WSBK: Losail 2009

Jiiiiiiiisees! Jag har kollat efter tider och det står ju olika överallt! :huvet
I länken ovan, på eurosport text-tv och kanalinfon på eurosport.
vad gäller?

Tiderna som "Morsan" angett gäller. Jag har kollat på Eurosports hemsida & det står samma som på Eurosport 2:s TV-tablå.

Så jag vet inte vart du kollat?

Oxå Tardozzi (Ducati) har tidigare myntat att Aprilia o BMW andas för mkt prototyp. Då snackar vi inte om sålda cyklar o datum i sommar, vad Tardozzi konkret menar är prototyp på konkurrenternas hojar får han nog själv förklara närmare.

Det är väl bara för Ducce att ställa upp i WSBK med den där Desmoce... desmoschedi.... desmodi.... Ääääh vafan.... Deras MotoGP hoj för gatbruk...

Hur många såna har tillverkats...

Det är väl bara för Ducce att ställa upp i WSBK med den där Desmoce... desmoschedi.... desmodi.... Ääääh vafan.... Deras MotoGP hoj för gatbruk...

Hur många såna har tillverkats...

Dom är uppe i 1500st tillverkade nu. Bara i USA har dom sålt tillräkligt många som dom hade behövt sälja i världen för att få homologiserat den.

Har väl redan gjorts av någon mupp?
Frågan är varför? Den är inte totalt överlägsen, de gör bra resultat med en bra förare, men spies som är rookie verkar ändå vara snabbast, på en ny maskin för året..

Batta menade bl.a att något med injektorerna är förbi eller i gränsområdet om vad som är tillåtet att ha mm.

Last edited:
Tiderna som "Morsan" angett gäller. Jag har kollat på Eurosports hemsida & det står samma som på Eurosport 2:s TV-tablå.

Så jag vet inte vart du kollat?

Ok. Tack!
På deras text-tv står det att det börjar m. superpole kl:07.35 (UK time).
Sen när jag tryckte på info, på fjärrkontrollen stod det ytterligare nåt annat.
Man tycker det är skumt att det är olika info.:confused:
Det som står på hemsidan borde väl stämma iaf.

Men eftersom man e så misstänksam sitter man ju här tidigt o kollar för säkerhets skull. Man vill ju inte missa :)

Kom hem från jobbet nu på morgonen och inser att d knappast e ide att lägga sig innan race.

Dock hög tid att tippa 1:a pallen :)

1. Spies
2. Nitro
3. Smrz

Mitt tips

1.Biaggi
2.Spies
3.Haga

Update: March 14, 2009, 08.05 PM ET Comment Email Print

1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'59.052
2 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'59.110
3 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1'59.174
4 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'59.269
5 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'59.467
6 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'59.526
7 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1'59.601
8 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'59.603
9 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1'59.685
10 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'59.705

Även om Spies på nya R1'an är ett fenomenalt paket, så måste man imponeras av Aprilia. De placerar sina killar precis bakom de två stora förhandsfavoriterna, redan andra omgången. Honda är nog lite oroliga nu...

Vi får hoppas på ett lite tätare andra race. Smrz däck såg ju helt slut ut redan på femte varvet... :confused:

Tippar Crutchlow som vinnare i SS600 efter att tidigare ha sett honom göra flera fina race i BSB :tummenupp

Jahå, Spies är inge rolig längre. Lite för överlägsen... undrar om ens Bayliss skulle ha en chans. Bayliss borde komma tillbaka o ge Spies en match...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show