magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Den kanske bara har kort kuts?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det där är samma sving som man åkte sista säsongen med fabrikshoj (2011). Ryktet från pratglada mekaniker är dock att man redan testat och kommer att testa fler "uppochnervända" svingar, från samma leverantör som Kawasaki.
Vad jag har hört så tillverkas deras sving av FTR.Vet du vilken leverantör Kawa har?
En justerbar svingarmspivot innebär alltid lägre styvhet än en fast sådan, så jag skulle misstänka att de jagar styvhet i just detta område på motorcykeln.HRC anser sig alltså ha det så bra gjort att ingen kommer behöver justera, eller vad tror du tanken bakom det är?
Vad jag har hört så tillverkas deras sving av FTR.
En justerbar svingarmspivot innebär alltid lägre styvhet än en fast sådan, så jag skulle misstänka att de jagar styvhet i just detta område på motorcykeln.
Är pivot = infästning?
Varför kallas det pivot
Googlar jag pivot motorcycle så dyker det upp 'hur man svänger/pivot med en mc'
Läser jag på crash.net så säger Colin Edwards: “So you get in to the turn, get the bike on its side - then you have to be able to 'pivot' ”
Vad är pivot?

Riktigt kul att se så den stora mångfalden av märken!På hemsidan står det även att Badovini ska köra en Bimota, men jag kan inte se honom i rullorna. Kanske klassas den som en BMW??? då den har motor från S1000RR om jag förstått det hela rätt. Men det känns ju jävligt tveksamt att man skulle betrakta den så. Hur som helst ska det bli riktigt kul att följa det här. Kul också att Ducati är med så högt upp, det behövs.
Riktigt kul att se så den stora mångfalden av märken!.... Kul också att Ducati är med så högt upp, det behövs.
Bimotan tros inte klara kraven för homologisering, alltså dom kommer högst troligen inte sälja så många hojar som man måste för att få tävla i WSB, men ryktet snurrar att man ska ge dom lite special tillstång eller helt enkel skriva om reglerna nu för att öppna upp för fler mindre tillverkare.
Bimota teamet väntas iaf inte vara med innan race 2 eller 3.

Tester på PI idag och imorrn,
dagens tider:
1. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 30.513s
2. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199R 1m 30.718s
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 30.737s
4. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 30.757s
5. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.000s
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |