Webes Trophy 2005!

Spöa Herr Player Special i alla kval och alla race på alla banor! :smasha
Och spränga minutvallen på Sviestad förstås men det är ju min livsuppgift så det behöver jag knappt skriva ner, hehe! (Obs minutvallen ska sprängas med en Barilla RS250 annars är det ingen sport!)

Vara snabbare än den skenande Älgen är mitt största mål. Sen ska man ju inte få dangel av Pelle K heller men det kan bli svårt. Tider... Snabbare än förra året. Lite poäng borde ju kunna rammla in me.

Torkel skrev:
Spöa Herr Player Special i alla kval och alla race på alla banor! :smasha

Då är det kanske bra att studera hans åkstil, här från SM på Knudan

Bifogat

• JPS 252_5235 SH.jpg
    JPS 252_5235 SH.jpg
    89.2 KB · Visningar: 103
Canoly skrev:
Då är det kanske bra att studera hans åkstil, här från SM på Knudan
Han ligger före Henke? Omöjligt, det måste vara varvning på G! :confused:

Da Weasel skrev:
Lova att inte grina alltför mycket när jag rullar över mållinjen före dig med din gamla R1:a :hihi

Mina mål...

Kvala bättre
Ta poäng i samtliga race...

1.13 Åsen
55´or på Sviestad
1.08 Knudan
1.44 Anderstorp
45´or på Falken

Vi får väl se hur långt det räcker :D

He he he.. Lägger till:

Kvala in före Andreas i alla race!

På så sätt får vi äta Geléhallon varje racehelg Andreas! :rofl

1,15 på Gelleråsen och under minuten på Sviestad. Och inte krasha varje gång, såklart. :D

Nr:18 skrev:
Kommer att köra de sprintrace som inte krockar med ERF och som ligger här i närheten, dvs falkenberg, knudan och a-torp.

Med ÖVER 1000 mil (ja ni läste rätt) i sadeln på Atorp denna säsongen så vore det väl fan om du inte kunde fixa 1.42 iaf... :fatta!

He he, kul detta.

Goodstuff skrev:
Att Oscar spöar Nyteknik tor jag är ganska klart, ungefär som att Nyteknik spöar mig, men klarar du topp fem blir jag grymt imponerad.
Goodstuffs progonser ska tas med en nypa salt. Inför denna säsong lovade han högljutt att vara snabbare än mig vid alla individuella möten. Se hur det gick. Patetiskt.

oFFkeFF skrev:
Hähä, mycket tjäbbel över vintern kan det bli.
NyPanik kommer visserligen kapa tid med sin nya Honda, fast frågan är om det blir så mycket som han verkar tro..
Oscar, ja, nog fanken kommer han åka fortare nästa år, men topp5, ja då blir jag rejält överraskad. Iofs, om halva toppen är ute och åker EM kanske han får chansen.
Själv, ja fanken nästa år ska jag iaf kunna slåss om poäng på alla banor.
Varvtider som jag vill kunna prestera nästa år.
Anderstorp, 1.42.xx
Sviestad 55.xx
Falkenberg 45.xx, kanske 44 om man får åka lite mer i torrt där
Karlskoga 1.11.xx
Knutstorp 1.05.xx, helst 1.04

Vart dessa tider räcker till nästa år vetifanken, 250 blir hårt nästa år.
Eftersom Mumlan numer nästan bara vågar ERF, så känns gamla utmaningarna där en aning passé, men eftersom NyPanik är så kaxig efter sina framgångar, ska man väl göra allt för att hålla honom bakom sig nästa år.

Efter provkörning av Racerpelles TZ av samma typ som min den 24/10 kunde jag konstatera att min led av något allvarligt fel. Pelles hade ju ett mellanregister och sparkade brakade loss rejält över 10.000. Skillnaden mellan min -94 Yamaha och min nya -97 Hondan är duktigt stor. Om det inte syns lika tydligt i tiderna kommer jag verkligen bli besviken.

1.11 på Gelleråsen? Alltså 3 sek snabbare efter vintern med samma hoj? Tufft.

Ser fram emot träningarna nästa år och att kunna dra nytta av varandra för att bli snabbare. :tummenupp

Nyteknik skrev:
He he, kul detta.

Goodstuffs progonser ska tas med en nypa salt. Inför denna säsong lovade han högljutt att vara snabbare än mig vid alla individuella möten. Se hur det gick. Patetiskt.

Efter provkörning av Racerpelles TZ av samma typ som min den 24/10 kunde jag konstatera att min led av något allvarligt fel. Pelles hade ju ett mellanregister och sparkade brakade loss rejält över 10.000. Skillnaden mellan min -94 Yamaha och min nya -97 Hondan är duktigt stor. Om det inte syns lika tydligt i tiderna kommer jag verkligen bli besviken.

1.11 på Gelleråsen? Alltså 3 sek snabbare efter vintern med samma hoj? Tufft.

Ser fram emot träningarna nästa år och att kunna dra nytta av varandra för att bli snabbare. :tummenupp

Minns knappast goodstuff som högljudd, men men..
Det räcker med att kapa av 1.9 sekunder för att det ska bli en 1.11 på karlskoga, vilket bör gå om man hittar lite flyt.
Sen får vi se om det blir samma hoj eller inte, det luktar Yamaha till nästa år..
Blir det samma honda, blir det fler pållar i hojen.
Men kaxigt nog ska jag säga att de mesta förbättringarna till nästa år ska vara den som sitter på hojen.

Anderstorp 1.48.xx
Sviestad 59.xx
Knutstorp 1.06.xx
Falkenberg 46.xx
Gelleråsen 1.14.xx

Dessutom ska jag fortsätta med att spöa Titum och sätta snabbare tid än Mumlan körandes sin uberkittade monsterfyrtaktare på Knutstorp.

oFFkeFF skrev:
Minns knappast goodstuff som högljudd, men men..

Den jäveln har ju vattenkammat sitt inlägg från i vintras:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=538119&postcount=148

Moderatormissbruk. Där stod något betydligt mindre ödmjukt från början. Något om en skadeskjuten höna etc.

oFFkeFF skrev:
Det räcker med att kapa av 1.9 sekunder för att det ska bli en 1.11 på karlskoga, vilket bör gå om man hittar lite flyt.
Sen får vi se om det blir samma hoj eller inte, det luktar Yamaha till nästa år..
Blir det samma honda, blir det fler pållar i hojen.
Men kaxigt nog ska jag säga att de mesta förbättringarna till nästa år ska vara den som sitter på hojen.

Dina tider på Gelleråsen i år:
1:14,5 på kvalet
1:14,8 på racet

För att komma ner till 1:11,9 måste du kapa 2,6 sek.

Försöka hålla mig på hjulen och köra så många rejs som min ekonomi klarar.
Den enda tid jag skall under är 1.07 på Knudan.

Tja, som vanligt:

* Köra så mycket ekonomin tillåter.
* Köra 55 på Svista och 1.13 på Åsen.
* Ta poäng minst hälften av alla tävlingar jag ställer upp i.
* Prova minst ett ERF
* Vara snabbare än Eus, Pvcraketen, Pingvinen, Hagster.

Den sistnämnda är iofs inte ens en utmaning men han måste stå med på listan ändå.

Nyteknik skrev:
Den jäveln har ju vattenkammat sitt inlägg från i vintras:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=538119&postcount=148

Moderatormissbruk. Där stod något betydligt mindre ödmjukt från början. Något om en skadeskjuten höna etc.

Dina tider på Gelleråsen i år:
1:14,5 på kvalet
1:14,8 på racet

För att komma ner till 1:11,9 måste du kapa 2,6 sek.

1.13.8 på kvalet på sista karlskoga. 1.9 bort och det är 11.9 :tungan
Tyckte det kändes sakta, och utan flyt. Inget av mina karlskogarejs var något under av motivation i somras heller. Först vurpa och stukad fot, sen kramp i höften. Sista rejset blev bara massa tokstress med krångliga transporter, lossnad växellåda etc, dessutom gällde det ingenting, utan kändes mest som en träning. Visst jagade lite på fredriksson, som inte heller körde fort, men så gjorde man misstag så fort man kom ifatt.
Dessutom körde ju du med din slöhög 13.1, och det ska man ju definitivt åka fortare än :tungan

Klota mindre än 2003
Under 1.10 på knutan så snabbt som möjligt
Snabbare än gammelfarfar på sammtliga banor

Ja jag får väl signa upp mina kommande tider oxå då så jag vet hur illa jag gissade sen efter säsongens slut.

Sviesta 53:99
Atorp (Sketbana !) 1.43:99
Åsen 1.10.5
Falken 45:1
Knutstorp 1.05:5

Vet ju fortfarande inte om jag har råd att köra nästa säsong men om det blir så blir det nog med ny hoj ... hehe, och utan personskador och inga andra vurpor än fina lowsiders.

// drutt

Last edited:
oFFkeFF skrev:
1.13.8 på kvalet på sista karlskoga. 1.9 bort och det är 11.9 :tungan
Tyckte det kändes sakta, och utan flyt. Inget av mina karlskogarejs var något under av motivation i somras heller. Först vurpa och stukad fot, sen kramp i höften. Sista rejset blev bara massa tokstress med krångliga transporter, lossnad växellåda etc, dessutom gällde det ingenting, utan kändes mest som en träning. Visst jagade lite på fredriksson, som inte heller körde fort, men så gjorde man misstag så fort man kom ifatt.
Dessutom körde ju du med din slöhög 13.1, och det ska man ju definitivt åka fortare än :tungan

Var hittar man resultaten från det racet?

Du säger alltid att det går utan flyt och känns långsamt. Jag har upplevt varje race som en balans på gränsen till vad jag och hojen klarar av.

Det känns som du skulle kunna bli snabbare genom att sluta behöva tänka på materialproblem. Bättre planering, förberedelse etc.

Chris Ash skrev:
Anderstorp 1.48.xx
Sviestad 59.xx
Knutstorp 1.06.xx
Falkenberg 46.xx
Gelleråsen 1.14.xx

Dessutom ska jag fortsätta med att spöa Titum och sätta snabbare tid än Mumlan körandes sin uberkittade monsterfyrtaktare på Knutstorp.

Apapap!!! fortsätta spöa mig??? :kocko

Den enda gången du "spöade" mig var på knutstorp där det sedan visade sig att jag hade pajat ligament i axeln och hade en avsliten magmuskel sedan lördagen(du vet, tapade bromsklossen i fram :näsblod )

tänk på att på falkenberg varvade jag dig två (2) gånger (på samma race)

Här är det jag "ska" klara

Anderstorp 1.46.xx
Sviestad 58.xx
Knutstorp 1.05.xx
Falkenberg 44.xx
Gelleråsen 1.11.xx

Nyteknik skrev:
Var hittar man resultaten från det racet?

Du säger alltid att det går utan flyt och känns långsamt. Jag har upplevt varje race som en balans på gränsen till vad jag och hojen klarar av.

Det känns som du skulle kunna bli snabbare genom att sluta behöva tänka på materialproblem. Bättre planering, förberedelse etc.

På karlskogas hemsida.

Inte alltid, dock vid ett flertal tillfällen i somras, men det har vart känslan, att man bromsat lite för mycket och åkt för sakta helt enkelt. Karlskoga har jag problem med flyt på, samma på knutstorp i vissa partier. Där man åker och gör småmissar som man inte kan klaga på materialet på, utan på chauffören.
Och visst vill man sluta tänka på materialproblem, den här säsongen var inget vidare, bara ett rejs som kändes bra genomfört och det var b-rejset på sviestad, där jag kände mig nöjd med både hojen och mig själv.
Men samtidigt så har jag förbättrat mig på nästan alla banor jämfört med förra året. Så det känns positivt inför nästa år. Att plocka lika mycket nästa år känns inte alls omöjligt.

Sviestad 1.3 sekunder
karlskoga 2.2
Knutstorp 2.3
Falkenberg var ny för i år, och anderstorp, tja, där lyckades jag aldrig få ett klockat varv när hojen funkade som den skulle.

titum skrev:
Apapap!!! fortsätta spöa mig??? :kocko

Den enda gången du "spöade" mig var på knutstorp där det sedan visade sig att jag hade pajat ligament i axeln och hade en avsliten magmuskel sedan lördagen(du vet, tapade bromsklossen i fram :näsblod )

tänk på att på falkenberg varvade jag dig två (2) gånger (på samma race)

Här är det jag "ska" klara

Anderstorp 1.46.xx
Sviestad 58.xx
Knutstorp 1.05.xx
Falkenberg 44.xx
Gelleråsen 1.11.xx

Du är värre än mumlan....vad jag vet var Falkenberg innan Knutstorp.
Jaja, du kommer få pisk, vänj dig vid tanken. :tungan

Edit: Dessutom varvade du mig fan inte två gånger! En gång, tack vare att min hoj hade fått förstoppning eller nåt och toppade 160 på rakan. Njut av det så mycket du kan i vinter.....

Last edited:
*/ ?>
Back