WSBK / SS600 - Silly season 2009

Och hans förbannelse stavas ju R-O-S-S-I. Hade det inte varit för honom så hade Biaggi haft tre-fyra 500-titlar, det är jag helt övertygad om.

Om, bara om.. Då hade både Elias, Hopper & Melandri varit världsmästare för flera år sen. Nu i WSBK när Shakey kommer förnedra (ja, du läste rätt) "jag-lever-på-gamla-meriter-Max", vad ska han skylla på då? Att han sitter på en ny cykel? Hade Max varit det material som vissa av er tror (samma som Hayden) så hade han setat på en vinnarhoj från start, inte i något utvecklingsteam alá Proton KR.
 
Var det inte Eurosport som skulle sända mer än nånsin denna säsong...hittar bara några eftersändningar på Söndagen :confused:
Hade hoppats på hårdbevakning alá MotoGp, träning, superpole & direktsända race!
 
Om, bara om.. Då hade både Elias, Hopper & Melandri varit världsmästare för flera år sen. Nu i WSBK när Shakey kommer förnedra (ja, du läste rätt) "jag-lever-på-gamla-meriter-Max", vad ska han skylla på då? Att han sitter på en ny cykel? Hade Max varit det material som vissa av er tror (samma som Hayden) så hade han setat på en vinnarhoj från start, inte i något utvecklingsteam alá Proton KR.
Gamla meriter? Till skillnad från framtida? Meriter är per definition gamla. Kan vara praktiskt att veta. Vad talar emot att Biaggi blir WSBK-mästare 2009, menar du? Vilka svagheter har han och Aprilian specifikt som gör att förra årets BSB-mästare skulle plocka fler (flest) poäng över säsongen?
 
Vad talar emot att Biaggi blir WSBK-mästare 2009, menar du?

Vad talar för Biaggi? Att han är 2'a i ett team för en kille som aldrig ens varit en titelkandidat i GP? Att han aldrig vunnit någon av de större klasserna eller ens varit en kandidat till att placera sig som världsmästare? Det är väl inget man skryter med när man söker jobb hos Ten Kate ditekt. Vad är det som talar för att Biaggi skulle vinna, att Aprilia inte vunnit en titel värd att minnas sen way-back-of-yesterday?

Vilka svagheter har han och Aprilian specifikt som gör att förra årets BSB-mästare skulle plocka fler (flest) poäng över säsongen?

Att Ducce'n (som knappast lär vara sämre under 2009) redan förra året vunnit BSB/SuperStock samt WSBK utan några större svårigheter + att Shakey redan kört skjortan av Max under försäsongstesterna? Frågor på det?
 
Vad talar för Biaggi? Att han är 2'a i ett team för en kille som aldrig ens varit en titelkandidat i GP? Att han aldrig vunnit någon av de större klasserna eller ens varit en kandidat till att placera sig som världsmästare? Det är väl inget man skryter med när man söker jobb hos Ten Kate ditekt. Vad är det som talar för att Biaggi skulle vinna, att Aprilia inte vunnit en titel värd att minnas sen way-back-of-yesterday?



Att Ducce'n (som knappast lär vara sämre under 2009) redan förra året vunnit BSB/SuperStock samt WSBK utan några större svårigheter + att Shakey redan kört skjortan av Max under försäsongstesterna? Frågor på det?
Herregud. Jag orkar inte diskutera med någon som vräker ur sig motfrågor istället för att svara på enkla frågor. Skriver man dessutom att Biaggi aldrig har varit någon titelkandidat i GP så gör man inte sig själv någon tjänst precis, om man försöker framstå som någon som kan sina saker. Gå och lägg dig.
 
Last edited:
Och hans förbannelse stavas ju R-O-S-S-I. Hade det inte varit för honom så hade Biaggi haft tre-fyra 500-titlar, det är jag helt övertygad om.

Max körde väl bara 500 de sista fyra säsongerna och Rossi bara de sista två så det är ju lite svårt att anklaga Rossi för att hindrat Max 3-4 titlar (i 500). ;)

Är det något som låg honom i fatet att få mer realistiska 1-2 titlar så var det hans mindre lyckosamma team-byten. Hade han kört Honda alla fyra åren tror jag han kunde ha vunnit -99 och -00. 1998 var Doohan för bra och likaså Rossi 2001.
 
