Nyteknik skrev:Men vem 17 ska köpa den när det finns 600r?
Jag skulle gärna köpa en.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Men vem 17 ska köpa den när det finns 600r?
oFFkeFF skrev:Samma personer som tycker det är roligare med hojar som väger 140kg istället för 170-180kg.
Dessutom finns det fortfarande gott om marknader där man betalar både skatt och försäkring efter antalet CC, vilket gör det fördelaktigare än större motorer.
oFFkeFF skrev:Varför då egentligen? Fyrtaktsmotorn är klar, chassit skulle förmodligen bara att vara små förändringar för att passa in motorn. D.v.s ny hoj, för nada mer eller mindre utvecklingskostnader.
Goodstuff skrev:Är man ett företag på gränsen till konkurs är kanske inte nya modeller det första man behöver lösa, om än billiga sådana. Dessutom är nog försäljningspotenialen för en sådan hoj begränsad. Tror jag. Skulle gärna ha en själv om den kommer och man har pengar.
oFFkeFF skrev:Det saknas exempelvis en mellanstor modell i deras program.
Aprilia är ett "udda-märke", och allt för att öka volymerna i alla segment skulle nog göra dem gott.
Nyteknik skrev:Om efterfrågan var tillräckligt stor skulle vi ha sett sporthojar på 450 cc för länge sedan. Men sanningen är ju att små sporthojar aldrig har intresserat fler än en handfull entusiaster utanför Japan. Det är förstås ingen slump. Även om vi skulle köpa en Aprilia 450 direkt för att den är en fantastisk motorcykel verkar det ekonomiskt oförsvarbart att lansera en sådana hoj i Europa. Aprilia som är i stort behov av $ kommer högst osannolikt att satsa deg på ett så osäkert projekt. Synd som fan.
oFFkeFF skrev:Har du vart i italien/spanien/frankrike/england/Thailand/indien? Där vimlar det av små 400'or etc, rs250, nsr250 etc.
Men visst, skulle vara vågat att satsa på att sälja stora mängder rs450 i norden/usa etc.
Nyteknik skrev:Om efterfrågan var tillräckligt stor skulle vi ha sett sporthojar på 450 cc för länge sedan. Men sanningen är ju att små sporthojar aldrig har intresserat fler än en handfull entusiaster utanför Japan. Det är förstås ingen slump. Även om vi skulle köpa en Aprilia 450 direkt för att den är en fantastisk motorcykel verkar det ekonomiskt oförsvarbart att lansera en sådana hoj i Europa. Aprilia som är i stort behov av $ kommer högst osannolikt att satsa deg på ett så osäkert projekt. Synd som fan.
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |