommaren då det inte ens spelas boll i ligan. Fotbollsintresset är helt hysteriskt med svenska mått och ändå är motorsportintresset också hysteriskt jmft med i Sverige.
Problemet är att roadracing inte finns på kartan hos den breda sportpubliken och därför finns tryck på sportredaktionerna heller att följa sporten.
Dorna lägger stora pengar på marknadsföring men väldigt lite om alls något i Sverige, men är det deras fel eller beror det på att Dorna som vinstdrivande ftg fokuserar på de stora marknaderna?
 

Dennis

~336647~ Nr: 82 på Sporthoj.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen nu längre (Hade en Mille R-02)
Jag var och kollade på detta race. Sjukt kul! Är det någon som kan fixa en kopia från eurosport eller liknande? Finns det någonstans att ladda hem eller titta på? Vore kul att ha det som minne.

Jag rekommenderar för övrigt alla som är intresserade att titta på ett race i verkligheten!
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top