Zee skrev:2682769Nä men vad säger du?! Det är väl klart som fasiken att en del av den teknik som man använder i MotoGP så småningom ebbar ut i en eller annan form på gathojarna.
Notera nu att jag pratar om tekniken i sig, inte att en delprodukt av M1 flyttas över till R1 helt transparant. T.ex. det här med fly-by-wire vad gäller gasrullen. Vissta har ny R6 denna teknik? Och var tror du denna teknik utvecklades?
Jag håller med och anser att det skall vara så. Men det är precis som du säger:"så småningom".
Men visst Teddy, vissa delar av teknikutvecklingen begränsas av just reglementet. Tex så är det ju ingen som kör 4t i de mindre prototypklasserna för reglementet tillåter samma slagvolym för 2t o 4t. Men på det stora hela så tror jag att vi som konsumenter får produkter med högre kvalitet i och med racing. (däck, bromsar, bränslen, smörjmedel, fjädringskomponenter ... ...)
Vill vi se motorsport där det är föraren som dominerar utfallet och vi tillåter INGA hjälpmedel överhuvudtaget så finns ju speedway