WSBK race PhilipIsland, årets första race *spoilervarning*

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
är inte du på plats och tittar,du sitter väl ändå fast på den ön och glor väl?

Det hade varit kul men det är två timmars flygning och sedan hyrbil och två timmar till att ta sig dit. Kan lika gärna åka till vilket race som helst i Europa = lika nära.

Checa var grym:tummenupp..... han har inte kört så bra på länge... att det var sådan snurr på privat duccarna, förvånade:va.... trode dom tappat mot konkurenterna.... sukan riktigt snabb som förra året:yoparty, men körde några km extra med den kurvtagningen:D

Jag satsade inte 1500kr :Bugar:fyllisar puuuuu vilken tur:tuttar

Jag är ganska säker på att witham sa att Althea har tagit över shakey`s hojar från BSB vilket gör det hela än mer imponerande.
En 39-åring på en 2 år gammal BSB hoj smiskar fabriks ducce modell-10.

Det måste vara lite pinsamt för haga och fabrizio.
Bara att bita ihop å komma igen.

Annars besviken på Aprilias resultat i helgen. Trist!
GO APRILIA !

Mvh

Tycker det va ytterst väntat, visade ju enorm mognad på Stiggy hojen förra året.
Han tar titeln.

...just så.......efter förra året så förväntar jag mig att Haslam skall vara en av de som gör upp om titeln i år....

Håller med. En skräll är vad det är.

Nää det tycker inte jag heller, som många andra här. Tippade tidigare att titeln skulle stå mellan Haslam och Rea. Rea fick väl ingen superstart på säsongen. Men han kommer nog igen under säsongen, det är jag 100 på:)

Läskig krash av Vermeulen. Han verkar ha klarat sig utan frakturer eller andra allvarliga skador. Krashen berodde på växellådan, enligt en källa.

Chris was checked over by the track medics, and was found to have suffered heavy bruising to his right leg and had also damaged a finger.
...
Chris Vermeulen: “I was feeling positive for the race after our two-day test and qualifying sessions. In both races I had really good starts but in the first race I lost the front early on when lying 7th and in race two I had a problem that resulted in a high-speed crash. I’m bruised and battered but am feeling OK, considering the speed of the crash. I had heavy impact on my lower right leg and my finger is pretty smashed up. The preliminary X-rays have shown no breaks but for a precaution I am heading to Melbourne for a more detailed MRI scan. I’m glad we have a month before Portimao, so I can ensure that I am back to full fitness.”

http://www.kawasaki-racingteam.eu/road-race/news.asp?Id=FEBCB7997

Chris Vermeulen is bruised, battered and swollen but on the mend after gear box failure at Phillip Island's Lukey heights
http://www.facebook.com/pages/Chris-Vermeulen/23015407083

Nån som vet vad som hände när Alex gick omkull? Han jaga väl ikapp Dell'omo och sen kom det upp att båda trillat, men Dell'omo kom imål till slut. Misslyckat omkörningsförsök i Hondaböjen?

Julian Thomas & Jonathan Green, hette de kommentatorerna jag menade. Roligt när de showar till det lite. Saknar dem iaf :(

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing