Wheelie-burnis

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Är det möjligt att köra på slangen medan det spinner? Det borde vara det tycker jag. Inte för att jag har någon chans att lyckas själv men...
Finns det någon som gör detta trick? Bilder, filmer?

Omdu har tolvstag så kan du ställahojen på det o spinna. Men spinna bakhjulet på balanspunkten, då får du nog be Penn o Teller hjälpa dig.

Mmm man har ju sett folk spinna bakdäcket medan dom kör med 12an i, men att köra bakhjul burnandes på nåt annat sätt, umm good luck:gnissla

på en oljefläk möjligt vis, men det är för få som kan behärska det eller är vana med det så de skulle nog vurpa av förvåningen.

nu har ju säkert denna killen wheeliebars, just för att inte slå över.

Bifogat

• wheelieburn.jpg
    wheelieburn.jpg
    48 KB · Visningar: 304
nä.. jag ser inte wheeliebars på den...

haha ja testade köra bakan med en polares stalker när de va blött å geggigt en gång.. de går :tummenupp

har råka gjort de.
med xr,n. lätt lutning för de va kurva vitfläck och blött.
åkte bredställ på baken med framhjulet i luften.. nu snackar vi max 2 meter innan man släppte.
de va grymt äckligt. :näsblod

Med SuperEnduron på grus händer det hela tiden, vilt skottandes bakhjul medans framhjulet är en halvmeter upp i luften.

Det där var väl han som ställde upp hojen på ett depåstöd, växel i, full mutter och när starten gick så knuffade han ner hojen och åkte 402 med fullt hjulspinn hela vägen :jisses

Njaä, har aldrig sett en bild på den med kåpa. Den var kortare och hade en V8 på tvären med direktdrivning.

Kanske var en copycat:yoparty

Med SuperEnduron på grus händer det hela tiden, vilt skottandes bakhjul medans framhjulet är en halvmeter upp i luften.

Mmm just det på grus går det ju, hade jag glömt av :D , händer mig ibland när jag försöker wheela på grus:gnissla .

Men på asfalt är det ju i princip omöjligt att göra det kontrollerat :rolleyes:
Nog lite svårt att göra det till ett kontrollerat stunttrick :näsblod

Det där var väl han som ställde upp hojen på ett depåstöd, växel i, full mutter och när starten gick så knuffade han ner hojen och åkte 402 med fullt hjulspinn hela vägen :jisses

Nix, inte han. Snubben du tänker på heter E.J. Potter och körde med Chava V-8 på metanol och ca 500 hästar. Jag startade en tråd om det för ett tag sedan, ligger här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99793

Han som börnar och wheelar samtidigt heter Boris Murray och bilden är tagen 1971. Han har 2 st 750 cc nitrosörplande Triumph-motorer. Körde 8.74sek/282km/h på 402 m på just denna repan på bilden ovan! Bra gjort med tanke på vad han gör på bilden... Tänk på att det var 1971 också.

Har varit dum vid ett par tillfällen och försökt dra upp den på slangen när däcket är kallt och inte kanske varit ultimata förhållanden ute heller, har hänt vid ett flertal tillfällen på samma jävla ställe, kanske ska dit med sopkvasten eller sluta försöka där.

Men första gången var det riktigt jävla otäckt, förstod inte riktigt vad som hände.

Nix, inte han. Snubben du tänker på heter E.J. Potter och körde med Chava V-8 på metanol och ca 500 hästar. Jag startade en tråd om det för ett tag sedan, ligger här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99793

Han som börnar och wheelar samtidigt heter Boris Murray och bilden är tagen 1971. Han har 2 st 750 cc nitrosörplande Triumph-motorer. Körde 8.74sek/282km/h på 402 m på just denna repan på bilden ovan! Bra gjort med tanke på vad han gör på bilden... Tänk på att det var 1971 också.
Har läst en massa om de där snubbarna.Riktigt coola faktiskt.Men en sak som slog mig var,undrar hur tidtagningen funkade på den tiden.Fanns ju inte direkt några datastyrda system.Satt det 2 stycken med varsitt stoppur o klockade manuellt månne??:tungan

P.s om man vill se potter köra så är det bara att googla på hans namn så dyker det upp små sekvenser med honom i samband med evel knievils körningar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti