Mr. Dante
MaChInE hEaD
Nyteknik skrev:Vem körde en motorcykel med Aprilias 450 twin så att du hörde?
Den var på Cross VM i Uddevalla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Vem körde en motorcykel med Aprilias 450 twin så att du hörde?
Mr. Dante skrev:Den var på Cross VM i Uddevalla
Ninjaboy skrev:Den fick väl bara tävla i cross på dispens så de visste väl redan från början att den var oanvändbar där annat än som test. Det måste väl vara för ersättaren till RS250 då, en twin kan ju bli högvarvigare än en stånka så det passar väl bra till race. Men om den har lägre effekt och högre vikt än gamla Suzuki-motorn så är det ju inte så bra.

Supermoto skrev:Det som funkar för motard borde ju inte vara direkt kass i MX heller.
Nyteknik skrev:En sporthoj på 450 cc kommer inte intressera speciellt många. Det framstår som en, om än kul, så ganska konstig idé.
Ninjaboy skrev:Jag tror intresset är minst lika stort som det var för RS250, hur stort det nu var. Det vore coolt om de fick tävla mot varandra i 250 SP, kanske man borde tillåta vissa uppdateringar för RS250 då eftersom 450:n säkert är utvecklad en del sedan RS250:n. I cross tävlar ju 250 2t mot 450 4t och det går ju jämnt.
Jörgen Player Special skrev:Jo det skulle man ju kunna tänka sig att man kunde göra. Men då ska ju kära aprilia släppa hojen först.
/JPS
Nyteknik skrev:Och det känns tyvärr oerhört avlägset.
Inte jag, jag har hört från säker källa att det redan finns en RSV450!Jörgen Player Special skrev:Ja tyvärr... Nu är vi överens igen! Vad är det här?![]()
/JPS
Torkel skrev:Inte jag, jag har hört från säker källa att det redan finns en RSV450!
(Mina drömmar brukar slå in lite då och då nämligen...)
Ehum, min källa står ju skriven i klartext! (med lite trick!Nyteknik skrev:Skojar du eller kan du avslöja din källa?
)Torkel skrev:Ehum, min källa står ju skriven i klartext! (med lite trick!)
Goodstuff skrev:Med tanke på aprilias extremt goda finansiella situation är nog en sådan hoj ganska avlägsen. Tyvärr.
oFFkeFF skrev:Varför då egentligen? Fyrtaktsmotorn är klar, chassit skulle förmodligen bara att vara små förändringar för att passa in motorn. D.v.s ny hoj, för nada mer eller mindre utvecklingskostnader.
Nyteknik skrev:Men vem 17 ska köpa den när det finns 600r?
Nyteknik skrev:Men vem 17 ska köpa den när det finns 600r?
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!