Webes Trophy 2005!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu är det dags för nya Webes utmaningar.
Eftersom jag inte har en aning om hur många race jag själv kommer köra, pga tillökning i familjen etc., så får jag gå ut väldigt försiktigt.

Under minuten på Sviestad och 1.15 på Åsen.

Pallplats i alla ERF jag kör! Pallplats i totalen för ERF! Topp-5 på sprintrace på knudan, falken eller a-torp.

oscar skrev:
Jag ska komma topp 5 i SM samt slå mina tidigare PB dvs

Atorp - 1.41,552
Sviestad - 54,540
Falken - 44,387
KGA - 1.10,479
Knudan - 1.04,något

Att talibanerna som hänger här ska få spö är en självklarhet!!

In your dreams!

Du var bara en sekund per varv snabbare än mig på Sviestad. Jag på en tio år gammal Yamaha i originalskick. Du på Nordgrens TSR-Honda. Nu har jag också en Honda. Mitt mål: bästa B-förare med ett par A-skalper inanför bältet.

:hoppa

Nyteknik skrev:
Du var bara en sekund per varv snabbare än mig på Sviestad. Jag på en tio år gammal Yamaha i originalskick. Du på Nordgrens TSR-Honda. Nu har jag också en Honda. Mitt mål: bästa B-förare med ett par A-skalper inanför bältet.

:hoppa

Det var första gången jag körde utöver några varv på Åsen med offknuffs hoj! Jag räknar med att kapa mycket tid då jag tydligt märkte att jag hade fel teknik, bromsade för tidigt, gasade för sent samt körde för långsamt i kurvorna! Topp 5 blir svårt men om jag inte spöar dig så skäms jag... :arsele

Nyteknik skrev:
Glöm inte att checka av dumstruten när du packar skåpbilen till tävlingarna nästa år. ;)

Hehe... Känns sorgligt att längta som fan tills dess när det är november o man inte ens har fått sin hoj!

Att Oscar spöar Nyteknik tor jag är ganska klart, ungefär som att Nyteknik spöar mig, men klarar du topp fem blir jag grymt imponerad.

Johno skrev:
hmm nu när axeln ska in på renovering snart kanske man skulle köpt sig en 250 och satt er på plats... :va

Jajajajaja..... :banana Behöver du också axelrenovering!? :va

Edit: ...eller det kanske är BrInK som skriver...?

hmm nu när axeln ska in på renovering snart kanske man skulle köpt sig en 250 och satt er på plats... :va

edit; brink som skrev JA

BrInK skrev:

edit; brink som skrev JA

Jag tycker att du ska skaffa en 125a och som du själv sa ¨...visa kärringen hur man tar sig i mål¨! :D

oscar skrev:
Jag tycker att du ska skaffa en 125a och som du själv sa ¨...visa kärringen hur man tar sig i mål¨! :D

ska nog spöa dej med en 125;a med så varför inte :D

edit; usch vad ger jag mej nu in på...

Efter uppgradering på slaktbänken ska licenskursen klaras av. Igen. Fast utan att åka hoj mellan teori- och praktikdelen, denna gång. Behöver visst en rejshoj också. Sedan ska troligen brunkalsongfaktorn övervinnas.

Detta kanske inte är direkt Webesrelaterat? Okej, 1'14 på Gelleråsen då.

Allt som utlovades till i år infriades med råge.

Inför 2005 är det knivigare. Iom att man ska sitta på en helt ny hoj, och jag har svårt att avgöra hur mycket svårare det är att köra fort på en std600 av 2005 års snitt, mot en supersport600 av 2000 års snitt. Om det visar sig vara ungefär samma så är det låga 1.09 på Åsen, 1.03 på Knudan, låga 54 på Sviestad, 1.41 på Anderstorp.

(Min helgardering ovan är väl ganska genomskinlig?)

BrInK skrev:
ska nog spöa dej med en 125;a med så varför inte :D

edit; usch vad ger jag mej nu in på...

Som den lille italienaren i Eddie Murphy ¨Raw¨ så säger jag...

¨It´s right here araiit!¨ (samtidigt som jag greppar om paketet)

Slapp bjuda på Geléhallon efter denna säsong i alla fall. En säsong som gick mycket bättre än jag trott. Slutade med en 13:e plats i sista racet, nåt som jag var grymt nöjd med.

