Webes Trophy 2005!

stavgren skrev:
:hihi
Kombinera det med ett varv i depån natten innan race o "justera" in fjädringen åt konkurrenterna.

edit (innan jag får nypanik på mig):
Jag ska piska lugna-linjen-valmers o Fagster. 1.19 på åsen borde räcka. 1.15 för att göra det ordentligt.

Satan det är därför Subban har sladdat så dant... Då det är fler som har lärt sig att det går att fuska sig till talang :huvet

DP #70 skrev:
Tänkte inte på det...

Då kanske man får justera tiden lite uppåt, det lär ju knappast gå fortare med den nya sträckningen.

Ja och förhoppningsvis kan man få liite mer värme på båda sidorna. Eller så får vi helt enkelt en ny vänster att lägga sig i!
Torkel #53 kommer dock inte ha det problemet 2005

Bifogat

• Herbie.jpg
    Herbie.jpg
    36.7 KB · Visningar: 95
Jörgen Player Special skrev:
Ja och förhoppningsvis kan man få liite mer värme på båda sidorna. Eller så får vi helt enkelt en ny vänster att lägga sig i!
Torkel #53 kommer dock inte ha det problemet 2005

Herbie rockar hårdast.

Macke skrev:
Slapp bjuda på Geléhallon efter denna säsong i alla fall. En säsong som gick mycket bättre än jag trott. Slutade med en 13:e plats i sista racet, nåt som jag var grymt nöjd med.

He he he.. Jag slår till med en helgardering a´la DQ.

Sitter ju på ny hoj til i år så..
Men har svårt att tro att en -04 ZX10 skulle vara sämre än en -99 R1..

Allt beror nog på hur lång tid det tar att hitta rätt på hojen och vänja sig vid +30-35 hk och bättre bromsar.

Målet är fortfarande att kvala in till alla tävlingar, ta mig i mål (köra på säkerhet), och så ta mina första SM poäng. Hur många?
Hmmm... Snitta 1 pinne per race kanske. :va

Tider då...
1.13 tider på Åsen (1.13.999)
55'or på Sviestad
Låga 1.08 på Knudan
Anderstorp och Falken kommer jag köra för första gången i år. Svårt att säga.

Jag tar med mycket Geléhallon.. :D

Okej, nu ska vi se.... :va

Ta mina första SM-Poäng. CHECK! :tummenupp

Snitta 1 pinne/race. Blev 6 poäng på 6st SM/SO tävlingar + 3:e platsen på B-racet.. CHECK!!! :tummenupp

Kvala in till alla race. CHECK! :tummenupp

Ta mig i mål på alla race. Blev krash i sista racet. FAILED!! :mad:

1.13.X tider på Gelleråsen. Blev 1.13.048 CHECK! :tummenupp

0.55.X på Sviestad. Blev 55.414 CHECK! :tummenupp

Låga 1.08 på Knutstorp. Blev 1.07.341 CHECK! :tummenupp

6 av 7 möjliga... Typiskt...

Måste uppdatera min lista lite, JPS fick ju storhetsvansinne och övergick till 125R mitt i säsongen så det blev inga mastodontfighter alls i år...
Däremot på B-tävlingen så ska han få pisk! Och Goodstuff med! Plus att minutengränsen ska krossas förstås.

Torkel skrev:
Måste uppdatera min lista lite, JPS fick ju storhetsvansinne och övergick till 125R mitt i säsongen så det blev inga mastodontfighter alls i år...
Däremot på B-tävlingen så ska han få pisk! Och Goodstuff med! Plus att minutengränsen ska krossas förstås.
Ta det lugnt nu farbror, det kommer att vara kallt på asfalten, nu på senaste KM:et på Knudan så blev det inga bra tider för någon, däremot en del som badade i bollhavet pga det dåliga greppet.

Don Quixote skrev:
Allt som utlovades till i år infriades med råge.

Inför 2005 är det knivigare. Iom att man ska sitta på en helt ny hoj, och jag har svårt att avgöra hur mycket svårare det är att köra fort på en std600 av 2005 års snitt, mot en supersport600 av 2000 års snitt. Om det visar sig vara ungefär samma så är det låga 1.09 på Åsen, 1.03 på Knudan, låga 54 på Sviestad, 1.41 på Anderstorp.

(Min helgardering ovan är väl ganska genomskinlig?)

Det gick ju nästan vägen i år också! :)

1.03,9 på knudan, 1.41,1 på anderstorp. Sviestad körde jag aldrig och åsen floppade lite, 1.10,1 :(

Vi tar resten nästa år...

Mulles skrev:
Sviesta 53:99
Atorp (Sketbana !) 1.43:99
Åsen 1.10.5
Falken 45:1
Knutstorp 1.05:5
Måste ju kommentera mina egna siffror som uppgavs innan jag
visste vad jag skulle köra.

Med tanke på att jag inte körde en meter innan mitten på juni och sen dråsade omkull lite hårt 2,5 månad senare vilket gjorde att jag sen dess inte suttit på hojen...suck...så tycker jag att jag var ganska rätt ute...åtminstone om jag får räkna träningstider..det blev ju liksom inte så många racevarv.

Har på den tiden bara kört 2 race med ny hoj och i ny klass.
Har även hunnit upptäcka att jag är pinsamt dålig på fuktigt underlag...hoppas att det är en träningsfråga !

Det verkar väl som att jag går påat igen fram ivår å då får jag väl höja kraven med typ en sek per bana :)

oFFkeFF skrev:
Själv, ja fanken nästa år ska jag iaf kunna slåss om poäng på alla banor.
Varvtider som jag vill kunna prestera nästa år.
Anderstorp, 1.42.xx
Sviestad 55.xx
Falkenberg 45.xx, kanske 44 om man får åka lite mer i torrt där
Karlskoga 1.11.xx
Knutstorp 1.05.xx, helst 1.04

Anderstorp= Far off, körde ruggigt illa utan flyt.
Sviestad=55.9 på könshåret iaf
falkenberg=ombyggd, men hade nog inte prickat 44 om den vart som vanligt, så ger mig ett hallon från falkenberg ändå.
Karlskoga=12.7 så en bit kvar..
Knutstorp=d.n.s

Dritte hallon, nästa år ska det inte tuggas ett enda hallon..

oFFkeFF skrev:
Anderstorp= Far off, körde ruggigt illa utan flyt.
Sviestad=55.9 på könshåret iaf
falkenberg=ombyggd, men hade nog inte prickat 44 om den vart som vanligt, så ger mig ett hallon från falkenberg ändå.
Karlskoga=12.7 så en bit kvar..
Knutstorp=d.n.s

Dritte hallon, nästa år ska det inte tuggas ett enda hallon..

Falkenberg verkar ta ganska precis 4 sekunder längre tid nuförtiden. Om man nu är sugen på att jämföra.

Fast jag gått ut försiktigare än en räddhågsen höna så är det so far två stora geléhallon till mig. Har en chans kvar på lördag! :mad:

Torkel skrev:
Synd att jag gillar geléhallon då! :D
Piskade Jörgen? Check!
Piskade Goodstuff? Check!
Under minuten? Check!
Förutom det har jag slagit personbästa på alla banor i år och knipit en pole på Gelleråsen av alla banor (tidigare hatbana) så mina mål har uppfyllts med råge!
All tänkbar info här.
Sen tror jag att jag har poäng till att bli A-förare också (vad det nu ska vara bra för...)
:banana

*/ ?>
Back