Ducatin är nog bättre än vad resultaten visar i år,
förarna har inte presterat direkt.
Jag tror att Davide Giugliano blir intressant att se på Ducatin nästa år!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ducatin är nog bättre än vad resultaten visar i år,
förarna har inte presterat direkt.
Funderar runt om nästa års regler/besparingar gör att Hondan kanske får en chans, om dom nu kanske inte "fuskat" lika mkt som t.ex Kawa.
Det kommande EVO-reglementet och det som diskuteras efter det (ännu mer mot Superstock) kan onekligen komma att möblera om resultatlistan. Om detta blir den stora kostnadsbesparing alla hoppas på återstår dock att se. Vad blir egentligen billigast för den som vill vinna Superbike-VM...? Att lägga ner stora resurser på att modifiera (och fuska med) ett "sämre" utgångsobjekt...? Eller att konstruera och utveckla ett "bättre" utgångsobjekt som inte får ändras...? Som sedan skall säljas på en sporthojsmarknad som blir mindre och mindre...?
...annars är det lite svårt att förstå varför Haslam och Rea stannar kvar.
Å andra sidan får de ha större slagvolym just för att de kör V2 vilket är ur effektsynpunkt negativt, varför utjämnar man skillnaderna i effekt genom att ge 200 cc till och sedan tar tillbaks en del av kompensationen med strypningar?
Ang tillåtna/otillåtna moddar från fabrikerna! Första året Rsv4:an med Max i spetsen vann SBK så hade dom kamdrev om jag läst rätt, sedan så fick dom väl böja sig för reglementet och köra med samma typ av kamdrivning som gathojjarna, eller har jag missat något ? har för mig att det blev en massa tårar o snyft från en konkurent (från samma land) som gjorde att dom inte fick fuska vidare,,
någon som har mera info om detta ang kamdrivningen ?
Det kommande EVO-reglementet och det som diskuteras efter det (ännu mer mot Superstock) kan onekligen komma att möblera om resultatlistan. Om detta blir den stora kostnadsbesparing alla hoppas på återstår dock att se. Vad blir egentligen billigast för den som vill vinna Superbike-VM...? Att lägga ner stora resurser på att modifiera (och fuska med) ett "sämre" utgångsobjekt...? Eller att konstruera och utveckla ett "bättre" utgångsobjekt som inte får ändras...? Som sedan skall säljas på en sporthojsmarknad som blir mindre och mindre...?
Så Dorna tänker att utveckling får ske i MotoGP och tekniken filtrerar ner till gathojar som tävlas i orginalutförande, eller . . ?
Finns det web-sändningar att köpa från WSBK?
Typ MotoGP's video-pass.
Jag tillhör de som starkt ifrågasätter om MotoGP har bidragit något till motorcykelutvecklingen överhuvudtaget de senaste åtminstone 10 åren.
Jag håller inte riktigt med. Listan är faktiskt ganska lång. Däck med olika gummiblandningar i samma däck. Fjädringskoncept. Kunskaper kring chassiestyvheter. Kontrollstrategier både för motor och slirskydd. Big bang / crossplane crankshaft. Material med hög temperaturresistens och låg friktion. Och många fler.
Samtliga kanske hade dykt upp i gathojar förr eller senare, men de användes först i MotoGP och utvecklades / förfinades i MotoGP vilket bidragit till att de hamnat i gathojar mycket snabbare än vad annars hade varit fallet.
Nu diskuterar vi väl inte saker som är livsviktiga för mänsklighetens överlevnad, utan om MotoGP bidrar till utvecklingen av våra gathojar eller inte...?
Betydelsen av crossplaneveven och olika chassiestyvheter är upp till var och en att bedöma. Två vedertagna sanningar inom MotoGP är dock att det inte går att vinna med vare sig normal radfyra eller "rättvänd" svingarm (och detta har också gällt i WSB fram tills för någon vecka sedan då det tydligen gick att vinna med den ena). Återigen, hur mycket detta betyder på en gathoj får var och en bedöma, men gathojarnas användande av sådan teknik hade definitivt inte nått lika långt om inte MotoGP pushat utvecklingen inom just dessa områden.
Eugene Laverty kjører for Fixi Crescent Suzuki 2014 og ev 2015
Eugene Laverty kjører for Fixi Crescent Suzuki 2014 og ev 2015
Ducatin är nog bättre än vad resultaten visar i år,
förarna har inte presterat direkt.
Det är tänkt att han ska köra Suzuki i MotoGP 2015.
Teamkompis i Fixi Crescent verkar bli Alex Lowes.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |