Winblads revansch & comeback till SM i roadracing och Superbike!

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Fotosession :kär

37340850_1837586666329513_6013483616363872256_n.jpg

PRINCE :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag kan kopiera in ett par inlägg som jag gjorde på Facebook för ett litet tag sedan. Hur märkligt det än låter så tar det ibland mycket energi att skriva inlägg och därför har jag tyvärr valt bort sporthoj.com som plattform verkar det som. Det är inget aktivt val utan det har bara blivit så.

9:november
Efter en längre tid av en hemsk utmattningsdepression och riktigt svåra sömnbesvär så verkar det värsta vara bakom mig nu. I september fick jag en knäledsoperation och sedan dess har jag kunnat fokusera väldigt mycket på träning och återhämtning, samtidigt som jag tog ett steg bort från sociala medier ett tag.

Nu när jag känner mig bättre så vill jag berätta om hur jäkla bra det går ???? Häromveckan fick jag in hela 21,5 träningstimmar och sedan september har jag tappat 5kg på vågen, och 4kg återstår att gå ned.

Igår kväll gjorde jag ett konditionstest hos Aktivius och med tanke på hur lite jag har hunnit träna så har jag en bra grund att utgå från. Mitt V02max (maximal syreupptagning) ligger just nu på 49 vilket enligt skalan är bra. Eller Excellent till och med. Det är en bra start åtminstone men inte på långa vägar i närheten av mitt mål.
Jag har känslan av att det här kommer bli en bra vinter ????????

10 november
Även om jag inte kan optimera min utveckling och träning med värdefull hojkörning under vinterhalvåret så finns det ingen ursäkt för att inte optimera sin vikt, kondition och muskelmassa inför säsongsstarten. Man gör det man kan med det man har. Det är drygt 150 dagar kvar innan allting börjar igen. Tills dess att jag kommer köra hoj igen så kommer ni kunna följa min träning och förberedelser här

45751602_1994666800621498_4073318228720353280_n.jpg


11 november
55 dagars av dieten har passerats och egentligen har jag väl inte varit mer hungrig än vanligt utan ätit så stora portioner jag har känt för, så ofta jag har varit hungrig. Ganska bekvämt alltså ???????? Målet är att vara viktstabil på 80kg

45798000_1996114090476769_5297130895851913216_n.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas


Ett podcastavsnitt om mig, min skada och min hojkörning, inspelad av roadracing.se under SM-finalen i Anderstorp 2018 efter att ha kört in på en 10:e plats i det tuffaste startfältet på länge.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är 582 dagar, 12 timmar och 10kg mellan bilderna. Vilken jävla resa det har varit!

49900243_10155641400747105_424450606883667968_n.jpg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fortsätt kämpa på! :) Och fortsätt gärna uppdatera SH. Det är uppskattat!

Skrivs det lite för att det tekniskt är för mycket jobb? (svårt logga in? loggas ut?)
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Det är 582 dagar, 12 timmar och 10kg mellan bilderna. Vilken jävla resa det har varit!

49900243_10155641400747105_424450606883667968_n.jpg
Du verkar väl motiverad Rickard. Kul att se och lycka till! /BG
Fortsätt kämpa på! :) Och fortsätt gärna uppdatera SH. Det är uppskattat!

Skrivs det lite för att det tekniskt är för mycket jobb? (svårt logga in? loggas ut?)

Kommer inte att överge Sporthoj.com i första taget Swedie men det vore vääääldigt skönt för en digital analfabet som mig om jag slapp beskära bilderna varje gång som jag ska ladda upp en sådan på sidan. Vet inte om det är en dyr eller svår teknik att få till men på facebook verkar beskärningen på något magiskt sätt sköta sig själv. Jag har aldrig blivit nekad att ladda upp en bild där som jag tyvärr blir nästan varje gång på SH om jag inte först grejjar runt med den i något ritprogram som jag egentligen inte begriper mig på. /Björn
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Får man automagiskt tv-bärar posen av att lägga på sig några kg muckler?

Jag spänner ju musklerna på båda bilderna, då får man automatiskt det ja ;)

Fortsätt kämpa på! :) Och fortsätt gärna uppdatera SH. Det är uppskattat!

Skrivs det lite för att det tekniskt är för mycket jobb? (svårt logga in? loggas ut?)
Jag har minskat på skrivandet mycket för att jag drog på mig en svår utmattningsdepression som tillsammans med mycket jobb och RR blev för mycket. Men det lite kluriga med SH är gränsen för bildstorlek tycker jag. Det är så många gånger man får förminska bilden i ett program och det går mindre smidigt i en iPhone tycker jag. Jag har inga planer på att helt överge SH men det fick läggas på is under den svåra tiden.

Du verkar väl motiverad Rickard. Kul att se och lycka till! /BG

Tack BG! detsamma!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har minskat på skrivandet mycket för att jag drog på mig en svår utmattningsdepression som tillsammans med mycket jobb och RR blev för mycket. Men det lite kluriga med SH är gränsen för bildstorlek tycker jag. Det är så många gånger man får förminska bilden i ett program och det går mindre smidigt i en iPhone tycker jag. Jag har inga planer på att helt överge SH men det fick läggas på is under den svåra tiden.