Last edited:
Att hävda honom som nummer två bakom Rossi funkar inte det heller. Listan på förare som slagit honom i sammandraget består av,

- Melandri
- Gibernau
- Hayden
- Edwards
- Capirossi
- Roberts
- Criville
- Okada
- Doohan

Men det är klart, titeln var han ju nära :hihi

Alla i den listan har Biaggi spöat andra säsonger förutom Doohan.
För den som minns så var han heller inte så långt bort från titeln första 500-säsongen heller.. Men men, det är rätt länge sen nu.
Att Biaggi skulle vara en solklar titelkandidat i år är inget jag skulle säga, men han är nästan alltid en som slåss om topp3 i sammandraget och ofta om race-vinster.
Sen är det ju alltid svårare när man kommer med en helt ny hoj..
Skulle iaf vara kul om han fick med sig en wsbk-titel med Aprilia innan han pensionerar sig.
 
Att Biaggi skulle vara en solklar titelkandidat i år är inget jag skulle säga, men han är nästan alltid en som slåss om topp3 i sammandraget och ofta om race-vinster.
Sen är det ju alltid svårare när man kommer med en helt ny hoj..

Man vet liksom inte vart han tog vägen under en del race 2008, ibland lysande men oxå konstig blandning av skräckinjagande avåkningar eller rent urusla race..

Säga vad man vill om Max, under 2008 var en av höjdpunkterna ju d race som Xaus utmanade Max och dom båda bjöd på riktigt fin racing med hårresande passeringar :tummenupp

Håller Team o förare från Honda Ducati Suzuki en bit före Aprilia/Max när vi i höst summerar wsbk 2009 ..
 
Max körde väl bara 500 de sista fyra säsongerna och Rossi bara de sista två så det är ju lite svårt att anklaga Rossi för att hindrat Max 3-4 titlar (i 500). ;)

Är det något som låg honom i fatet att få mer realistiska 1-2 titlar så var det hans mindre lyckosamma team-byten. Hade han kört Honda alla fyra åren tror jag han kunde ha vunnit -99 och -00. 1998 var Doohan för bra och likaså Rossi 2001.
Jag formulerade mig slarvigt. Menade 500/MotoGP-titlar. Inte bara 500-titlar. Han hade haft några 500/MotoGP-titlar om det inte hade varit för Rossi. Det är lätt att se Biaggi precis som Salieri, så som han framställs i Amadeus.
 
Last edited:
Jag formulerade mig slarvigt. Menade 500/MotoGP-titlar. Inte bara 500-titlar. Han hade haft några 500/MotoGP-titlar om det inte hade varit för whomever.
På samma sätt kan man ju säga om alla som varit förste förlorare i mästerskapet? Pedrosa, Gibernau, Melandri, Okada för att bara nämna några.
 
Varför spekulerar alla om saker som redan hänt? Om han inte bytt märke/team, om inte Doohan kört, om inte Rossi kommit....om inte, om inte, om inte....

Racing är ju faktiskt baserat på den enklaste idrottsidén genom tiderna dvs först i mål vinner! Detta har tydligen inte Max varit tillräckligt ofta och därför inte heller blivit världsmästare!

Jag är ingen Biaggi-fan men älskar Haga och försöker inte hitta ursäkter för att han inte vann VM för det är tydligt! Han var inte tillräckligt bra/jämn denna säsongen för att utmana Bayliss!

Detta känns lite som min pappa är starkare än din diskussion...
 
Förstår inte varför "alla" hackar på biaggi han är ju en grym krydda i racen ofta, även de senaste åren även om han inte vinner så ofta längre..sen verkar han ju även va lite sur, vresig och speciell i depån vilket bara gör det hela ännu bättre..och när han inte går i mål brukar han avsluta med riktigt spektakulära krascher..han är den förare jag skulle sakna överlägset mest av alla i wsbk om han sluta..Biaggi ftw :Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=wLQamKHzMYM

http://www.youtube.com/watch?v=n90FUGrcAGw

http://www.youtube.com/watch?v=OYr771w9wS4

http://www.youtube.com/watch?v=afBJ7WjSfF8&feature=related
 
Det spelar ingen roll hur bra Biaggi är, han är ingen titelkandidat för att han sitter på en ny hoj. Han kan säkert slåss om en och annan seger men jämnheten som krävs för att ta titeln kommer inte den hojen ha.
 
