Windows 7?

Om jag uppgraderar från vista till windows 7 går det enkelt att gå tillbaka till vista efter att testperioden är slut eller jag av någon annan anledning vill gå tillbaka till Vista?

Kommer nog inte att köpa en licens om det blir för dyrt och pirat är inget alternativ för min del.

Svårt och svårt. Du får väl installera om Vista. Ladda ner Acronis True Image och gör en system backup. Sen kan du testa 7:an, är du inte nöjd kan du återställa som datorn var innan du installerade 7:an.

Oj nu blev det ju helt fel ser jag. Skillnaden mellan vista och 7 är det jag ville veta eftersom jag kör vista idag.

I princip samma skillnad, med någon modifikation.
Vista är SJUKT långsamt, trögjobbat, rörigt, förolämpande och småfult.

Sjuan är det inte.

Låter som om att jag ska prova.

Inga kända problem med 64bits versionen?

drar man ner betan idag är den giltig till juni 2010
då får man ta ett beslut gissar jag

tekniskt sett så är 7an version 6.1 om jag inte har fel för mig
De är så jag har förstått det också. De kunde inte behålla namnet Vista eftersom det är förknippat med något som suger, så därför blev Windows Vista 2 (6.1) istället Windows 7.

Så med andra ord nåt för oss som sitter på en budgetlaptop med ett enormt segt Vista men gillar gränssnittet?

Det är inte hälften så trögjobbat som piss-Vista. Varken för hårdvaran eller för användaren. Kör på.
Fast om datorn suger i allmänhet drar sjuan automatiskt ner på visuella konfektioner för att spara prestanda. Går säkert att komma runt, men jag har inte brytt mig eftersom jag själv inte har gamla datorer.

De är så jag har förstått det också. De kunde inte behålla namnet Vista eftersom det är förknippat med något som suger, så därför blev Windows Vista 2 (6.1) istället Windows 7.

mja det är nog till hälften sant, men den riktiga anledningen till att w7 är 6.1 är för bakåtkompabilitet med drivisar och programvaror.

Nu har jag iaf smackat in win7 och är hitills imponerad över vilken prestandaförbättring det blev. Återstår att få in lite spel och undersöka dör hur den går.

Gjorde en ren installation, köpte en 640Gb med 32 i chache för att lätt kunna återgå till gamla hdd om det kluddar.

Har kört win 7 64 bitars sen jag startade tråden och är riktigt nöjd, har inte strulat med något förutom drivrutiner i början som man fick köra i kompatibilitetsläge för vista.

Inga problem med spel eller nått, 5 av 5 :tuttar

Jag körde i Windows 7 igår och den funkar hur bra som helst. Enormt mycket snabbare än Vista på allt och dessutom snyggare. Mycket nöjd, tack för tipsen!

Jag lyckas inte installera 7:an på separat partition, D:, XP ligger kvar på C:.

Det blir felmeddelande och den vill bara starta i felsäkert läge.
Jag tog till slut och formaterade partionen i Win 7-installationen men det ligger kvar felmeddelande när jag startar upp.

Vad gör jag fel?
Och hur får jag bort att den tror att jag har Win 7 i systemet?

Ingen som har något tips?:confused:

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...