Lou siffer
officiellt lammkött
Om du sätter en borrmaskin på wiren ska du va medveten om att det inte går att baka mätaren för då twinnar du upp wiren men du ska ju spola fram den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sitter knappast wire på en sv1000 -04prulle skrev:Om du sätter en borrmaskin på wiren ska du va medveten om att det inte går att baka mätaren för då twinnar du upp wiren men du ska ju spola fram den.
KickAss_Prod´s skrev:Ta o tagga ner istället , mupp!
Itacha75 skrev:Sen när blev diskussioner om olagliga saker här på SH förbjudet?
McB skrev:Uppmaning till brott och uppvigling är enligt svensk lagstiftning straffbart. Det kan vara bra att ha i åtanke.
HanneZ skrev:Jo men det är ju som allt. En kilometer över hastighetsbegränsningen etc. Det måste ju finnas en gräns någonstans.
KickAss_Prod´s skrev:Sen har vi bland det högsta skatte trycket i världen.
Vad får vi för det?
Usel sjukvård, pensionärer som svälter till döds på behandlings hem, skyhöga bensin kostnader m.m
Ta o tagga ner istället , mupp!
känner mig kanske skylldig..Klabbe85 skrev:Det var nån tråd här för ett litet tag sen om en kille som hade samma problem. Han tog en borrmaskin (tror jag det var) och använde den för att åka milen!
Använd sök och du skall finna!
om jag inte är fel ute så har du fel, du MÅSTE ha hastighetsmätare, men behöver inte kilometermätaren... å på Sv.. sitter dessa ihop.. så på de flesta andra cyklar så det blir svårt att ta bort.. hade kanske gått med en cykeldator..!?Gavazn skrev:Du behöver inte ha hastighetsmätare på ditt fordon som du besiktar...
H-mätare är endast till för dig som förare att använda som mått är inte något som är måste på fordon...
KickAss_Prod´s skrev:Tog argumenten slut?
frikie skrev:Hej, jag är intresserad av o importera en Mc från tyskland. Har hittat ett fint ex som inte gått 600 mil än. Finns det någon möjlighet att vrida fram miltalet så att det precis passerar 600? Är alltså inte intresserad av o mygla o vrida tillbaka den som det finns folk som gör för o kunna öka andrahandsvärdet, utan här är det tvärt om.
Modellen är en Suzuki SV 1000s -04
Tack på förhand.
//Daniel
Köper du den av en momspliktig firma MÅSTE du betala moms... Eller, rättare sagt måste de betala moms, vilket innebär att för att de ska tjäna en futtig liten tusenlapp måste de alltså köpa den begagnade bilen 25% billigare för att ens gå runt om de säljer den med 25% marginal.avfartsgatan skrev:Hoppas ingen här försvarar moms på beg motorcyklar, eller bilar för den delen. Köper jag en hoj här i Sverige som är begagnad behöver jag fan inte betala någon moms, och enligt Eu:s lagar så är all handel mellan EU länder, moms och tullfria, bordet inte detta gå till Eu domstol?! Sverige och dess jävla lagar.
Sprit har staten monopol på. Sprit import är inte tillåtet men även det trotsar EU lagar. Vi har en lag som heter hets mot folkgrupp som i sin tur strider mot grundlagen i fråga om yttrande frihet (i dom fall det är frågan om att yttra sen mening och inte trakassera). Om ni trott att Sverige är ett föredömme inom Demokrati har ni helt fel... Demokratin är sedan länge död i detta land. JÄVLA ÖVERFÖRMYNDARSAMHÄLLE!!!!!!!!!!! EIN REICHE, EIN VOLK, EIN GÖRAN PERSSON
Jag vill påvisa att jag inte har nån aning om vad 600-milsregeln säger...Folkezx9r skrev:Som jag ser det så har du 2 alternativ :
1. Chansa o åk o regga i alla fall. Jag har flera kompisar som reggat hojar som gått under 600 mil , däremot varit äldre än 6 mån. Jag reggade min 929:a samtidigt som en kompis reggade sin 954...den hade gått 315 mil o det var inget som besiktningsmannen fäste minsta uppmärksamhet på. En annan kompis reggade sin gsxr 1000 -02 med 12,5 mil på mätaren. En enda gång har det varit problem med för få mil.... Kompisen förklarade att hojen varit skadad vid köpet o ska då anses begagnad. Besiktningsmannen ville se foton på den skadade hojen , sen var saken ur världen....
2. Tillfällig registrering ! Nackdelen är att du endast kan trafikförsäkra , men kör med insidan ett tag , så hinner du jobba upp dina 600 mil.....
http://www.vv.se/filer/Blanketter/201018_s.pdf
Jag vill påvisa att jag inte har nån aning om vad 600-milsregeln säger...
McB skrev:Är det okej att manipulera mätaren för att slippa moms, ja då är det också okej att jobba svart samtidigt som man går på a-kassa, eller att arbeta samtidigt som du anmäler vab till Försäkringskassan?
avfartsgatan skrev:Hoppas ingen här försvarar moms på beg motorcyklar, eller bilar för den delen. Köper jag en hoj här i Sverige som är begagnad behöver jag fan inte betala någon moms, och enligt Eu:s lagar så är all handel mellan EU länder, moms och tullfria, bordet inte detta gå till Eu domstol?! Sverige och dess jävla lagar.
Sprit har staten monopol på. Sprit import är inte tillåtet men även det trotsar EU lagar. Vi har en lag som heter hets mot folkgrupp som i sin tur strider mot grundlagen i fråga om yttrande frihet (i dom fall det är frågan om att yttra sen mening och inte trakassera). Om ni trott att Sverige är ett föredömme inom Demokrati har ni helt fel... Demokratin är sedan länge död i detta land. JÄVLA ÖVERFÖRMYNDARSAMHÄLLE!!!!!!!!!!! EIN REICHE, EIN VOLK, EIN GÖRAN PERSSON
Fint att du sätter mig på pottan =)avfartsgatan skrev:Påstående nr 5 i Tottes inlägg stämmer ju inte
"Fakta 5:
Inga privatperssoner inom EU är momspliktiga. Köper du en produkt som privatperson, kommer du INTE behöva momsa eller tulla för denna inom EU."
Läs länken till skatteverket i en av inläggen ovan så ser ni att man i detta undantags fall är skyldig att betala moms... något som jag förvisso anser är ett regelbrott mot EU lagen om moms och tullfriheten mellan EU länder. Så det så Totte![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |