Weapons of Mass Deception

Status
Ej öppen för fler svar.
Ni som tror på det här att det vore fejk, ledsen, men ni är f-n störda i huvet.

Allting jag sett hittills vad gäller videos som ska bevisa att det var fejkat får mig att bli allvarligt oroad över avsaknade av logiskt tänkande hos en stor mängd av befolkningen i hela världen.

Förklaringar:
Bild påstås vara bomb = Nej, byggnaden kollapsar av genom att en den indre delen av byggnaden faller ihop pga att den går sönder och tar då även med sig allting neråt. Sidpelarna i byggnaden, den stomme som det skrivs om är i sin form starkare än de betongplattor alla våningar baseras på.

Ni som såg detta live, och sett andra videos kan även se att det hela initieras på de våningar där planet penetrerade byggnaderna. Det som är ovanför, pressar även det (ett antal hundratusen ton) neråt genom byggnaden.

Ni som kastat en boll rakt ner i sanden eller i vatten inser då att det som är bortom det som kollapsar/trycks ihop ställer sig utåt som en våg av "material" pga trycket från det som trycks ihop / kollapsar.
Samma effekt är i alla ämnen, bajshögar, kalles kaviar, ägg, olja osv osv... den effekten blir det bara.

På flera videos ser man hur det andra planet kommer in i byggande och sedan kommer nosen ut en bit på andra sidan. Det är ju för att det träffar på sidan av väggen och går igenom våningarna i ett mer horisentellt läge. Det är väggen som är gjord av det hårda material, samt den inre bärande konstruktionen. Så träffar planet bara utsidan av byggnaden så kommer det lyckas gå igenom en bit, som syns i flera videos.

Det andra planet verkade gå mer rakt in i byggnaden och konsumerades helt av både väggen och den inre konstruktionen (som syns på bild i första inlägget).

Att illustrera med "tvärtom" grejen att vi ska ta byggnaden och slå i 500km på flygplanet är ju bara dumt. Först och främst är det inte ett solit baseballträ vi pratar om, utan byggnaden har som på bild flera meter mellan de hårdare stålformerna. Så kallade fönster..., för det är ju inte ett stål/plåtskjul utan fönster... eller hur?

Enligt mig så är byggnaden som en typisk tvättsvamp, hålig och kommer ta emot vad än som träffar byggnaden... just för att ta upp så mycket som möjligt av energin.

Det som till slut fick dessa byggnader att krascha var faktumet att flygplanen var fulltankade och det flygbränsle som började brinna värmde upp stålställningarna till extremt höga temperaturer och byggnaden i sig så mycket att materialen började ge vika och effekten blir som ovan beskrivet att den det kollapsar inifrån (där planet till slut stannade) och den yttreväggen trycks utåt.

Tack för mig, ni måste aktivera era hjärnor och inte tro på den här smörjan om att planen och attacken är fejkade.

Det håller jag med om och det var underförstått i mitt inlägg. När man blir medveten så bör man agera. Men ett sätt att agera kan ju också vara att helt enkelt inte delta, att säga nej. För de i USA gäller ju det i alla fall. Det gäller också massmedia också, de måste kritiskt granska fakta och inte dras med i propagandakriget. Jag kan inte göra så mycket annat än att sprida info. Fast hjärntvätten verkar ha gått så långt här så folk har slutat att tänka rationellt.

Hjärntvätt? Den enda här som är hjärntvättad är du och KGK och kanske någon annan som lallade om någon bombhund.
Du svarar inte på en enda av de frågor som folk ställer till dig, du tittar på dina hemsidor tillverkade av generation mobbad/arkiv-x och ser det som sanning som äntligen avslöjats, allt som emotsäger du ignorerar du fullständigt. Alla konstiga frågeställningar som dyker upp på grund av dina påståenden låtsas du heller inte om.
Dröm på, och det är i och för sig hedrande att du säger nej och inte deltar. Säg oss bara, vem säger du nej till och vad deltar du inte i?

Hjärntvätt? Den enda här som är hjärntvättad är du och KGK och kanske någon annan som lallade om någon bombhund.
Du svarar inte på en enda av de frågor som folk ställer till dig, du tittar på dina hemsidor tillverkade av generation mobbad/arkiv-x och ser det som sanning som äntligen avslöjats, allt som emotsäger du ignorerar du fullständigt. Alla konstiga frågeställningar som dyker upp på grund av dina påståenden låtsas du heller inte om.
Dröm på, och det är i och för sig hedrande att du säger nej och inte deltar. Säg oss bara, vem säger du nej till och vad deltar du inte i?

Håll dig till ämnet då. Kolla mitt första inlägg igen och motivera varför du tror att jag har fel.

3226942 Det håller jag med om och det var underförstått i mitt inlägg. När man blir medveten så bör man agera. Men ett sätt att agera kan ju också vara att helt enkelt inte delta, att säga nej. För de i USA gäller ju det i alla fall. Det gäller också massmedia också, de måste kritiskt granska fakta och inte dras med i propagandakriget. Jag kan inte göra så mycket annat än att sprida info. Fast hjärntvätten verkar ha gått så långt här så folk har slutat att tänka rationellt.
Wooo. Hold your horses. Tänka irrationellt? har du allvarligt gått på vad du själv skrivit? Jag antar det i med att du försöker bevisa något så dumt till alla andra här...

Vad du sitter och tittar på är ett i efterhand ihopklippt typiskt sätt att försöka kontrollera dina tankar. De spelar endast upp minisekvenser som de kommenterar till och i dessa kan de få några att tro att det är sant, men spelar de upp hela sekvenserna... så blir slutresultatet helt annorlunda.

T.ex det här med det andra planet som går igenom byggnaden och ut på andra sidan. Bra länge visar de panoreringar och små korta sekvenser om att "nosen" sticker ut intakt ner på mikro-nivå på andra sidan. MEN FÖR I HELSIKE, titta på RESTEN av sekvensen så är det ju idiot-tydligt att det är ju bara en komprimerad massa av flygplan, byggnad och innehåll från byggnaden som i sin form precis när det pressat ut byggnadens vägg råkar ha en snarlik form av flygplanet. En halvsekund senare så syns det att denna "nos" är jävulskt trasig och i övrigt spyr det ut delar från byggnaden från ett helt demolerat plan där det satt över hundra människor...

Ledsen, men DU har gått på dessa videos. Tänk ett par steg längre.

Håll dig till ämnet då. Kolla mitt första inlägg igen och motivera varför du tror att jag har fel.

Det har jag gjort i flera andra trådar, du har inte brytt dig då heller. Menar du att du kommer besvara frågor i denna tråd? :confused:

Men vad är det du säger nej till och vägrar delta i numer, snälla säg. Arbetsvägrar du, får du facket med dig?

Förklaringar:
Bild påstås vara bomb = Nej, byggnaden kollapsar av genom att en den indre delen av byggnaden faller ihop pga att den går sönder och tar då även med sig allting neråt. Sidpelarna i byggnaden, den stomme som det skrivs om är i sin form starkare än de betongplattor alla våningar baseras på.

Ni som såg detta live, och sett andra videos kan även se att det hela initieras på de våningar där planet penetrerade byggnaderna. Det som är ovanför, pressar även det (ett antal hundratusen ton) neråt genom byggnaden.

Titta på bilden igen och försök att ta in det du ser. Det finns inget som pressar ner uppifrån. Den övre delen är pulvriserad.

wtc_collapse2.jpg

Tack för mig, ni måste aktivera era hjärnor.....

Håller med om det. Jag hoppas att du sparar den här tråden och andra som handlar om samma händelse, så att vi framtiden kan se tillbaks på den här tiden. Sanningen vinner till slut över lögnerna.

Håller med om det. Jag hoppas att du sparar den här tråden och andra som handlar om samma händelse, så att vi framtiden kan se tillbaks på den här tiden. Sanningen vinner till slut över lögnerna.

Kommer du ller kommer du inte besvara frågor?
Vad är det su slutat delta i?

Att illustrera med "tvärtom" grejen att vi ska ta byggnaden och slå i 500km på flygplanet är ju bara dumt. Först och främst är det inte ett solit baseballträ vi pratar om, utan byggnaden har som på bild flera meter mellan de hårdare stålformerna. Så kallade fönster..., för det är ju inte ett stål/plåtskjul utan fönster... eller hur?

Fönstren var placerade i gluggarna mellan stålbalkarna. Jämför med mannen på stegen så ser du hur smala fönstren var:

wall3.jpg

Om två objekt kolliderar så är det bara den relativa hastigheten som är intressant. Om A kolliderar med B, så blir det samma effekt som om B kolliderar med A.

Fönstren var placerade i gluggarna mellan stålbalkarna. Jämför med mannen på stegen så ser du hur smala fönstren var:

wall3.jpg

Om två objekt kolliderar så är det bara den relativa hastigheten som är intressant. Om A kolliderar med B, så blir det samma effekt som om B kolliderar med A.

Kommer du eller kommer du inte besvara frågor?
Vad är det du slutat delta i?

Titta på bilden igen och försök att ta in det du ser. Det finns inget som pressar ner uppifrån. Den övre delen är pulvriserad.

wtc_collapse2.jpg

QUOTE]

Det jag har sett av det där är att övre delen av tornet är intakt när det rasar.
Alltså är det inte pulveriserad som du påstår.

Det måste kännas fantastiskt att ha röntgensyn och kunna se igenom dammolnet! Och detta på en datorskärm dessutom! :yoparty

Det måste kännas fantastiskt att ha röntgensyn och kunna se igenom dammolnet! Och detta på en datorskärm dessutom! :yoparty

Och att inte behöva svara på folks frågor när man kommer med knasiga påståenden. :yoparty
Som om det inte räckte så får han allas uppmärksamhet fast han bara fabulerar. :banana
Han är inte så dum ändå kanske. Jo det är han, men han är framgångsrik. :mattias

Demolition videos:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/index.html
En samling videos på WTC1, 2 och 7, så var och en kan studera det närmare.

