WSBK race PhilipIsland, årets första race *spoilervarning*

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
vad hette de goa kommentatorerna som var på www.worldsbk.com förra året?
De var betydligt bättre än de brittiska som finns på RU.

Kanske finns att ladda ner med de kommentatorerna?

Grymma race!!! Leon Haslam is ZE kingen! Synd för Lundh där. Var überexxxxxad de första varven när det pendlade mellan 14:e och 16:e!!!! Tänk om han tar poä.... Swisch... SKIIIIIT!!

Andra racet bättre än första. Men skönt o se på race igen på TV! Nu känns säsongen närmare helt plötsligt.

Haslam går från klarhet till klarhet.

Hoppas han håller sig på hjulen i år.... Då jävlar!

WSS som brukar vara skoj getingbo var ju så tråkigt så jag började plocka undan disk istället. Madre mia, litet startfält är fan aptrist.

Ovärt att se.

WSBK var okej men lite avvaktande tycker jag nog ändå, MotoGP-tågåka bland toppen i första så det skrek om det sen var det nog lite Checas förtjänst att det blev lite omrört i andra.

Well, skoj som fan att säsongen har startat iaf.

Jag trodde verkligen inte att Haslam skulle bli såhär bra. Han har aldrig varit riktigt vinnarmaterial innan. Fabriksstyrning i BSB gav ingen serievinst och några få racevinster. Kanske är Suckan väldigt vass i år!

Borde man inte kunna ställa 2 krav på en wsbkförare?
Köra fort som tusan,
och kunna tala på förståelig engelska vid en presskonferens.
Ok om det vore en kinesisk idrottsstjärna på 4 år, men nu snackar vi vuxna människor i västeuropa som offseason borde kunna ta sig tid att kursa lite.
Och ja, han kör åttor runt mig :D

16 man i SuperSport, det är ju ungefär halva manskapet mot normalt. Där har det verkligen slagit hårt.

Kul att det drar igång igen iallafall, synd att tv:n är kass den här helgen... :(

Gör vä inget att TV:n är kass, du kan ju kolla live som du bor ett stenkast ifrån banan:tungan

Borde man inte kunna ställa 2 krav på en wsbkförare?
Köra fort som tusan,
och kunna tala på förståelig engelska vid en presskonferens.
Ok om det vore en kinesisk idrottsstjärna på 4 år, men nu snackar vi vuxna människor i västeuropa som offseason borde kunna ta sig tid att kursa lite.
Och ja, han kör åttor runt mig :D

Haha, presskonferens med Haga är ju rätt meningslöst.

"Aaaaaaa... fast bike...... aaaaaaaaaaaaaa..... race......." :D

Annars var det bra racing, speciellt heat 2. Kul att Haslam verkar stark.

Haha, presskonferens med Haga är ju rätt meningslöst.

"Aaaaaaa... fast bike...... aaaaaaaaaaaaaa..... race......." :D

Annars var det bra racing, speciellt heat 2. Kul att Haslam verkar stark.

Fabrizio är ju t o m änn sämre, pinsamt.

Fan va skön racing det var. Wsbk slår ju Motogp alla gånger... :yoparty

\Masonit

alla racen ligger på ru,nä supersporten var riktigt tråkig efter omstarten.harms 4:a och lundh 14 med bara nån microsec till 13 och så släper de ut en engelskkvalitetsmaskin på banan,det blev ju rök:t så att säga.
jävligt spännande slut i sbk 1 och tuffa fajter i 2:an.det enda som var värt denna helg.
synd på alex,hoppas han är på g i nästa igen

Checa var grym:tummenupp..... han har inte kört så bra på länge... att det var sådan snurr på privat duccarna, förvånade:va.... trode dom tappat mot konkurenterna.... sukan riktigt snabb som förra året:yoparty, men körde några km extra med den kurvtagningen:D

Jag satsade inte 1500kr :Bugar:fyllisar puuuuu vilken tur:tuttar

Jag trodde verkligen inte att Haslam skulle bli såhär bra. Han har aldrig varit riktigt vinnarmaterial innan. Fabriksstyrning i BSB gav ingen serievinst och några få racevinster. Kanske är Suckan väldigt vass i år!

Tycker det va ytterst väntat, visade ju enorm mognad på Stiggy hojen förra året.
Han tar titeln.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...