WSBK-Donington

Ska vi slå vad? En femma på att Bayliss inte är sitt vanliga jag till nästa race. Eller ens till näst-nästa race.

:fakta
Eh, jag kommenterade detta: "Bayliss kanske vi inte får se mer. Alls. Kan tydligen få sitt lillfinger amputerat..." Det är inte samma sak som att säga att han inte är sitt vanliga jag nästa gång. Jag sätter gärna en femma på att han kör nästa lopp. Ska jag slå vad om huruvida han är sitt vanliga jag eller inte så vill jag först veta hur vi mäter graden av normalitet.

Synd att Harms inte fick vinna, Sofuoglu tackade nog sin lyckliga stjärna för rödflaggen, eftersom han körde som bara en förbannad dansk kan göra. :)

Not so Nitro Nori vinner så det är ju toppen. Smörkillen fick sin beskärda del av kakan även om han såg stark ut så blir det mer spännande i toppen. bayliss har lite jobb framför sig om han ska ta titeln i år igen.

Harmfullt var ordet, men man får anta att inte Harms harmas alltförmycket över 2:a platsen.

Synd att Harms inte fick vinna, Sofuoglu tackade nog sin lyckliga stjärna för rödflaggen, eftersom han körde som bara en förbannad dansk kan göra. :)

Not so Nitro Nori vinner så det är ju toppen. Smörkillen fick sin beskärda del av kakan även om han såg stark ut så blir det mer spännande i toppen. bayliss har lite jobb framför sig om han ska ta titeln i år igen.

Hade vart otroligt snyggt med en 1'a plats som första pallplats i VM. Men tycker det var ruggigt snyggt kört genom hela racet, utan rödflaggen tror jag Harms hade vart 1'a.

Överaskande gentilt vid sista böj av Max i Race 2 ! Dock skoj o se Haga som vinnare :tummenupp

Max var faktiskt lite av behållningen den här helgen. Som någon nämnde är hans starter riktigt dåliga. Även om han kommer iväg bra så tappar han platser de första kurvorna vilket knappast är något för en "mästare" att ägna sig åt. Sen kör han bättre men som man kunde se i sista racet gör han för många misstag. Att skänka bort segern i sista kurvan till Haga är inte värdigt en "mästare".

De engelska kommentatorerna skämtade om att Max skägg var så perfekt att han bara måste ha med sig en personlig frisör :hihi

Trist för Toseland, tror han hade tagit en dubbel om inte skräpet från Honda strulat. Någon som vet vad felet var?

Första racet körde tydligen de flesta förarna på vanliga "köpe-slicks" (Pirelli Diablo Superbike SC1) eftersom det var så kallt.

Xaus har fått rejäl uppbackning i år tackvare spanska TV-bolag som vill ha med en spanjor i toppen.

Harms, vilken grym körning :yoparty

det är nog inte kul att ligger med Haga i hasorna
när man vet att finns det en mm så kommer han på insidan
Max stängde honom bra med täta spår de sista varven ända
till sista kurvan, där missade han lite och då är det Haga som regerar :rock

När ska Maximillian börja dominera? Hur kan han släppa Nitrosan närmare är 20-30 sekunder?

Eh, jag kommenterade detta: "Bayliss kanske vi inte får se mer. Alls. Kan tydligen få sitt lillfinger amputerat..." Det är inte samma sak som att säga att han inte är sitt vanliga jag nästa gång. Jag sätter gärna en femma på att han kör nästa lopp. Ska jag slå vad om huruvida han är sitt vanliga jag eller inte så vill jag först veta hur vi mäter graden av normalitet.
När du skrev att Bayliss "är säkert med redan till nästa lopp" trodde jag att vara "med" betydde att han är sitt normala jag: alltså kör i täten som en av de sannolika vinnarna.

Bussei visar upp sitt nya hippieställ
305500.jpg

11:e i andra racet inte så illa första försöket på hojen och Pirellidäcken,
han tror han kan förbättra det i Valencia.

Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Max yrar om att WSBK-depån är mycket "mänskligare" än MotoGP-depån. Vilken vek liten kille; gnälla om omänsklighet bara för att han aldrig pallade trycket i MotoGP.

http://www.crash.net/news_view~cid~5~id~145565~pid~1.htm

Biaggi punched his fuel tank with frustration as he crossed the line, but was soon congratulating Haga on the slow down lap - and then again in parc ferme, where he walked over to the victorious Japanese to congratulate him on a 'great race'.

vilken surkuk :mad:

mer sånt här vill vi se:

305619.jpg

Last edited:
Back