Windows 7?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har funderat ett tag på att installera windows 7 istället för xp/vista. Någon som redan kör 7an och hur fungerar det?

Det finns en beta/testversion, jag trivs jävligt bra med den. Mycket små funktioner som underlättar, men inget världsomvälvande.

Ska du ändå göra om din dator så kan jag definitivt rekomendera den.

Det finns en beta/testversion, jag trivs jävligt bra med den. Mycket små funktioner som underlättar, men inget världsomvälvande.

Ska du ändå göra om din dator så kan jag definitivt rekomendera den.

sluta nu, ska jag behöva installera 7:an, har du kört Vista? klart bättre med 7:an?

ja just det, var det inte så att installerar man test/beta så får man rensa hela HD innan man kan köra den riktiga:näsblod

Jag körde vista, men körde in 7an, den är lite mer lättjobbad för datorn, men den är mycket trvligare o pyssla med.

Jag behövde köra en rensning då, men jag kommer inte ihåg om det var ett krav.

Dom har släppt en ny release av betan nu nyligen, den gamla går visst ut snart, men det kommer säkert nån crack till det oxå.

Jag körde vista, men körde in 7an, den är lite mer lättjobbad för datorn, men den är mycket trvligare o pyssla med.

Jag behövde köra en rensning då, men jag kommer inte ihåg om det var ett krav.

Dom har släppt en ny release av betan nu nyligen, den gamla går visst ut snart, men det kommer säkert nån crack till det oxå.

ok låter bra men problemet är väl att man kan inte byta från en 7:a till en annan/eller den skarpa utan att radera allt på typ C::näsblod

Bifogat

• om dator.jpg
    om dator.jpg
    237 KB · Visningar: 139
Last edited:
Spelar väll mindre roll om man måste formatera C: när man byter operativsystem för det gör man väll alltid ändå?

Har installerat win 7 nu och det funkar hur bra som helst, har installerat alla drivrutiner till allt och det bara fungerar. Har stött på några små problem med att det inte finns win 7 drivrutiner än till ex. Logitech g15 tangentbordet men vista drivrutinerna fungerar utan bekymmer.

Windows 7 får kosta vad det vill precis som med de flesta andra program laddar man bara ner det istället :tummenupp

Finns remote desktop eller motsvarande inbyggt i win7? Det utgår jag nästan ifrån men...

Vem har namngett Windows-versionerna och varför?

Ja menar...
Windows 3.11
Windows 98
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

...är det någon som ser ett samband?

windows 7 är grymt, kört det sen första betan... Flyter på som fan och rätt trevligt att pilla med

Du missar Windows 3.0, 3.1, NT 3, NT 3.1, NT 3.5, NT 3.51, NT 4 och Millennium. :hihi

...sedan alla olika versionerna, det blir ett par releaser helt klart.

Windows 7 är för övrigt ett jäkligt fint OS, kör det på min surfhäck (urtids-amd), och det rockar, jag märker ingen skillnad alls i prestanda mot XP som rullade på den tidigare (om något kanske den är lite rappare nu). :)

Bara att tanka ned från microsoft och köra deras releasekandidat.

/J

Lägg till Windows ME så får du 7st:)

Men om man lägger till 95 så blir det 8 :gnissla

Betan går inte att få tag på från MS längre men däremot RC (Release Candidate). Den kommer funka till nästa sommar någon gång. Det ska tydligen inte gå att uppdatera till en final release utan RC/beta slutar fungera och måste bytas ut helt då.

Windows 7 är klart snabbare på min laptop..synd att många av de program jag har installerat som följde med laptop:n inte fungerar.

Nu kör jag med Vista Ultimate igen.

Ett trevligt program är RocketDock. Skönt att slippa ha en "massa" ikoner på skrivbordet. Finns att hämta gratis här:
http://rocketdock.com/

Vem har namngett Windows-versionerna och varför?

Ja menar...
Windows 3.11
Windows 98
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

...är det någon som ser ett samband?

Fram till Windows XP (Där jag vill minnas att XP stod för experience?) fanns det två kodbaser för windows. En som baserades på DOS och en på NT-kärnan. Från Windows XP är DOS-basen avpolleterad. Windows XP är Windows 5.1, vilket du ser om du kör Start -> Kör -> Winver

Windows Vista är, antar jag, version 6.0 och ja, då kommer version 7 nu dårå. Sen har man bara valt "namn" på versionerna för att det ska kännas fräscht. Runt millennieskiftet skulle ju allt ha 2000 i namnet, och sen blev det flum och nu är det tillbaka med versionsnummer...

Kör sjuan sedan säkert ett halvår på båda mina privata datorer(dualboot Linux).
Stod ut med Vista ett halvår innan, och fy jävla fan vad det sög på alla sätt och vis. "Det ser finare ut än XP" säger folk. Om det är enda anledningen till att installera det psykbryt som är Vista kan jag rekommendera att köra XP och installera ett bricopack med Vista-look från www.crystalxp.net

Sjuan är en tung sten av från axlarna. En lättnad. En redeemer. Microsoft har för en gångs skull gjort nåt bra.
Installera det.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...