Tardozzi på Ducati anklagar Aprilia och BMW för att satsa för mycket pengar på sina WSBK-projekt och att deras hojar är "för mycket prototyper" och "inte gjorda i den sanna WSBK-andan" och "Aprilia och BMW är på gränsen, de måste ta ett steg tillbaka med reglerna i WSBK".

När kommer Ducati be om ytterligare 200cc till?
 
Last edited:
?

Tardozzi på Ducati anklagar Aprilia och BMW för att satsa för mycket pengar på sina WSBK-projekt och att deras hojar är "för mycket prototyper" och "inte gjorda i den sanna WSBK-andan" och "Aprilia och BMW är på gränsen, de måste ta ett steg tillbaka med reglerna i WSBK".

Källa?

Var det inte Eurosport som skulle sända mer än nånsin denna säsong...hittar bara några eftersändningar på Söndagen :confused:
Hade hoppats på hårdbevakning alá MotoGp, träning, superpole & direktsända race!

Eurosport visar båda loppen 1:a mars kl 17.00 - källa TV.nu

Eurosports hemsida behöver en uppdatering.. himla skitsida!!!
 
Last edited:
Det spelar ingen roll hur bra Biaggi är, han är ingen titelkandidat för att han sitter på en ny hoj. Han kan säkert slåss om en och annan seger men jämnheten som krävs för att ta titeln kommer inte den hojen ha.
Det är för många variabler som är osäkra för Biaggi för att han ska vara ett hot mot titeln men på pallen komme rhan nog vara vid tillfällen.

Jag tippar dock Spies som vinnare av hela skiten och sedan tar han Toselands plats hos Yamaha i MotoGP. :)
 
Gamla meriter? Till skillnad från framtida? Meriter är per definition gamla. Kan vara praktiskt att veta.
På tal om att uttala sig om nåt man inte har riktigt koll på....
Meriter är i allra högsta grad något man har i nutid och kan ha haft i dåtid, det är inte "per definition" något gammalt.

meri⁴t, r. l. m.; best. -en; pl. -er.
( merit 1746 osv. merite 1680–1771, 1798 (: Merite-år). meriter, pl. 1634 )
[jfr d. merit, t. merite: av fr. mérite, av lat. meritum, p. pf. av merere, förtjäna.

1) berömvärt l. förtjänstfullt handlingssätt, förtjänstfull(t) arbete l. handling, bragd; numera bl. med anslutning till 2 b.

2b) konkretare, om sådant som räknas ngn till förtjänst o. ss. tecken l. bevis på duglighet; särsk. i fråga om sådant bevis på duglighet för statstjänst o. d. som förvärvats gm avlagda examina l. genomgångna prov l. förutgående tjänstgöring o. d.; förtjänst

Källa: SAOB

I din värld blir Max mästare på gamla meriter. I andras är han en föredetting.

Edit: Glömde lägga till, en gnällig föredetting
 
Last edited:
Tardozzi på Ducati anklagar Aprilia och BMW för att satsa för mycket pengar på sina WSBK-projekt och att deras hojar är "för mycket prototyper" och "inte gjorda i den sanna WSBK-andan" och "Aprilia och BMW är på gränsen, de måste ta ett steg tillbaka med reglerna i WSBK".

När kommer Ducati be om ytterligare 200cc till?

ja jösses, och det säger killen vars märke inte har vunnit ett enda race med samma regler som övriga märken.
2191_throwing_up.gif
 
Tardozzi på Ducati anklagar Aprilia och BMW för att satsa för mycket pengar på sina WSBK-projekt och att deras hojar är "för mycket prototyper" och "inte gjorda i den sanna WSBK-andan" och "Aprilia och BMW är på gränsen, de måste ta ett steg tillbaka med reglerna i WSBK".

När kommer Ducati be om ytterligare 200cc till?

Vad menar han? Duccen kostar väl typ 150 000:- mer i standardutförande än Aprilia och BMW. Sen så får man väl anta att både Aprilia och BMW:s hojar är byggda efter reglementet?

Tardozzi=:gråta
 
Back
Top