He he he.. Jag slår till med en helgardering a´la DQ. :D

Sitter ju på ny hoj til i år så..
Men har svårt att tro att en -04 ZX10 skulle vara sämre än en -99 R1.. :D

Allt beror nog på hur lång tid det tar att hitta rätt på hojen och vänja sig vid +30-35 hk och bättre bromsar. :D

Målet är fortfarande att kvala in till alla tävlingar, ta mig i mål (köra på säkerhet), och så ta mina första SM poäng. Hur många?
Hmmm... Snitta 1 pinne per race kanske. :va

Tider då...
1.13 tider på Åsen (1.13.999) :D
55'or på Sviestad
Låga 1.08 på Knudan
Anderstorp och Falken kommer jag köra för första gången i år. Svårt att säga.

Jag tar med mycket Geléhallon.. :D

Hähä, mycket tjäbbel över vintern kan det bli.
NyPanik kommer visserligen kapa tid med sin nya Honda, fast frågan är om et blir så mycket som han verkar tro..
Oscar, ja, nog fanken kommer han åka fortare nästa år, men topp5, ja då blir jag rejält överraskad. Iofs, om halva toppen är ute och åker EM kanske han får chansen.
Själv, ja fanken nästa år ska jag iaf kunna slåss om poäng på alla banor.
Varvtider som jag vill kunna prestera nästa år.
Anderstorp, 1.42.xx
Sviestad 55.xx
Falkenberg 45.xx, kanske 44 om man får åka lite mer i torrt där
Karlskoga 1.11.xx
Knutstorp 1.05.xx, helst 1.04

Vart dessa tider räcker till nästa år vetifanken, 250 blir hårt nästa år.
Eftersom Mumlan numer nästan bara vågar ERF, så känns gamla utmaningarna där en aning passé, men eftersom NyPanik är så kaxig efter sina framgångar, ska man väl göra allt för att hålla honom bakom sig nästa år.

oFFkeFF skrev:
Vart dessa tider räcker till nästa år vetifanken, 250 blir hårt nästa år.
Eftersom Mumlan numer nästan bara vågar ERF, så känns gamla utmaningarna där en aning passé, men eftersom NyPanik är så kaxig efter sina framgångar, ska man väl göra allt för att hålla honom bakom sig nästa år.
Menar du att du inte vågar utmana mej på de 3 sprintrace jag ska köra? Fegis :arsele

Nr:18 skrev:
Menar du att du inte vågar utmana mej på de 3 sprintrace jag ska köra? Fegis :arsele

Jo för fanken, är du där så ska du åkas ifrån. Trodde du skulle banga ur som vanligt :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
Jo för fanken, är du där så ska du åkas ifrån. Trodde du skulle banga ur som vanligt :rolleyes:
Kommer att köra de sprintrace som inte krockar med ERF och som ligger här i närheten, dvs falkenberg, knudan och a-torp.

Macke skrev:
Slapp bjuda på Geléhallon efter denna säsong i alla fall. En säsong som gick mycket bättre än jag trott. Slutade med en 13:e plats i sista racet, nåt som jag var grymt nöjd med.

He he he.. Jag slår till med en helgardering a´la DQ. :D

Sitter ju på ny hoj til i år så..
Men har svårt att tro att en -04 ZX10 skulle vara sämre än en -99 R1.. :D

Allt beror nog på hur lång tid det tar att hitta rätt på hojen och vänja sig vid +30-35 hk och bättre bromsar. :D

Målet är fortfarande att kvala in till alla tävlingar, ta mig i mål (köra på säkerhet), och så ta mina första SM poäng. Hur många?
Hmmm... Snitta 1 pinne per race kanske. :va

Tider då...
1.13 tider på Åsen (1.13.999) :D
55'or på Sviestad
Låga 1.08 på Knudan
Anderstorp och Falken kommer jag köra för första gången i år. Svårt att säga.

Jag tar med mycket Geléhallon.. :D

Lova att inte grina alltför mycket när jag rullar över mållinjen före dig med din gamla R1:a :hihi

Mina mål...

Kvala bättre
Ta poäng i samtliga race...

1.13 Åsen
55´or på Sviestad
1.08 Knudan
1.44 Anderstorp
45´or på Falken

Vi får väl se hur långt det räcker :D

*/ ?>
Back