Webradio SM i Anderstorp 7-8 augusti

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Adressen finns på www.anderstorpraceway.se

Resultaten kommer att publiceras där löpande så snart de är officiella.

För er som inte orkar kommer länken här:
mms://89.221.240.141/roadracingsm2010
 
Last edited:
länk till mylaps....
 
:hej

Eftersom jag inte kunde komma ner till Anderstorp så lyssnar jag på er.:banana
Synd att inte fler har webradio

// Anette
 
varför finns det inte på mylaps??

vad är buller gränsen??
 
Bra rapportering från R600!!
Jeflar vad synd att Viktor Osberg inte knep en pallplats. :gnissla

Saknar namn på några kurvor, vilken är Halkhögern och Grand Prix-kurvan? :va

FILE0000227.jpg


800px-Scandinavian_Raceway.svg.png


anderstorp.jpg
 
Last edited:
Samma gräns som alla andra tävlingar i år.


Men den godtyckliga mätmetoden är verkligen under all kritik. Hojar som var ok i Linköping och Karlskoga är nu inte ok!!!
Det skulle vara önksvärt med tekniska baskunskaper innan nya regler skrivs och utövas...
 
Tack :tummenupp

Fast nu blev det inte lättare...

Atlaskurvan => Läktarkurvan => Mattssonkurvan = Halkhögern

Läktarkurvan? Vad menar du? Atlas=Mattson=Halkhögern=samma kurva men olika namn. Nån läktarkurva har vi inte här.

Men den godtyckliga mätmetoden är verkligen under all kritik. Hojar som var ok i Linköping och Karlskoga är nu inte ok!!!
Det skulle vara önksvärt med tekniska baskunskaper innan nya regler skrivs och utövas...

Det skulle också vara önskvärt att förare inte bytar ljuddämpare efter att dom klarat sej....
 
Last edited:
Läktarkurvan? Vad menar du? Atlas=Mattson=Halkhögern=samma kurva men olika namn. Nån läktarkurva har vi inte här.
Konstigt, enligt två av banskisserna (se ovan, kurva 8 samt 24) finns det en sån? :va
Var hittar man en officiell banskiss, det finns ingen på www.anderstorpraceway.se

Hittade ytterligare en med en "Laktarkurva"

anderstorp.jpg


Har i alla fall förstått hur de ligger till nu. :tummenupp
 
Det skulle också vara önskvärt att förare inte bytar ljuddämpare efter att dom klarat sej....

Jag kan endast med säkerthet bekräfta att vi inte byter tillbaka till något som inte tidigare varit ok på svenska banor. Däremot använde vi i Finland andra ljuddämpare för att spara de som var ok i Linköping.

Tolkningen i Karlskoga förra helgen var ok. Där statisk mätning efter tidsträning och race endast användes för uteslutning.

Sen är frågan om uteslutning är rätt straff om man tittar i SVEMO motorkalender

* 14.1.3 Uteslutning ur heat/tidstillägg eller motsvarande
Utdelas vid grövre förseelser, i första hand sådana som påverkat eller kunnat påverka tävlingsresultatet. Kompletterande regler kan finnas i SR.
* 14.1.4 Uteslutning ur tävlingen
Utdöms vid grova förseelser under eller i samband med tävlingen, i första hand där annans säkerhet åsidosatts eller om förseelsen kan betraktas som osportslig. Kompletterande regler kan finnas i SR.

Jag anser inte att överskrida ljudet är tillräckligt när förarna gör vad de kan. Det är både stora som små hojar som skurit pga försök med extra ljuddämpning som inte stöds av mctillverkaren, både 4T & 2T

Vettiga regler behövs om inte roadracing helt ska försvinna i Sverige.
Nu är det ju inte mycket kvar av SM (20st 125cc, 18st 250cc & 16st SST600) och skulle dagens regel med mätmetod användas skulle ungefär hälften bort i varje klass

Inte roligt för de som är unga idag och vill satsa, själv kan jag efter 20år dra mig tillbaka det är inget problem.

Stefan det är inte dig jag klagar på utan den godtyckliga mätmetoden
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top