WR 450 som motard???

Jag gillar WR´n som motardhoj. Inte det bästa i motardväg att ta upp på banan med tanke på fjädringen men som gat-/lekhoj är den riktigt rolig! Min strulade aldrig.
Är även roligt att ha en lite mer udda hoj :)
Ett stort plus är ju att den är ganska mycket billigare än tex en 525a!

En bild på min dåvarande 03a.

Bifogat

• hoj2.JPG
    hoj2.JPG
    211.3 KB · Visningar: 164
Så det är husa 650 som ni tycker är det bästa köpet då. Är bara så j...a skraj att den kommer strula mycket, jag vill inte meka mer än ja kör med skiten.

När det gäller husaberg så har jag inte mycket att gå på, förutom vad jag har hört, och jag tycker att det vart mest negativa saker.
Så är det någon som kan motbevisa detta så kanske jag kan ändra min syn på husa och kanske köpa en:)

WR:n skippar jag nog om han inte släpper den väldigt billigt, fick inte den där VILL HA!! upplevelsen när jag provade den.

Så det är husa 650 som ni tycker är det bästa köpet då. Är bara så j...a skraj att den kommer strula mycket, jag vill inte meka mer än ja kör med skiten.

När det gäller husaberg så har jag inte mycket att gå på, förutom vad jag har hört, och jag tycker att det vart mest negativa saker.
Så är det någon som kan motbevisa detta så kanske jag kan ändra min syn på husa och kanske köpa en:)

WR:n skippar jag nog om han inte släpper den väldigt billigt, fick inte den där VILL HA!! upplevelsen när jag provade den.

Sköter man husa som man ska så håller den lika bra som alla andra "race" motarder.:fakta

Det ar framforallt husa innan ars -04 som man hort mkt "skit" om men fran ars -04 sa ar dar bl.a keihin fcr forgasare, kokusan tandsystem (riktig elstart) och fler skillnader som gor hojen mkt battre, mer lattstartad o aven hallbar an tidigare arsmodeller. Sen att husa ska servas mer an kanske honda, sukka, yama (racehojar da, alltsa inte typ xr, xt mm) stammer inte tror jag, exempelvis ska kolven pa en crf 450 bytas vid ca 50 tim men pa husa klarar dem i alla fall 300 tim. Gallande oljemangden sa gar det exakt 1 liter olja i de nyare husorna och da ar det kanske inte fel att byta den kanske 2 tim innan en yama men det gar ju valdigt fort att gora. Ska du sen ha en wr med lika bra fjadring som husa sa kostar ju allt sant att bygga om oxa - husan ar grym fran borjan:tummenupp

Ja det kanske är dax att tänka om lite, men det är fortfarande det där med mekandet som jag tycker är jobbigt.

Ta bara som igår. Skulle sätta upp ett larm i min sambos butik. Allt gick jätte bra tills jag skulle sätta upp en däckare, lossade bakstycket på denna för att komma åt hålen för att skruva upp den, då sitter det en liten plastflarp där som täcker hålen som jag måste plocka bort innan .
Så jag tar fram en liten mejsel för att göra ett litet hål, jag trycker till ganska hårt, och vips så har jag fäst däckaren i HANDEN!!
Det gjorde så jävla ont:näsblod

Har haft en "ledigt" dag idag på akuten, efter en natt med en bultande hand som jag inte kan röra idag, och en arm som jag har ont i efter att jag har fått en stelkrampsspruta (eller vad det heter).

Tänk hur det ska gå om jag ska meka med hoj också! det får väl stå en ambulans utanför garaget:hihi

Nä ska plocka fram ölen nu och gå in i dimman:fyllisar

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...