WR 450 som motard???

Vad? husaberg vill jag inte ha...
Jag har funderat länge nu men jag vet fan inte vad jag vill ha:mad:
Tyckte WR:en va en ganska bra "kompromiss"

Köp det du vill ha, men det kanske är läge att prova först. :) Det skiljer ju alltid lite hur man upplever olika bågar.
WR:en är en fin, driftsäker båge, så du gör inte bort dig.

Och Husaberg rockar, hårt. :D

/J

Köp det du vill ha, men det kanske är läge att prova först. :) Det skiljer ju alltid lite hur man upplever olika bågar.
WR:en är en fin, driftsäker båge, så du gör inte bort dig.

Och Husaberg rockar, hårt. :D

/J

He He tycker kanske att du är lite jävig eller va fan det heter.
Blir jag besviken om jag jämför KTM 660 & WR:en. Jag vill ju ha en smidigare hoj men inte förlora för mycket kraft.

lånade en 660 av grannen. vart så grymt besviken. åkte väll två mil sen va benen bortdomnade. nej ush. mycket häldre en 525 eller då en wr

He He tycker kanske att du är lite jävig eller va fan det heter.
Blir jag besviken om jag jämför KTM 660 & WR:en. Jag vill ju ha en smidigare hoj men inte förlora för mycket kraft.

KTM 660 o wr450? Dag o natt jag gillar wr:n mer ... dock inte till 90väg. Men små vägar o skogen/grusgropen/isen/parkeringsplatser m.m. Visst en växel till skulle ju inte vara helt fel. (KTM)

ps. wr:n skakar inget....inga vibbar där inte!

Last edited:
känns som jag skrivit mycket i denna tråden:näsblod

att jämföra en wr o 660 är inte särskilt schysst.

En 660 är säkert jävligt trevlig så länge man inte testat 525/husa/wr osv. Men har man väl kört in sig på en lättare hoj så sätter man sig inte gärna på en lc4 igen :näsblod

been there, done that :gnissla

Tänk alla alternativ som öppnar sig med en hoj av endurostuk, du kan ju ut o bröta o köra is o allt möjligt :tummenupp

Du kommer tröttna på wrèn om du ska åka gata, den har för lite effekt!
Kanon hojj på motard bana eller i skogen men när du ligger i 70-80 på landsväg med polarn brevi och han drar upp husan lätt på bakan och du bara får små kaninskutt å inser att du har för lite effekt då kommer du ångra dig. (Hade i alla fall ja gjort):gnissla

Kanon hojj på motard bana eller i skogen men när du ligger i 70-80 på landsväg med polarn brevi och han drar upp husan lätt på bakan och du bara får små kaninskutt å inser att du har för lite effekt då kommer du ångra dig. (Hade i alla fall ja gjort):gnissla

Instämmer:tummenupp

Tar du hand om Husabergan' så är det ett klockrent val. Det är ett jevla monster!

Om pengar inte är några problem så köper du Aprilia SXV550.

Tar du hand om Husabergan' så är det ett klockrent val. Det är ett jevla monster!

Om pengar inte är några problem så köper du Aprilia SXV550.

Tycker att man har hört att SXV:n strulat som fan, och när den gör det måste man vänta på delar till den. Kanske är bättre nu...

Husa, är det efter 04 eller 06 man ska ha. Kan inte dom så bra men jag vet att det blev förbättringar vid 04 eller 06.

Kanske måste tänka om lite, va ute o provkörde WR:en idag och måste säga att jag vart inte helt nöjd. Det är klart att den va rolig med grymma bromsar, lätt och smidig osv. men det va bottenvridet jag saknade.

Ge mig förslag! för i mitt huvud är det mer vaccum än vanligt:confused: , kan fan inte komma på vad jag ska ha:huvet

Husaberg 650, det finns ju inget alternativ om du tycker wr:en var för klen på botten, en KTM 525/530 är marginellt bättre, skall det bli orra är det Husa 650.

SXV vettifan, det lär finnas en anledning till att ingen verkar behålla dem, och de man ser har alltid gått väldigt få timmar.

Timmarna kommer bli trist oavsett vilken raceenduro du väljer, det är betydligt mer skruva på dem än vad det är på din 660.

/J

Har för mig att Kiel har sagt att han fick upp den 100+ utan problem med sin wr iofs...:va

jo visst med rätt teknik osv det där kan man diskutera hur länge som hällst, jag försöker bara ge en bra "effekt jämförelse" till en som inte har kört båda:)
Jo visst är det så. :) Hade en WR450 förut och blev lika imponerad varje gång jag provade en husa 650 vilket brutalt drag och botteneffekt det var i den, gick inte att jämföra.

Du har nu provat en wr 450 och är inte helt nöjd med draget - testa dig en husa 650 minst års -04 o nyare för det ÄR stor skillnad dem emellan. Gällande SXV så var det en del strul när den kom -06 men även lite på -07:orna tror jag, dock verkar det som aprilia stått för uppgraderingarna vilket i så fall är bra. -08 tror jag inte det är några större problem med.. Men jag är ganska säker på att det är en husa 650 du ska ha, gärna med helsystem då man får ganska mkt drag genom hela registret + att det inte väger ngt nästan (titan då):)

Är det bara jag som tycker att SXVn är ganska tam och tråkig ?
Smidig, lätt, stark, visst...men den känns bara tråkig och seg? Jag jämför då främst med Husa.

provkörde sxv 550, den var intressant. nått så otroligt skönt ljud och drag så det är inte sant.

hade en wr 426 motard för ett par år sen men sålde den för jag ville prova något nytt och jag köpte en husa 650 -06....Nu har jag sålt husan och det jag vill ha är wr igen. Fråga mig inte varför men jag var så jääkla nöjd med min wr, strulade alldrig, det enda som var dåligt var fjädringen som är för mjuk för
motardkörning enligt mig. Men det kan man ju allitd fixa till.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka