WSBK-Donington

Hmm, jag tycker att Biaggi underpresterar. Att bli tvåa med Bayliss och Toseland borta ur racet är inte bra nog om man ska kriga om VM-guldet. Han får ta och skärpa till sig.

Mycket tråkigt att Toseland skulle drabbas av problem med hojen. Han imponerar stort så här långt.

Jag håller med. Detta var en kass helg för Biaggis del, inte med i tempot överhuvudtaget på varken kvale eler träningar. Men på racet gick det fort, han körde 1.31-tider precis som Bayliss och Toseland. Det säger en del om Biaggis storhet som förare, har han en klockren helg blir det clean sweep i kejserlig stil....som Africanus vid Zama ;)

Jag håller med. Detta var en kass helg för Biaggis del, inte med i tempot överhuvudtaget på varken kvale eler träningar. Men på racet gick det fort, han körde 1.31-tider precis som Bayliss och Toseland. Det säger en del om Biaggis storhet som förare, har han en klockren helg blir det clean sweep i kejserlig stil....som Africanus vid Zama ;)
Förra racet hängde han heller inte med. Just nu ser både Bayliss och Toseland betydligt starkare ut. Fast sånt vänder snabbt. Bayliss såg inte ut som en vinnare under första rundan precis.

Även om jag inte gillar Biaggi alltför mycket önskar jag innerligt att han vinner VM i år. Bara för att någon ska få det nerkört i gaphalsen...

Håller tummar och tår...

Förra racet hängde han heller inte med. Just nu ser både Bayliss och Toseland betydligt starkare ut. Fast sånt vänder snabbt. Bayliss såg inte ut som en vinnare under första rundan precis.

Ja, vi får se helt enkelt. Han har varit långt från toppen av sin förmåga och är fem poäng från VM-ledning. Tror han kommer vara med i VM-fighten i allra högsta grad.

Tänk bara när han får tillgång till två hjul utan punka.....

Intressant, varvrekordet på Donington var från 1996...Troy Corser på Ducati 955 1.33.46

Bayliss nya lyder 1.31.57.

Ja, vi får se helt enkelt. Han har varit långt från toppen av sin förmåga och är fem poäng från VM-ledning. Tror han kommer vara med i VM-fighten i allra högsta grad.

Tänk bara när han får tillgång till två hjul utan punka.....
Punka? :va

Det är svagt och trist att Biaggi inte vinner oftare. Hade hoppats på en dubbelseger idag på Donington.

Bayliss kanske vi inte får se mer. Alls. Kan tydligen få sitt lillfinger amputerat, vilket ju knappast kan anses vara en konkurrensfördel.

Bayliss kanske vi inte får se mer. Alls. Kan tydligen få sitt lillfinger amputerat, vilket ju knappast kan anses vara en konkurrensfördel.

Det tror jag nog, vad är ett sketet lillfinger för en roadracingförare? Du har väl hört Django Reinhardt spela gitarr? :)

Doohans lillfinger var väl knappast fungerande efter operationen?

Är Donington den mest kuperade banan det körs på :confused:

Säkert någon som kan bevisa motsatsen, men den är jäkligt kuperad! Halva banan går upp och ner i en dal. Naturläktaren på den sidan är stor som hela Ring Knutstorp :tungan

/Joakim

Aj då, är det så illa :(
Tur att det inte var tummen iaf, tror att det är lättare att klara sig utan ett lillfinger

Om man räknar max nivåskillnad över hela bansträckningen tror jag Brno är värst.
Så var det ja :)

Last edited:
Det tror jag nog, vad är ett sketet lillfinger för en roadracingförare? Du har väl hört Django Reinhardt spela gitarr? :)

Doohans lillfinger var väl knappast fungerande efter operationen?
Vet faktiskt inte vem Django Reinhardt är.

Men det stämmer att Doohan relativt tidigt fick sitt lillfinger amputerat. Men inte hela: bara från den sista leden.

Nån konkurrensfördel är det inte men knappast heller slutet på hans karriär. Han är säkert med redan till nästa lopp.

Riiiiiiiiktigt bra supersport race! :yoparty
Grymt bra av Robin, grattis till hela teamet! :tummenupp

.

Är worldsbk.tv ett skämt eller är det jag som inte kan hitta annat än highlights??:va

Ska vi slå vad? En femma på att Bayliss inte är sitt vanliga jag till nästa race. Eller ens till näst-nästa race.

:fakta

Med tanke på att han är ganska gammal, har vunnit mkt samt varit med länge kan det ju vara en sån grej som får honom att lämna in..

Back