Kommer du eller kommer du inte besvara frågor?
Vad är det du slutat delta i?

Last edited:

Du har inte läst fysik antar jag. I så fall hade du nog inte sagt sådär. Om objekt A väger 200 000 ton och står still och blir träffat av objekt B som väger 400 ton och är strömlinjeformat så är det rätt stor skillnad till om objekt B - 400 ton - står still och blir träffat av objekt A på 200 000 ton direkt oaerodynamiskt.

Du har en del att tänka på innan du presenterar dina 'fakta'. Lycka till.

Varför skulle inte ett flygplan kunna penetrera en vägg av stålbalkar? Hört talas om kinetisk energi, det man har i massunderläge tar man igen med fart? Hur kan annars en pilprojektil från en stridsvagnskanon penetrera 1500 mm pansarplåt trots att den bara väger en bråkdel av vad plåten gör? Hur kan en gevärskula penetrera en stålhjälm på flera hundra meters håll?

Varför försöka motbevisa självklarheter hela tiden? Det är ingen som gått ut högstadiet som tar sånt på allvar, jorden är inte platt heller.

Personligen har jag tiden svårt att räcka till utan att behöva tänka på konspirationsteorier som jag har svårt att relatera till. Finns så mycket mer i livet än att oroa sig och vara bitter hela tiden.

Vad du sitter och tittar på är ett i efterhand ihopklippt typiskt sätt att försöka kontrollera dina tankar. De spelar endast upp minisekvenser som de kommenterar till och i dessa kan de få några att tro att det är sant, men spelar de upp hela sekvenserna... så blir slutresultatet helt annorlunda.

Här har du hela sekvenserna. På den här sidan finns alla TV-sändningar från 11, 12 och 13:e september, och då menar jag verkligen allt från ABC, CBS, CNN, FOX, NBC och BBC:

http://www.archive.org/details/sept_11_tv_archive

Klippen i September Clues är hämtat från det materialet.

Kolla t.ex. ABC 8:31am när ordinarie program avbryts när attacken sker. Don Dahler rapporterar först att han hörde ljudet av en missil före den första smällen, sen vid den andra smällen ser eller hör han inget plan alls, för att senare ändra sina vittnesmål och shure there where big planes hitting the buildings.

Du har inte läst fysik antar jag. I så fall hade du nog inte sagt sådär. Om objekt A väger 200 000 ton och står still och blir träffat av objekt B som väger 400 ton och är strömlinjeformat så är det rätt stor skillnad till om objekt B - 400 ton - står still och blir träffat av objekt A på 200 000 ton direkt oaerodynamiskt.

Du har en del att tänka på innan du presenterar dina 'fakta'. Lycka till.

Så vill man gärna tänka, men han har faktiskt helt rätt. Enligt relativitetsteorin är alla hastigheter relativa och det är allt som spelar någon roll, om du får en sten i huvudet som färdas 200 m/s eller om du färdas 200m/s och får en sten som någon kastat rätt upp i huvudet så blir resultatet detsamma. Det ändrar dock inte att han är helt ute och cyklar vad gäller övriga saker han yrar om.

Här har du hela sekvenserna. På den här sidan finns alla TV-sändningar från 11, 12 och 13:e september, och då menar jag verkligen allt från ABC, CBS, CNN, FOX, NBC och BBC:

http://www.archive.org/details/sept_11_tv_archive

Klippen i September Clues är hämtat från det materialet.

Kolla t.ex. ABC 8:31am när ordinarie program avbryts när attacken sker. Don Dahler rapporterar först att han hörde ljudet av en missil före den första smällen, sen vid den andra smällen ser eller hör han inget plan alls, för att senare ändra sina vittnesmål och shure there where big planes hitting the buildings.

Skulle du vilja svara på frågan, hur kan skjutvapen penetrera objekt som är mycket massivare än projektilerna?

Last edited:
USA's befolkning är lika lurade som vi, men håller på att vakna. Senaste poll jag såg visade att 15% trodde att Bush-adm är skyldig.
Skulle du ställa frågan i Sverige om Reinfeld är skyldig till dådet skulle du få samma siffra. Enligt bittra sossar är Alliansen roten till allt ont, enligt bittra demokrater är Bush-administrationen roten till allt ont.

Använd hjärnan ditt blåsta fanskap.

Så vill man gärna tänka, men han har faktiskt helt rätt. Enligt relativitetsteorin är alla hastigheter relativa och det är allt som spelar någon roll

Jämför det med att en bil träffar en stillastående lastbil och lastbilen träffar bilen med samma hastighet när bilen står still. Visst, effekterna på planet blir nog ungefär samma men med tanke på att världen inte är en teori finns det oändligt många fler faktorer än E=mcsq att ta hänsyn till. Till exempel det faktum att planets motorer hela tiden driver vilket de inte skulle göra om planet stod still.

Det var det första vi fick lära oss i fysiken - att i det verkliga livet finns alla dessa faktorer att ta hänsyn till, det var det jag menade när jag sa att han inte läst fysik. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025