Förstår dig, svårigheter i livet som vi båda på olika sätt fått erfara är fan inget kul.... Man vet man ska hålla sig positiv och "kämpa på". Jag ser det snarare som en avstängningsknapp under perioder. Mitt sätt har varit att spela datorspel. Man gräver ner sig i annat att tänka på och göra. Man måste på något sätt skita i att tycka synd om sig själv.... och det menar jag inte på något illa sätt mot dig eller annan. Utan det kanske det är vad tänka positivt betyder, att man iaf inte tänker för negativt. För stundvis är det mörkt..

Tyvärr är mjukvaran på SH rätt gammal och erbjuder inte allt för många valmöjligheter runt bilder. Men skall kika :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tyvärr är mjukvaran på SH rätt gammal och erbjuder inte allt för många valmöjligheter runt bilder. Men skall kika :)

För något/några år sen funkade det, bara välja bild så sköttes det automagiskt när man klickade ladda upp, blev jätteglad då för innan hade jag varit tvungen att beskära eller förminska bilderna men det gick ett tag och efter någon uppdatering var det tillbaka till det gamla igen.

Borde alltså finnas stöd i mjukvaran för det, har iaf. funkat ett tag. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
För något/några år sen funkade det, bara välja bild så sköttes det automagiskt när man klickade ladda upp, blev jätteglad då för innan hade jag varit tvungen att beskära eller förminska bilderna men det gick ett tag och efter någon uppdatering var det tillbaka till det gamla igen.

Borde alltså finnas stöd i mjukvaran för det, har iaf. funkat ett tag. :)

Ja ren felstorlek är inga problem. Av någon anledning var det på 2mb .... vilket kan ha varit en temporär grej för så lite är ju orimligt! :) Nu är det 8 mb och det ska räcka till de flesta scenarion!

Det jag menade på i mjukvaran är att kunna ställa in att acceptera original och att de ska skalas ner till X bredd/höjd, beskärning samt komprimeringsprocent. Det stöds inte naturligt i vBulletin tyvärr.

Allt handlar egentligen om filutrymme, då det är det som är dyrt i en webbhostingmiljö.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det jag menade på i mjukvaran är att kunna ställa in att acceptera original och att de ska skalas ner till X bredd/höjd, beskärning samt komprimeringsprocent. Det stöds inte naturligt i vBulletin tyvärr.

Allt handlar egentligen om filutrymme, då det är det som är dyrt i en webbhostingmiljö.
Finnst det inget API i vBulletin, så att en extern modul kan hantera bilder? Finns det inte färdiga DLLer för att hantera bilder så är det ju gjort på en grisblink att kasta ihop en i C# tex. Visst, du kanske får ta emot en del trafik in till siten om folk laddar upp stora bilder, men blir allt max 1280 brett tex så blir det ju minimala filer att spara.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Finnst det inget API i vBulletin, så att en extern modul kan hantera bilder? Finns det inte färdiga DLLer för att hantera bilder så är det ju gjort på en grisblink att kasta ihop en i C# tex. Visst, du kanske får ta emot en del trafik in till siten om folk laddar upp stora bilder, men blir allt max 1280 brett tex så blir det ju minimala filer att spara.

vBulletin är inte direkt modulbaserat :D mer "Plugin" där man hookar in sig på vissa ställen i koden och man kan där modifiera input vs output. Men allt är "hack" enligt mig.

Men förhoppningsvis den större filstorleken jag ändrat till nu löser problemet så länge.

Kanske dags att fundera på att byta ut mjukvaran helt, alternativt iaf uppgradera till vBulletin 5.

Vi kan snacka vidare här:
https://www.sporthoj.com/forum/show...rum-eller-nyare-version&p=6405044#post6405044

(startade ny tråd så denna inte blir kapad)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu var det ett tag sedan jag var aktiv här men jag tänkte ändra på det. Sedan min operation den 21 januari så har det varit en hel uppsättning små och stora komplikationer som närmast kan beskrivas som en mardröm de första fyra veckorna, därav min frånvaro här på sociala medier. I torsdags så träffade jag min kirurg och en sjukgymnast på Karolinska och de kunde åtminstone konstatera att allting verkar gå enligt planen, så nu först får jag äntligen belasta foten och påbörja min rehabilitering. I skrivande stund har jag dock nästintill obefintlig funktion i vaden och en promenad gör mig sängliggandes resten av dagen på grund av utmattning och smärtor. Samtidigt försöker jag förstå hur min fot fungerar numera när den tydligen vrids uppåt när jag försöker vrida foten inåt. Så ser förutsättningarna ut medan säsongen kryper allt närmare. Det är nedslående hur mycket muskler, styrka och kondition man kan tappa på två månader, men det var jag egentligen förberedd på. Jag har i alla införskaffat mig en Yamaha-tröja som den märkesnörd jag försöker vara! Nu gör vi som vi alltid gör och borrar ner huvudet och kör på så att det blir någon ordning på kroppen!

54236898_2176978369057006_2889244742200066048_o.jpg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Låt säga du inte själv skulle rejsa, så hoppas jag du kan välja en fortsättning inom racing som coach och instruktör. Bara lite pepp mannen, pepp pepp! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top